پرسش خود را بپرسید

تفاوت بین افزونگی (Increment) و محصول قابل ارائه (Potentially Shippable Product Increment)

تاریخ
٣ هفته پیش
بازدید
٣٢

تفاوت بین افزونگی (Increment) و محصول قابل ارائه (Potentially Shippable Product Increment) چیست؟

٤,١٥٩
طلایی
٠
نقره‌ای
١
برنزی
١٩٠

١ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

یک سود یا افزایش محصول (increment) زمانی بالقوه فراپذیر یا قابل ارسال (potentially shippable product increment) است که با «تعریف انجام شده‌ی توافق شده توسط تیم» برای افزایش پس از محاسبه کل موار د مطابقت داشته باشد که معمولاً معیارهای مربوط به عملکرد، کیفیت، و پذیرش کاربر را در بر می گیرد.

اصلی‌ترین چیزی که افزایش محصول (PSPI) را ممکن می‌سازد این است که استانداردهای کیفیت را رعایت می‌کند و مجموعه‌ای از ویژگی‌ها یا پیشرفت‌های منسجمی دارد که محصول را برای کاربر مفیدتر می‌کند. این بدان معنا نیست که کوچکترین پیشرفت در بازار عرضه شود. در عوض، به این معنی است که محصول در وضعیتی قرار بگیرد که باید باشد، یعنی اطمینان حاصل شود که تلاش های توسعه همیشه در راستای اهداف اصلی محصول است.

افزایش محصول بالقوه قابل حمل (PSPI) نسخه‌ای از محصول است که شامل پیشرفت‌ها یا ویژگی‌های جدیدی است که در طول یک بُرهِه تکمیل شده‌اند و  از کیفیت و تکامل کافی برخوردار است بگونه‌ای که می تواند به مشتری تحویل داده شود، با این فرض که شرایط تجاری به نفع عَرضه‌ی آن باشد.

در ساختارهای Agile مانند Scrum، از هدف تیم در پایان هر برهه، تولید یک PSPI است که معمولاً ۱ تا ۴ هفته طول می‌کشد. این آهنگ منظم، تحویل مداوم ارزش را تضمین می کند و بازخورد و بهبود مستمر را تسهیل می کند.

اگر افزایشی به طور بالقوه قابل ارسال نباشد، تیم باید دلایل دست کم‌ گرفتن وظایف، چالش‌های پیش‌بینی نشده یا افت دامنه افزایش را تجزیه و تحلیل کند و از این بینش برای تنظیم استراتژی‌های برنامه‌ریزی و اجرای بهتر برای دوره‌های آتی و برای جلوگیری از تکرار استفاده کند.

* مرجع انگلیسی: 👇

https://staragile.com/blog/potentially-shippable-product

٣٢,٩٥٢
طلایی
٤٢
نقره‌ای
٧٨٢
برنزی
٢٢٦
تاریخ
٣ هفته پیش

پاسخ شما