پرسش خود را بپرسید
روانشناسی و دانش شناسی
٣ ماه پیش
٤١
در روانشناسی و دانش شناسی ، آیا این دستور فکری که (( هیچ چیزی در عقل نیست که ابتدا در حس نبوده باشد)) می تواند مدعی صدق واقعی و آزموده به محک استقراء کامل بشود ؟
چرا نه تنها احتمال تجربی بلکه ایقان کامل و تردید ناپذیر به این دستور نسبت میدهند ؟
منظورم این است که اصلی شده است که بدیهی گرفته شده است ، نه آنکه ضرورتا به خودی خود بدیهی باشد ،
هیچ چیزی در عقل نیست که ابتدا در حس نبوده باشد ،
امن الرسول بما انزل الیه من ربه و المومنون ، بعضی از فلاسفه میگویند که آنها انگاره های عقل محض هستند ، ولی مرجع خارجی هم دارند ،؟ ؟؟؟
٣,٩٥١
٣
٩٣
٤٠
پاسخی برای این پرسش ثبت نشده.