پرسش خود را بپرسید

وضعیت صنعت " Medical Tourism " در ایران

تاریخ
١ هفته پیش
بازدید
٣٨

سلام دوستان 

وضعیت صنعت " Medical Tourism " در ایران 

 چطوره ؟ از چه کشور هایی جذب توریست داره این صنعت ؟

٢,١٤٢
طلایی
٠
نقره‌ای
٠
برنزی
٦١

٢ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

به گزارش حمید حمزه‌زاده سرپرست جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با توجه به کیفیت بالای خدمات پزشکی در ایران و اُفت مستمر ارزش ریال در برابر دلار طی چند سال اخیر، تعداد گردشگرانی که با هدف انجام اعمال جراحی و یا بهره‌مندی از یک فرایند و خدمت درمانی مطمئن و کم‌هزینه به ایران سفر می‌کنند، با شیب تندی افزایش یافته است. سرپرست جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این که به‌دلیل ماهیت خاص گردشگری سلامت و برخی مراجع غیررسمی فعال در این زمینه، آمار رسمی دقیق و قابل استنادی از تعداد گردشگران سلامت در کشور وجود ندارد. 

از طرف دیگر، پژوهش آقای بهرام دلگشایی و همکارانشان نشان می‌دهد که بر اساس سند چشم انداز ایران ۱۴۰۴  پیش بینی می‌شود ایران سـالانه بـيش از  ۴۰ ميليـون گردشگر داخلی و ۲۰ میلیون گردشگر خارجی داشته باشد که از میان آنها ۷ درصد را کسانی در بر می‌گیرد که برای درمان و استفاده از مواهب طبیعی وارد کشور می‌شوند. اما متاسفانه ایران برای بهره‌برداری‌ از توانمندی‌های خود در این زمینه با چاش‌های زیادی روبرو است. 
 

* منابع: دو سایت زیر 🔻

سایت اول 👇

https://www.researchgate.net/publication/353317116_Analysis_of_the_current_situation_of_medical_tourism_in_Iran_In_Persian

سایت دوم 👇

https://www.sid.ir/FileServer/JF/54613910215

٣٥,٧٢٠
طلایی
٤٥
نقره‌ای
٨٣٨
برنزی
٢٤١
تاریخ
١ هفته پیش

تحریم‌ها و محدودیت‌های بین‌المللی تاثیر زیادی روی صنعت گردشگری پزشکی در ایران داشته‌اند. با این وجود، همچنان برخی از گردشگران از کشورهای همسایه مثل عراق  و  افغانستان برای دریافت خدمات پزشکی به ایران سفر می‌کنند.

٣٧,١٢٠
طلایی
٣٧
نقره‌ای
٥٤٣
برنزی
١١٨
تاریخ
١ هفته پیش

پاسخ شما