پرسش خود را بپرسید

فرق مدیر محصول با مدیر پروژه

تاریخ
٣ هفته پیش
بازدید
٧٩

فرق 

مدیر محصول با مدیر پروژه 

 چیه ؟

١,٨٤٥
طلایی
٠
نقره‌ای
٠
برنزی
٩٣

٢ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

درود 

  • مدیر محصول  ناظر بر چشم‌انداز محصول از بالاترین سطوح مدیریت اجرایی تا تیم‌های توسعه و پیاده‌سازی است. از مدیر محصول غالباً با عنوان «مدیر عامل اجرایی» آن محصول یاد می‌شود. مدیر محصول وظیفهٔ تحقیق، گزینش و رانش فرایند توسعهٔ محصول در یک سازمان را بر عهده دارد
    • .مدیر محصول باید موارد متعددی از جمله بازار هدف، رقبا و میزان تطابق محصول با مدل کسب و کار سازمان را در نظر داشته باشد. به طور کلی، یک مدیر محصول مدیریت یک یا چند محصول ملموس را بر عهده دارد؛ هرچند از این عبارت می‌توان برای توصیف شخصی که محصولی غیر ملموس نظیر موسیقی، اطلاعات و خدمات را مدیریت می‌کند نیز استفاده نمود.
    • تفاسیر گوناگونی از نقش مدیر محصول وجود دارد. عنوان مدیر محصول بعضاً در توصیف وظایف و مسئولیت‌هایی استفاده می‌شود که تفاوت‌های زیادی با هم دارند. حتی در صنایع با فناوری پیشرفته که مدیریت محصول تعریف بهتر و دقیق‌تری دارد، توصیف شغل مدیر محصول در بین سازمان‌های مختلف تفاوت‌های چشم‌گیری دارد. دلیل این تفاوت، تفاسیر حسی و سنتی توسط افراد متفاوت است.
    • در یک صنعت خدمات مالی (بانک‌داری، بیمه و …)، مدیر محصول وظیفهٔ مدیریت محصول (نظیر کارت اعتباری)، بررسی سود و زیان و تعیین راهبرد توسعهٔ کسب و کار را بر عهده دارد.
    • مدیر پروژه (انگلیسی: Project manager) به فردی متخصص اطلاق می‌شود، که در زمینه مدیریت پروژه فعالیت می‌کند و وظیفه وی برنامه‌ریزی و هدایت پروژه، در چهارچوب مثلث مدیریت پروژه (زمان، هزینه و کیفیت لازم) برای ایجاد نتایج مشخص می‌باشد. مدیر پروژه فعالیت‌های برنامه‌ریزی، سازماندهی، نظارت بر اجرا و هدایت را بر عهده دارد و سعی دارد تا با استفاده درست از منابع، نتایج مشخص و مورد انتظار را با هزینه توافق‌شده در زمان مشخص تحویل دهد. به بیان دیگر مدیر پروژه با بکارگیری دانش، مهارتها، ابزار و تکنیک‌های مدیریت پروژه (همچون ساختار شکست کار، روش مسیر بحرانی و مدیریت ارزش کسب شده) در اداره جریان اجرای فعالیتها، به رفع نیازها و انتظارات متولیان از اجرای پروژه کمک می‌کند. مدیر پروژه در اجرای این مهم از دو بازوی برنامه‌ریزی و کنترل بهره می‌گیرد. محل کار مدیر کنترل پروژه اغلب در شرکت‌ها و سازمان‌ها یا محل پروژه می‌باشد
    ٢,١٤٧
    طلایی
    ٠
    نقره‌ای
    ١٨
    برنزی
    ٢٤
    تاریخ
    ١ روز پیش

    مدیر محصول چشم انداز کالایی که باید ساخته شود را تنظیم می‌کند، الزامات را جمع آوری می‌کند و آن‌ها را اولویت‌بندی می‌کند، در حالی که مدیر پروژه بر اساس این چشم انداز عمل می‌کند و مطمئن می‌شود که در زمان مقرر و با بودجه مشخص این چشم انداز اجرا شود.

    ٢١,٤٤٩
    طلایی
    ١٠
    نقره‌ای
    ٧٧
    برنزی
    ٧٨
    تاریخ
    ١ روز پیش

    پاسخ شما