پرسش خود را بپرسید

اختر شناسی ، فیزیک ، سیاه چاله ها

تاریخ
١ هفته پیش
بازدید
٣٤

آیا افق رویداد یک سیاه چاله ، مانند کیهان در حال گسترش است ، یعنی همانطوری که فضا و آسمان در حال گسترش است ، افق رویداد یک سیاه چاله هم گسترش می یابد ؟ نظریه ای وجود دارد که احتمال میدهد که این کیهان خود یک سیاه چاله است ، 

٨٦٤
طلایی
٠
نقره‌ای
١٥
برنزی
١٥

٢ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

جواب افق رویداد سیاه چاله  ها چی ؟ آیا افق رویداد سیاه چاله در حال گسترش هست ؟ وقتی سیاه  چاله ها در حال گسترش باشند ، و جرم آنها به حدی برسد که نور را بیشتر از سرعتی که میشناسیم به درون خود بکشد ،که با توجه به نسبیت عام این ممکن نیست ، چرا خود آن تاریکی را ساکن فرض کنیم تاریکی سرعتی ندارد ؟ 

٨٦٤
طلایی
٠
نقره‌ای
١٥
برنزی
١٥
تاریخ
١ هفته پیش

سلام، بله، نظریه‌ای وجود دارد که احتمال می‌دهد کیهان ما خود یک سیاه‌چاله باشد. این نظریه به نام "کیهان‌شناسی سیاه‌چاله" یا "مدل کیهان‌شناسی شوارتزشیلد" شناخته می‌شود. این مدل توسط فیزیکدان نظری راج کومار پاتریا و ریاضیدان آی. جی. گود پیشنهاد شده است. بر اساس این نظریه، جهان قابل مشاهده ما می‌تواند درون یک سیاه‌چاله باشد که خود بخشی از یک جهان بزرگتر است. این ایده بر این اساس است که ماده و انرژی که به داخل یک سیاه‌چاله می‌افتند، می‌توانند به صورت تئوری از یک "سفیدچاله" در یک جهان دیگر خارج شوند. در این حالت، سیاه‌چاله و سفیدچاله به عنوان دهانه‌های یک پل اینشتین-روزن (که به عنوان کرم‌چاله نیز شناخته می‌شود) عمل می‌کنند.

٤,١٤٨
طلایی
٥
نقره‌ای
١٦٧
برنزی
٩٩
تاریخ
١ هفته پیش

پاسخ شما