کاربرد "sentiment analysis" در کسب و کار
کاربرد
"sentiment analysis"
در کسب و کار چیه ؟کدوم صنعت ها میتون ازش خوب استفاده کنن ؟
١ پاسخ
Sentiment analysis
یا تحلیل احساسات، فرایندی است که با استفاده از الگوریتم های مختلف به تجزیه و تحلیل نظرات، احساسات و عواطف مردم درباره یک موضوع خاص میپردازد. این فناوری به کسب و کارها کمک میکند تا بتوانند نظرات و بازخوردهای مشتریان خود را درک کرده و براساس آنها تصمیمات بهتر بگیرند.
صنایع زیر میتوانند از sentiment analysis بهره ببرند:
1. بازاریابی: شرکتها میتوانند با تحلیل نظرات و احساسات مشتریان، بهبود در استراتژی های بازاریابی خود داشته باشند.
2. خدمات مشتریان: شرکتهای خدمات مشتريان ميتوانند با استفاده از sentiment analysis نظرات و پيشنهادات كاربران را بديده و سرويس های خود را بهبود بخشید.
3. شبکه های اجتماعي: شبكه های اجتماعي مثل فيسبوک ، توئيتر و لینکدین نقش بسزائى در جامعۀ ديجيتال دارند. شروع كسب درآمد های جديد كه حول آن پيرامون سرويس های پست الكترونی، فروشگاه های آنلاین ، تبليغات الكـترونیکی و ... میتوانند از از این ویژگی بهره ببرند