پرسش خود را بپرسید

اصطلاحات "Incoterms" چیست و چگونه در قراردادهای تجاری بین‌المللی استفاده می‌شود؟

تاریخ
١ هفته پیش
بازدید
١٨

اصطلاحات "Incoterms" 

چیست و چگونه در قراردادهای تجاری بین‌المللی استفاده می‌شود؟

١,٨٢٨
طلایی
٠
نقره‌ای
٠
برنزی
٥٨

١ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

«Incoterms» مخفف کلمۀ International Commercial Terms بوده و معنای آن اصطلاحات تجاری بین‌المللی است. اینکوترمز با هدف مشخص کردن وظایف خریدار و فروشنده، تعهدات قرارداد، ریسک معامله تجاری و چگونگی تقسیم هزینه‌ها بین خریدار و فروشنده ایجاد شده است.

در واقع می‌توان گفت اینکوترمز مجموعه قواعد و قوانین استاندارد بین‌المللی است و از جانب اتاق بازرگانی یا همان ICC تهیه و تدوین می‌شود. Incoterms در سطح جهانی به رسمیت شناخته شده است و فقط مختص یک کشور نیست. همچنین از این اصطلاح به شکل وسیعی در معاملات و تجارت‌های بین‌المللی استفاده می‌شود و تعهدات واردکننده و صادرکننده را مشخص می‌کند. با استفاده از این قواعد هر دو طرف خریدار و فروشنده از وظایف، هزینه‌ها، ریسک‌ها و خطرات و همچنین تعهدات و مسئولیت‌های حامل بار به‌خوبی آگاه می‌شوند.

به‌طور کلی قواعد Incoterms شامل نکات زیر است:

تعهدات، وظایف و مسئولیت‌های دو طرف قرارداد را مشخص می‌کند.
پرداخت هزینه‌ها از جانب طرفین معامله را تعیین می‌کند.
چگونگی تقسیم ریسک و خطرات بازرگانی را بین صادرکننده و واردکننده مشخص می‌کند.
مانع از بروز اختلاف و ابهام در معامله شده و تفسیر هر اصطلاح تجاری به‌خوبی روشن می‌کند.

مزایای استفاده از اینکوترمز کدامند؟

قوانین اینکوترمز شامل ۱۱ شرط اصلی و تعدادی شرط فرعی است. این شرایط به خریدار و فروشنده کمک می‌کند مفاد این قوانین را به‌خوبی بشناسند و احتمال تفسیر اشتباه و درک نادرست را از هر کدام از طرفین معامله به شدت کاهش یابد.

همچنین Incoterms بر حوزۀ حمل‌ونقل و ترابری و هزینه‌های انتقال و بیمه نظارت دارد و پاسخگوی سوالات زیادی در زمینه‌های مختلف است. از نمونه سوالاتی که در این زمینه ممکن است برای شما پیش بیاید و اینکوترمز پاسخ آن را دارد می‌توان به مباحث زیر اشاره کرد:

یک: مدت زمانی که برای تحویل بسته نیاز است، چقدر است؟
دو: حمل‌ونقل از چه روشی و با چه شرایطی انجام می‌پذیرد؟
سه: چگونه می‌توانیم اطمینان حاصل کنیم که استانداردهای مشخص شده از جانب طرفین معامله رعایت می‌شود؟
هرچند قوانین اینکوترمز خیلی از مسائل را روشن می‌کند و ابهامات را رفع می‌کند؛ اما با این وجود باز هم محدودیت ‌و کاستی‌هایی دارد. به عنوان مثال اینکوترمز در زمینۀ برخی شبهات مانند حقوق و تعهداتی که بین خریدار و فروشنده است؛ ولی ربطی به تحویل کالا ندارد یا راه‌حل‌ها و شیوه‌هایی برای نقض قرارداد و معامله مسئولیتی ندارد و پاسخگو نیست.

* باز نشر از سایت: 👇

https://asteria.company/اینکوترمز/

٣٢,٨٧٨
طلایی
٤٢
نقره‌ای
٧٨٠
برنزی
٢٢٥
تاریخ
١ هفته پیش

پاسخ شما