پرسش خود را بپرسید

بهترین فیلمی که دیدین و به دیگران پیشنهاد میکنید چی هست؟ و چرا؟

تاریخ
٢ هفته پیش
بازدید
٤٣

بهترین فیلمی که دیدین و به دیگران پیشنهاد میکنید چی هست؟ و چرا؟

٣٦٦
طلایی
٠
نقره‌ای
١٠
برنزی
٧

٣ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

من زیاد اهل فیلم نیستم و اگه هم ببینم معمولا فیلم ایرانی می‌بینم.😊

فیلمی که هر از چند گاهی بهش فکر میکنم فیلم  ۱۳ ساخته هومن سیدی است. این فیلم یکی از قوانین ناعادلانه و غیرمنطقیِ ایران درباره‌ی بچه ها  رو در عصر حاضر به چالش میکشه.

بچه ای ۱۳ ساله مرتکبِ قتل می‌شه، قانون کشور راجع به این مورد اعدامِ بچه است البته بعد از رسیدن به سن ۱۸،  در نهایت والدین با بچه ای طرف هستند که نه می‌تونن به دست قانون بسپرنش و نه خودشون می‌تونن تنبیه متناسب با جرم واسش در نظر بگیرن! 

فیلم دیگه مغزهای کوچک زنگ زده باز از هومن سیدیه. 😊 تصاویر فیلم توی ذهنم تکرار میشه که چطور خانواده یک انسان رو از کودکی قاتل تربیت میکنه. نوجوونی خواهر خودش رو به دستور برادرش میکشه،   برادرِ اعدامی  تمام جرمهای برادرِ نوجوونِ خودش رو به گردن می‌گیره تا یک نوجوون با سابقه ی کارهای وحشتناک تو جامعه رها  بشه! تصویرِ مادر ِخانواده که براحتی دخترش  رو برای کشته شدن به دست پسراش می‌سپره و در اون لحظه خیلی راحت پتو رو سرش میکشه و میخوابه هیچ وقت از ذهنم پاک نمی‌شه.

اینها متاسفانه واقعیت جامعه ماست و از این لحاظ بسیار  ناراحت کننده است.

فیلم دیگه فیلم درباره ی الی بود . چیزی که از این فیلم برام خیلی جالبه نگاهِ ریزبین اصغر فرهادیه. که چطور دروغها و خطاهای کوچک و دم دستی باعث ایجاداحساسات بسیار بد در اطرافیان میشه و یا حتی ممکنه یه تصویر بسیار ناعادلانه از انسان به جا بذاره. فیلمهای اصغر فرهادی به دل می‌شینن از این لحاظ که هیچ شخصیت سیاهی در فیلمهاش نیست.  همه یه جورایی خوبن.

فیلم دیگه طلا خون  ساخته ابراهیم شیبانیه. بچه ای که از ترس به مادری پناه میبره که خودش عامل وحشت دیگرانه. صحنه های شروع فیلم همیشه به خاطرم خواهد ماند. (البته بنده مستند مهین رو هم که فیلم از روی اون ساخته شده دیدم.)

...

٤,٥٠٤
طلایی
٢
نقره‌ای
٦٣
برنزی
١٩
تاریخ
٢ هفته پیش

د لورد آو د رینگز(ارباب حلقه ها)

چون سراسر دزدی از واژگان پارسی و هستیشناسی ایرانیِ. 

١٦٥
طلایی
٠
نقره‌ای
٢
برنزی
٣
تاریخ
٢ هفته پیش

بنده  فیلمی را دیدم بنام "زندگی دیگران"در رابطه با یک بازجوی خشک و مقرراتی و معتقد به کارش که از قضا تدریس نیز می کرد و سپس بعلتی که شرح آن فیلم را اسپویل می کند دچار استحاله شد! چقدر "آدم شدن"مهم است و چقدر از خودم خجالت کشیدم وقتی "آدم شدن" این بازجوی خشک و رسمی را دیدم. فیلم مربوط به آلمان شرقی  و روزگارسخت و سیاه آن دوران است. شاید نپسندین و شاید این فیلمفقط  بر من چنین تاثیر عمیقی گذاشته باشد.

فیلم دیگر نیز"پرژن لسنز" یا درسهای فارسی است. داستان یک یهودی که بدروغ خودش را به یک افسر نازی،  ایرانی معرفی میکندو ...!

١٢,٠٠٤
طلایی
١٠
نقره‌ای
١٦٨
برنزی
٦٣
تاریخ
٢ هفته پیش

پاسخ شما