پرسش خود را بپرسید
مفهوم " اقیانوس های آبی و قرمز" در بازاریابی
٤ ماه پیش
٧١
مفهوم
" اقیانوس های آبی و قرمز"
در بازاریابی چیه ؟
٤,٥٦٥
٠
١
٢٠٢
١ پاسخ
مرتب سازی بر اساس:
مفهوم "اقیانوسهای آبی و قرمز" در بازاریابی به دو دسته اصلی از مشتریان اشاره دارد:
1. اقیانوس آبی (Blue Ocean): این اصطلاح به بازارهای جدید یا فضاهای بازاریابی اشاره دارد که هنوز توسعه نیافتهاند و رقابت کمی در آنها وجود دارد. در این بازارها، شرکتها میتوانند با ارائه محصولات یا خدمات منحصر به فرد و نوآورانه، بازارهای جدید را به دست بگیرند و از رقابت کمتری بهرهمند شوند.
2. اقیانوس قرمز (Red Ocean): این اصطلاح به بازارهای پر رقابت و پر اشباع اشاره دارد که در آنها شرکتها با یکدیگر در رقابت برای به دست آوردن سهم بازار و مشتریان هستند. در این بازارها، رقابت شدید و فشرده است و شرکتها بیشتر به دنبال رقابت برای سهم بازار هستند تا ایجاد ارزش برای مشتریان.
١١,٤٤٢
٥
١٦٩
٩٦
٤ ماه پیش