پرسش خود را بپرسید

دادخواست طلاق از طرف مرد

تاریخ
٢ ماه پیش
بازدید
١٠٩

دادخواست طلاق از  طرف مرد  باشه بازم میتونه مهریه رو قسط بندی کنه ؟

٥٧٠
طلایی
٠
نقره‌ای
٠
برنزی
٢٢

٢ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

حتی زن هم درخواست طلاق بده در صورت تمکن مهریه رو درجا میتونه بگیره اگر اثبات کنه تمکن مالی نداره تقسیط میشه 

مهریه ارتباطی به طلاق نداره مطالبه ای هست که میشه قبل وبعد طلاق هم دریافت بشه

طلایی
٠
نقره‌ای
١
برنزی
١
تاریخ
٢ ماه پیش

اگر مرد دادخواست طلاق بدهد، دادگاه رسیدگی کننده طبق قانون حمایت خانواده موظف است برای حقوق مالی زوجه تعیین تکلیف کند. اگر قبل از دادخواست طلاق از طرف مرد زوجه درخواست مهریه داده باشد، دادگاه رسیدگی کننده طلاق به آن پرونده رسیدگی می کند. به همین علت اگر مرد از دادگاه بخواهد که مهریه را قسط بندی کنند، باید در شعبه ای که در مورد مهریه صادر شده است دادخواست ناتوانی از پرداخت مهریه را ارسال کند. در چنین شرایطی داشتن یک وکیل ماهر می تواند بسیار موثر باشد. برای ترسیعدر روند پرونده تان می توانید از وکیل در قزوین کمک بگیرید.

در حالت دیگر اگر زن دادخواست مهریه نداده باشد ولی مرد دادخواست طلاق بدهد. در این حالت بعد از صدور حکم طلاق، مرد می تواند در دادگاه رسیدگی کننده به طلاق درخواست ناتوانی از پرداخت مهریه درج شده در عقدنامه را در دفاتر خدمات قضایی ثبت کند. دادگاه بعد از بررسی شهادت شهود و تعیین وقت و اظهارات زوجه، برای تعیین مهریه تصمیم می گیرد و رای را صادر می کند.

یک نکته بسیار مهم که باید به آن توجه کنید این است که اجرای طلاق از طرف مرد و ثبت آن به تعیین تکلیف دادخواست ناتوانی مرد از پرداخت مهریه موکول خواهد شد. اگر دادخواست ناتوانی از پرداخت مهریه در دادگاه پذیرفته نشود، مرد باید کل مهریه ای که جزو حق و حقوق زن می باشد را پرداخت کند. در غیر این صورت امکان طلاق وجود ندارد. اما اگر دادگاه این درخواست را بپذیرد با پرداخت پیش پرداخت تعیین شده، رای طلاق برای مرد صادر می شود. بعضی از شعبات اعسار مرد را در زمانی که درخواست طلاق داده است نمی پذیرند و طلاق را به پرداخت کامل حقوق مالی زوجه موکول می کنند.

٣,٦٤٠
طلایی
٠
نقره‌ای
١,٥٠٠
برنزی
٣١٩
تاریخ
٢ ماه پیش

پاسخ شما