پرسش خود را بپرسید
١٦,٠٠٠ تومان پاداش این پرسش تعلق گرفت به

آیا آماری از اشتباه های چت بات هایی مثل جی پی تی یا جیمینی در دسترس هست ؟

تاریخ
٤ روز پیش
بازدید
٧٤٨

سلام دوستان

آیا آماری از اشتباه های چت بات هایی مثل جی پی تی یا جیمینی در دسترس هست ؟

این تکنولوژی چقدر درست ما رو راهنمایی میکنه ؟ چقدر تجربه ی استفاده ی بهینه از این فناوری رو داشتید ؟

١,٩٦٦
طلایی
٠
نقره‌ای
٠
برنزی
١١٢

٣ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

قابل توجه: برای هر قسمت و به صورت مجزا، لینک منبع  ذکر می گردد.
 


          پرسش اول: 
   آیا آماری از اشتباه های چت بات هایی مثل جی پی تی یا جیمینی در دسترس  هست؟

پاسخ: بله، آماری در مورد دقت چت بات ها موجود است. برای مثال، در طی یک تحقیق نشان داده شده است که 52 درصد از پاسخ های ChatGPT اشتباه است. با این حال، این تکنولوژی همچنان در حال پیشرفت است و با هر نسخه جدید، دقت و کارایی آن افزایش می یابد.
لینک منبع:
https://www.theregister.com/2023/08/07/chatgpt_stack_overflow_ai/


              پرسش دوم:
            این تکنولوژی چقدر درست ما رو راهنمایی میکنه ؟

پاسخ: برای بهینه سازی استفاده از چت بات ها، چندین راهکار وجود دارد:

  1. آموزش چت بات: چت بات ها نیاز به آموزش دارند تا بتوانند به عضو مفیدی در تیم تبدیل شوند.
    لینک منبع:
    https://www.business2community.com/strategy/6-chatbot-optimisation-strategies-that-put-data-to-good-use-02396316

  2. شخصی سازی چت بات برای مشتری: در صورتی که چت بات ها را بمنظور خدمت رسانی به مشتریان خود شخصی سازی کنیم، نه تنها با سرعت بسیار زیادی می توانند پاسخ مشتریان را بدهند، بلکه حتی توانمندی پیش بینی  نیازهای مشتری را  دارا می باشند و لذا در نهایت به مشتریان پیام های مفیدی و همچنین محصولات جدیدی را ارائه و توصیه می کنند.
    لینک منبع:
    https://www.ibm.com/blog/unlocking-the-power-of-chatbots-key-benefits-for-businesses-and-customers/
     
  3. ارتباط در زمان و مکان مورد علاقه مشتریان: شما می توانید با استفاده از صفحات وب و از طریق تبلیغات دیجیتال، برنامه های موبایل یا پیام رسان ها، تلفن، فروشگاه ها، رسانه های اجتماعی و یا پیام کوتاه با مشتریان خود در ارتباط باشید.
    لینک منبع:
    https://www.ibm.com/blog/unlocking-the-power-of-chatbots-key-benefits-for-businesses-and-customers/
     

ارائه گزینه های خدمات خودکار: مشتریان اغلب ترجیح می دهند وظایف ساده و آسان  را به صورت مستقل انجام دهند و لذا چت بات ها را می توان به گونه ای هدایت و شخصی سازی نمود که گزینه های بیشتری  از خدمات خودکار به مشتریان  ارائه نمایند.
لینک منبع:
https://www.ibm.com/blog/unlocking-the-power-of-chatbots-key-benefits-for-businesses-and-customers/
 


  • پرسش سوم:
    چقدر تجربه ی استفاده ی بهینه از این فناوری رو می توان داشته باشیم ؟


  • پاسخ: نتیجه گیری می کنیم که با استفاده از این راهکارها، می توانید تجربه استفاده از چت بات ها را بهبود بخشید و از این تکنولوژی به صورت بهینه استفاده کنید. اما لازم است توجه داشته باشید که هیچ چت باتی کاملاً بی نقص نیست و همیشه احتمال وجود خطا، وجود دارد، بر همین اساس هم  استفاده از چت بات ها برای موارد حساس یا بحرانی توصیه نمی شود.
    لینک منبع:
    https://azumo.com/insights/rethinking-chatbot-accuracy-when-ai-falls-short-in-crucial-conversations

    تاریخ
    ٤ روز پیش

    سلام. خود شرکت OPEN AI  خطاها رو 7 الی  8 درصد ذکر می کنه اما یک سری گزارش های مردمی نشون میده 14 تا 20 درصد خطا وجود داره که این آمار در فوروم سایت OPENAI قابل دیدن هست. اما طبیعتا تا این هوش مصنوعی ها تکامل پیدا کنن طول میکشه و  میشه دید که نسبت به اون اوایل پاسخ های بهتری میدن

    ١٧٧
    طلایی
    ٠
    نقره‌ای
    ٢
    برنزی
    ٢
    تاریخ
    ٢ روز پیش

    درود

    چند تحقیقات مستقل و غیرمستقل  در این باره انجام شده مثلا

    1- گوگل گفته که جمینی دارای پایینترین نرخ خطا هست و این نرخ رو 7.6 درصد اعلام کرده:

    https://slator.com/google-says-gemini-beats-openai-in-automatic-speech-translation/

    2- در مطالعه دیگری که نسخه های مختلف چت جی پی تی، و جمینی در فاکتورهای مختلفی مثل استدلال حسابی، تولید کد، ریاضیات، پردازش تصویر، پردازش ویدیو، پردازش صوت و ... مقایسه شدند،  جیمینی برتر بود:

    https://hgs.cx/blog/gemini-vs-chatgpt-which-is-better/

    3- در  یکی از جدیدترین مطالعات در 2024، دقت پاسخ  سه  چت بات جمینی (بارد)، کوپیلوت (بینگ)، و چت جی پی  مقایسه شد و نشان داده شد که کوپیلوت دارای بالاترین میزان دقت هست:

    https://www.nature.com/articles/s41598-024-58964-1

    -----------

    برخی از  یافته‌های کلی تحقیقات در این باره عبارتند از:
    • چت‌بات‌ها در تولید متن‌های خلاقانه و شبیه به انسان، مانند داستان‌ها، شعرها و فیلمنامه‌ها، عملکرد خوبی دارند.
    • چت‌بات‌ها می‌توانند در پاسخ به سوالات ساده و سرراست، اطلاعات مفیدی ارائه دهند.
    • چت‌بات‌ها در درک و پاسخ به سوالات پیچیده و مبهم، چالش‌هایی دارند.
    • چت‌بات‌ها گاهی اوقات اطلاعات نادرست یا گمراه‌کننده ارائه می‌کنند.
    • چت‌بات‌ها می‌توانند تحت‌تأثیر تعصبات موجود در داده‌های آموزشی خود باشند.

    بنابراین، در حالی که چت‌بات‌ها می‌توانند ابزاری مفید برای ارائه اطلاعات و سرگرمی باشند، مهم است که محدودیت‌های آنها را نیز در نظر داشته باشیم.

    تجربه من تا الان، حاکی از این بوده که جمینی (بارد)، دقیقتر هست گرچه خطاهای تابلویی هم ازش دیدم و خیلی مواقع، پاسخش رو چک میکنم

    تاریخ
    ٤ روز پیش

    پاسخ شما