پرسش خود را بپرسید

"4p marketing "

تاریخ
٣ ماه پیش
بازدید
٦٦

سلام دوستان 

4p marketing 

یعنی چی ؟ میشه توضیح بدید ؟

١,٥٤٨
طلایی
٠
نقره‌ای
١
برنزی
٧٥

٢ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:
 سلام و عرض ارادت

4P در بازاریابی به مفهوم چهار عنصر اصلی تشکیل‌دهنده بازاریابی اشاره دارد که توسط فیلیپ کاتلر معرفی شده‌اند. این چهار عنصر به نام‌های "Product" (محصول)، "Price" (قیمت)، "Place" (مکان یا توزیع) و "Promotion" (تبلیغات) شناخته می‌شوند

  1. Product (محصول):

    شامل هر چیزی است که شرکت برای ارائه به بازار تولید یا ارائه می‌کند. این عنصر شامل ویژگی‌ها، کیفیت، طراحی، بسته‌بندی، برندینگ و خدمات پس از فروش محصول است.

  2. Price (قیمت):

    به مبلغی اشاره دارد که مشتریان برای خرید محصول می‌پردازند. قیمت‌گذاری شامل استراتژی‌های مختلفی مانند تخفیف‌ها، شرایط پرداخت، قیمت‌گذاری بر اساس رقابت و تحلیل ارزش محصول به مشتریان است.

  3. Place (مکان یا توزیع):

    به نحوه توزیع و ارائه محصول به مشتریان اشاره دارد. این شامل انتخاب کانال‌های توزیع، مدیریت زنجیره تأمین، موقعیت فروشگاه‌ها و حمل و نقل محصولات است.

  4. Promotion (تبلیغات):

    به فعالیت‌های بازاریابی و تبلیغاتی که برای ترویج و معرفی محصول به مشتریان انجام می‌شود، اشاره دارد. این شامل تبلیغات، روابط عمومی، فروش مستقیم، بازاریابی دیجیتال و سایر روش‌های تبلیغاتی است.

هر یک از این 4P باید به دقت برنامه‌ریزی و اجرا شود تا یک شرکت بتواند به طور مؤثر محصولات خود را به بازار عرضه کند و نیازهای مشتریان را برآورده سازد.

٤,٣٨٢
طلایی
٥
نقره‌ای
١٠٤
برنزی
١٣
تاریخ
٣ ماه پیش

اصطلاح آمیخته بازاریابی یا marketing mix که به اختصار به آن 4p می‌گویند یک مدل پایه برای انواع شغل‌ها است که حول محور 4p یعنی محصول یا product، قیمت یا price، مکان یا place و تبلیغات یا promotion متمرکز شده است. آمیخته بازاریابی به عنوان مجموعه‌ای از ابزارهای بازاریابی تعریف شده است   که شرکت برای پیگیری اهداف بازاریابی خود در بازار هدف استفاده می‌کند.

٥٣٤,١١٧
طلایی
٣٤٨
نقره‌ای
٣,٨٤١
برنزی
٢,١٨٦
تاریخ
٣ ماه پیش

پاسخ شما