پرسش خود را بپرسید

دین و فرهنگ و مردم شناسی

تاریخ
١ هفته پیش
بازدید
١٠٧

اگر از ادیان گوناگون بپرسیم که دین شما به فرض اول است ، مقام دوم را به کدام دین میدهید ؟ به نظرتان چه جوابی خواهیم داشت اگر کسی از ما بعنوان یک مسلمان این سوال را بپرسد ؟ 

٢,١١٠
طلایی
٢
نقره‌ای
٤٧
برنزی
٢٢

٢ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

خب مسلماً  همه دین خود را اول و شاید تنها دین کامل می داند و این یکی از دلایل ایمان آوردن به این دین محسوب می شود. و اینکه کدام را مقام دوم میداند، همانی که به اندیشه اش نزدیکتر هست. البته شاید مقام دوم در دین را خیلی ها نپذیرند. اگر هم بنابر پذیرفتن باشد، آنگاه دینی مانند اسلام،   ادیان خدا پرستی را قبول دارد و نه اینهایی که برای خدا شریک قائل ااند. 

٥٥٤
طلایی
٠
نقره‌ای
٧
برنزی
٦
تاریخ
١ هفته پیش

سلام.  اساسا هر کسی هر عقیده ای که داشته باشد، چه عقیده دینی  و چه ضد دینی، آن را ملاک حق و باطل و ملاک درستی و نادرستی می داند. برای چنین کسی «اول و دوم» وجود ندارد؛ شبیه و غیر شبیه وجود دارد. از آنجا که حق و باطل، سه نقطه دارد: حق مطلق، مخلوط حق و باطل، و باطل،  در نتیجه، هر کسی که به عقیده ای ملتزم باشد، بعد از خود، نسبت به  عقیده ای که «شبیه تر» به او باشد، حس مثبت دارد، و هرچه شبیه به عقیده اش باشد را تأیید میکند و هرچه معارض با عقیده اش باشد، ردّ می کند. این هم یک ریشه روانشناختی هم دارد، هم شناختی و منطقی.

٥٤٥
طلایی
٠
نقره‌ای
٤
برنزی
٧
تاریخ
١ هفته پیش

ولی اگر از بنده سوال کنند که کدام دین را بعد از دین خودت قبول داری ، عرض میکنم قبل از دین اسلام به دین طبیعی ایمان دارم ، فطرة الله التی فطر الناس علیها ، همه مردم چه بخواهند و چه نخواهند پیرو این دین هستند ، حالا اسم آنرا من گذاشتم دین طبیعی

-
١ هفته پیش

پاسخ شما