پرسش خود را بپرسید

اصطلاح کنوانسیون ا.ت.ا "ata"

تاریخ
٤ ماه پیش
بازدید
٧٩

اصطلاح کنوانسیون

 ا.ت.ا "ata"

 به چه معناست ؟

١,٥٧٠
طلایی
٠
نقره‌ای
٠
برنزی
٥٩

٢ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

اصطلاح کنوانسیون ا.ت.ا (ATA) مخفف عبارت "Admission Temporaire/Temporary Admission" است که به معنای "ورود موقت" است. این کنوانسیون، یک توافقنامهٔ بین‌المللی است که به منظور تسهیل ورود موقت کالاهای تجاری به کشورهای عضو، بدون پرداخت عوارض و حقوق گمرکی، ایجاد شده است.

کنوانسیون ا.ت.ا در سال ۱۹۶۱ توسط شورای همکاری‌های گمرکی (WCO) تدوین شد و در حال حاضر توسط ۱۸۴ کشور عضو WCO به تصویب رسیده است. این کنوانسیون، به شرکت‌ها و افراد این امکان را می‌دهد که کالاهای تجاری خود را برای اهدافی مانند نمایشگاه، همایش، تعمیر، و غیره، به کشورهای عضو وارد کنند، بدون اینکه مجبور به پرداخت عوارض و حقوق گمرکی شوند.

برای استفاده از کنوانسیون ا.ت.ا، شرکت‌ها و افراد باید برای دریافت کارنه ا.ت.ا (ATA Carnet) اقدام کنند. کارنه ا.ت.ا یک سند گمرکی بین‌المللی است که به عنوان تضمین پرداخت عوارض و حقوق گمرکی در صورت عدم خروج کالاهای تجاری از قلمرو گمرکی کشور عضو صادر می‌شود.

کارنه ا.ت.ا در ایران توسط اتاق بازرگانی ایران و اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) صادر می‌شود.

در نهایت، می‌توان گفت که کنوانسیون ا.ت.ا یک توافقنامهٔ بین‌المللی است که به منظور تسهیل ورود موقت کالاهای تجاری به کشورهای عضو، بدون پرداخت عوارض و حقوق گمرکی، ایجاد شده است.

٦٨,٣٧٧
طلایی
١٠٧
نقره‌ای
٦٩٧
برنزی
٨٤٠
تاریخ
٤ ماه پیش

معاهده ، عهدنامه، پیمان یا کنوانسیون، یک توافقنامه بین‌المللی است که میان کشورها یا سازمان‌های بین‌المللی منعقدشده و مشمول حقوق بین‌الملل می‌باشد. معاهده واژه‌ای عام است و کنوانسیون، موافقت‌نامه بین‌المللی، توافق‌نامه، پروتکل، پیمان، میثاق و… را در بر می‌گیرد

٤٣,٠٤٤
طلایی
١١
نقره‌ای
١٤٤
برنزی
٢٩٤
تاریخ
٤ ماه پیش

پاسخ شما