پرسش خود را بپرسید

لقب عمو سام و رواج آن

تاریخ
٥ روز پیش
بازدید
٢٠

لقب  عمو سام در کدام کشور رواج دارد و چرا ؟ 

٨٦٤
طلایی
٠
نقره‌ای
١٥
برنزی
١٥

٢ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

عمو سام به عنوان نماد ایالات متّحده آمریکا شناخته می‌شود. این شخصیت به طور خاص در فرهنگ آمریکایی و در تبلیغات و کاریکاتورها برای نمایندگی دولت و ملّت آمریکا استفاده می‌شود.
 سام به عنوان نماد ملّی آمریکا در کاریکاتورهای سیاسی و تبلیغاتی از قرن نوزدهم به بعد رایج شده و به شکل یک مرد مسن با ریش سفید و کلاهی با نوارهای قرمز، سفید و آبی نمایش داده می‌شود.
این شخصیت به دلیل تاریخچه و فرهنگ خاصّ ایالات متحده و همچنین کاربرد آن در روش‌های تبلیغاتی و سیاسی، بسیار شناخته شده و محبوب است. عمو سام به نماد ملّیت و هویت آمریکایی تبدیل شده است و در مناسبت‌های مختلف و جشن‌های ملّی به کار می‌رود.

١,٩٦٢
طلایی
١
نقره‌ای
٣١
برنزی
١٢
تاریخ
١ روز پیش

سلام ، حالا چرا عمو سام رواج پیدا کرده یا اولین باری که این اسم به شخصیت مشخصی اشاره کرده معلوم نیست ؟ فکر اینکه عمو سام یک شخصیت خارجی از ذهن هم بوده مشخص هست یا نه فقط از ذهن شخصی ترواش کرده و رواج پیدا کرده ؟

-
١ روز پیش

با احترام
ساموئل ویلسون بسته های گوشت ارتش آمریکا را تأمین می کرد ( 1812 ) . روی بسته ها حروف ابتدایی ایالات متّحده U. S مهر زده می شد. روزی یکی از سربازان به شوخی گفت: این گوشت ها از طرف عمو سام ( Uncle Sam ) آمده و به همین دلیل علامت اختصاری خودش را بر روی آن زده است. کم کم این شوخی در بین سربازان آمریکایی رایج شد و این نام نیز به ساموئل اطلاق شد.
سال ها پس از درگذشت ویلسون در 1961 کنگره آمریکا عنوان عموسام را برای ساموئل به رسمیت شناخت
البته صحّت یا سقم این پیشینه مورد تردید است.

-
٢١ ساعت پیش

به آمریکا USA ، در محاورات روزمره US  هم گفته میشه.  و این US  رو Uncle Sam  یا عمو سام هم  جهت طنز و مطایبه  گفته میشه

تاریخ
٣ روز پیش

خب این عمو سام از کجا اومده ؟

-
٣ روز پیش

پاسخ شما