پرسش خود را بپرسید

کتاب"Fear and Trembling(ترس و لرز)" کگور

تاریخ
٢ ماه پیش
بازدید
١٥٠

کتاب

"Fear and Trembling(ترس و لرز)" کگور

راجب چه موضوعی است و چه چیزی رو بررسی میکنه ؟

٢,٧٧٤
طلایی
٠
نقره‌ای
٠
برنزی
١٠٧

٣ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

 کی یرکگور (Soren Kierkegaard) در این اثر پرآوازه‌ی خود به داستان قربانی شدن اسحاق به‌دست ابراهیم پیامبر می‌پردازد.

 ترس و لرز کیرکگور هم در تاریخ اندیشه‌ی فلسفی و هم در تاریخ اندیشه‌ی دینی یک متن کلاسیک به شمار می‌رود. این کتاب، به‌دلیل ارائه‌ی چشم‌انداز فلسفی اصیل درباره‌ی مفاهیمی نظیر عشق، تنهایی، شهامت، حقیقت، خدا، ایمان و آزادی، حتی امروز هم فیلسوفان، متألهان و خوانندگان عادی را به درنگ و پرسش وامی‌دارد.  نویسنده در این اثر کوشیده است تا وحشت و اضطراب حضرت ابراهیم (ع) را دریابد؛ آنگاه که خداوند به او فرمان می‌دهد که پسرش اسحاق را برای قربانی‌کردن به سرزمین موریا ببرد.

١١,٦٤٩
طلایی
٩
نقره‌ای
١٨٣
برنزی
٦٦
تاریخ
٢ ماه پیش

 کی یرکگور (Soren Kierkegaard) در این اثر پرآوازه‌ی خود به داستان قربانی شدن اسحاق به‌دست ابراهیم پیامبر می‌پردازد. 

ترس و لرز کیرکگور هم در تاریخ اندیشه‌ی فلسفی و هم در تاریخ اندیشه‌ی دینی یک متن کلاسیک به شمار می‌رود. این کتاب، به‌دلیل ارائه‌ی چشم‌انداز فلسفی اصیل درباره‌ی مفاهیمی نظیر عشق، تنهایی، شهامت، حقیقت، خدا، ایمان و آزادی، حتی امروز هم فیلسوفان، متألهان و خوانندگان عادی را به درنگ و پرسش وامی‌دارد. نویسنده در این اثر کوشیده است تا وحشت و اضطراب حضرت ابراهیم (ع) را دریابد؛ آنگاه که خداوند به او فرمان می‌دهد که پسرش اسحاق را برای قربانی‌کردن به سرزمین موریا ببرد. 

١١,٦٤٩
طلایی
٩
نقره‌ای
١٨٣
برنزی
٦٦
تاریخ
٢ ماه پیش

کتاب "ترس و لرز" نوشته سورن کیرکگور، فیلسوف دانمارکی، یک اثر فلسفی عمیق است که به بررسی مفهوم ایمان و پیامدهای اخلاقی آمادگی ابراهیم برای قربانی کردن پسرش میپردازد. این کتاب به چالش کشیدن هنجارهای اخلاقی مرسوم و دعوت خوانندگان به پرسشگری در مورد باورهای خودشان است .  کیرکگور در این کتاب، که زیر نام مستعار "یوهانس د سایلنتیو" نوشته شده، با داستانی از کتاب مقدس، پیدایش ۲۲:۱-۱۸، که در آن ابراهیم حاضر به قربانی کردن اسحاق است، شروع میکند. ابراهیم معمولاً به عنوان پدر ایمان شناخته میشود، اما کیرکگور توضیح میدهد که ایمان ابراهیم چیزی است که نمیتوان به راحتی درک کرد. ابراهیم بدون سوال پرسیدن، شکایت یا گریه کردن، یا توضیح دادن به کسی، فقط دستورات خدا را اطاعت کرد.  کیرکگور بین قهرمان تراژیک، که نماینده اخلاقیات است، و شوالیه ایمان، که نماینده دینی است، تمایز قائل میشود. قهرمان تراژیک همه چیز را در حرکت استعفای نامحدود از دست میدهد و با این کار، جهانی را بیان میکند. شوالیه ایمان نیز حرکت استعفای نامحدود را انجام میدهد، اما یک حرکت دیگر نیز انجام میدهد، پرش ایمان، که در آن همه چیز را به واسطه عبث برمیگرداند.  

کتاب "ترس و لرز" به سه "مسئله" میپردازد که این تمایز را بیشتر روشن میکند. اولین مسئله با ادعای هگلی شروع میشود که اخلاقیات جهانی هستند و هدف همه چیزهایی که خارج از خودشان هستند. بر اساس اخلاقیات، آنچه ابراهیم انجام داد قتل بود: قربانی کردن او نمیتواند از نظر جهانی درک شود. بنابراین، کیرکگور پیشنهاد میکند که باید تعلیق تلئولوژیک اخلاقیات وجود داشته باشد. ابراهیم تعهد خود را به جهانی برای انجام وظیفه بالاتر خود به خدا معلق کرد .  این کتاب برای کسانی که به دنبال درک عمیقتری از ایمان هستند و میخواهند در مورد معنای آن و چگونگی عمل کردن بر اساس آن در زندگی خود تأمل کنند، بسیار تأثیرگذار است. 

٢٥,١٠٦
طلایی
٣٩
نقره‌ای
٦١٢
برنزی
١٩٧
تاریخ
٢ ماه پیش

پاسخ شما