پرسش خود را بپرسید

آندروسکشوال بودن به چه ویژگی‌هایی از مردان یا مردانگی جذب می‌شود؟

تاریخ
١ هفته پیش
بازدید
٢٦

آندروسکشوال بودن به چه ویژگی‌هایی از مردان یا مردانگی جذب می‌شود؟

١,٥٤٨
طلایی
٠
نقره‌ای
٣
برنزی
٦١

١ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

در دنیای در حال گسترش تمایلات جنسی و مطالعات جنسیتی، آندروسکشوال به افرادی اطلاق می شود که جذب مردانگی و یا صفات بارز جنس مذکر  می شوند. افرادی که آندروسکشوال هستند ممکن است بدون توجه به جنسیت یا گرایش جنسی، مجذوب هر کسی با ویژگی های مردانه شوند. کلمه androsexual از زبان یونانی گرفته شده است. پیشوند «اندرو» به معنای «مرد»، «جنسی» به معنای «جذب جنسی» و «فیلیک» مربوط به «با عشق» است.

از آنجایی که اصطلاح آندروسکشوال نسبتاً جدید است، برای افراد مختلف می تواند معنای متفاوتی داشته باشد. برخی آن را به معنای علاقه داشتن به ویژگی‌های مردانه یا مردنما می دانند، در حالی که برخی دیگر معتقدند که می تواند به معنای جذب افرادی باشد که خود را دو جنسیتی می دانند.  افرادی که دو جنسیت هستند، کاملاً مرد یا زن نیستند. به عنوان مثال، برخی از زنانی که خود را به عنوان سیسجندر (همسو جنسی) معرفی می کنند، اگر جذب مردان سیسجنسیتی و مردان ترنس شوند، ممکن است خود را آندروسکشوال نیز تعریف کنند. برخی دیگر آن را به نوع دیگری از گرایش جنسی مانند همجنس گرایی تعبیر می کنند.

تفاوت بین آندروسکشوالیت، همجنس گرایی و دگرجنس گرایی چیست؟
تفاوت اصلی بین این اصطلاحات در خود جاذبه است. افرادی که خود را آندروسکشوال می دانند به جای جنسیت، جذب مردانگی می شوند. این بدان معنی است که آنها جذب جنبه های «مردانه» می شوند - جسمی، عاطفی، ذهنی یا جنسی. همجنس گرایی یک برچسب شناسایی برای افرادی است که به یک جنس جذب می شوند و دگرجنس گرایی برای افرادی است که جذب جنس مخالف هستند. آندوجنسگرایی اصطلاحی است که کمتر محدود کننده است و افرادی که همجنسگرا، دگرجنسگرا یا دارای گرایش های جنسی متفاوت هستند می توانند از آن استفاده کنند.

* مرجع انگلیسی: سایت 👇

https://www.webmd.com/sex/what-does-androsexual-mean

٣٥,٧٢٠
طلایی
٤٥
نقره‌ای
٨٣٨
برنزی
٢٤١
تاریخ
١ هفته پیش

پاسخ شما