آیه 13 سوره حجرات، که درباره برابری انسانها و ملاک تقوا است، چگونه بر کرامت انسان و نفی تبعیض نژادی و طبقاتی تأکید میکند؟
"مَثَلُ الَّذینَ حُمِّلُوا التَّوْراةَ ثُمَّ لَمْ یَحْمِلُوها کَمَثَلِ الْحِمارِ یَحْمِلُ أَسْفاراً" اگه به جای "حمار"،" أسد " گذاشته شده: آیا فحش و توهین به حساب نخواهد شد؟؟ آیا قرآن فحش یا توهین میکند؟؟
تفسیر ایه ی " فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ فَزَادَهُمُ اللَّهُ مَرَضًا ۖ وَلَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ بِمَا كَانُوا يَكْذِبُونَ " از سوره ی بقره چی میشه ؟
و علّم آدم الاسماء کلّها ، معمولا اسم یک شیء چیزی نیست که بخواهیم به کسی یاد بدیم ، مگر به یه کودک که با استمرار و تمرین اسامی اشیاء رو یاد میگیره ، ولی تعلیم اسم به حضرت آدم زمان برده تا یاد بگیره ؟ البته کلّها این ضمیر مؤنث و بعدش عرضهم الی الملایکة ضمیر هم جمع مذکر از نظر گرامری چه حکمی داره ؟ اگر از دوستان کسی اطلاعی داره دریغ نفرمایید
و لقد کان لسبأٍ فی مسکنهم ایةٌ اینجا مسکن منظور همون بیت یعنی خانه ست ؟ ادامه آیه میفرمایند جنتّان عن یمینٍ و شمالٍ ، دوستانی که در مورد و ما تلک به یمینک یا موسی ، از ...
عادَ لِما فَعل. عادَ عَمّا فَعل. ... بعض سوالها تکراری بنظر میاد امّا کاملاً تخصصیه ونکات ظریفی دارد.
لَوْ أَرَادَ اللَّهُ أَنْ يَتَّخِذَ وَلَدًا لَاصْطَفَىٰ مِمَّا يَخْلُقُ مَا يَشَاءُ ۚ سُبْحَانَهُ ۖ هُوَ اللَّهُ الْوَاحِدُ الْقَهَّارُ
وَمَا لَكُمْ لَا تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ ۙ وَالرَّسُولُ يَدْعُوكُمْ لِتُؤْمِنُوا بِرَبِّكُمْ وَقَدْ أَخَذَ مِيثَاقَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ
منظور از " بِالْبَيِّنَاتِ " در آآیه ی "لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَيِّنَاتِ وَأَنْزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ" چیه ؟
این تضاد در این ایه برای تعریف از خدا دلیلیش چیه بنظرتون ؟ هُوَ الأَوَّلُ وَالآخِرُ