مسولیت اجتماعی یک برند شامل چه چیز هایی میشه ؟
مسولیت اجتماعی یک برند
شامل چه چیز هایی میشه ؟
١ پاسخ
مسئولیت اجتماعی یا تعهدات اجتماعی شرکت را به چهار جنبهٔ مسئولیت اجتماعی زیستمحیطی، سرمایه انسانی، خیرخواهانه و اخلاقی تقسیم کردهاند که مهمترین آنها مسئولیت اجتماعی زیستمحیطی است.
۱. مسئولیت اجتماعی زیست محیطیبرای شرکت هایی که متعهد به CSR هستند، مهم است که شیوههای سازگار با محیط زیست داشته باشند. شرکتها میتوانند سهم قابل توجهی در انتشار گازهای گلخانهای، آلودگی، زباله و کاهش منابع طبیعی داشته باشند. اما با تعهد به مسئولیتهای زیستمحیطی، یک کسبوکار مالکیت تأثیر آن بر محیطزیست را در اختیار میگیرد.
۲. مسئولیت اجتماعی اخلاقیمسئولیتپذیری اخلاقی به این معناست که اطمینان حاصل شود که یک کسبوکار در همه کارها درگیر شیوههای تجاری منصفانه است. مواردی از جمله رفتار اخلاقی و محترمانه با همه کارکنان، ذینفعان و مشتریان یا تعیین حداقل دستمزد بالاتر را شامل میشود.
۳. مسئولیت اجتماعی بشردوستانهدر دنیای امروز، تقریباً انتظار میرود که کسبوکارها به جوامعی که در آن فعالیت دارند و به اهدافی که با مأموریت شرکت آنها همسو هستند، کمک مالی کنند. وقتی کسب و کارها این کار را انجام می دهند، مسئولیت بشردوستانه خود را دنبال می کنند.
۴. مسئولیت اقتصادیهنگامی که یک کسب و کار با در نظر گرفتن مسئولیت اقتصادی عمل میکند، تصمیمات مالی اتخاذ خواهد کرد که انجام کارهای خوب را در اولویت قرار می دهد، نه فقط کسب درآمد بیشتر. این بدان معنی است که این نوع CSR با انواع دیگر بالا در هم تنیده شده است.
به عنوان مثال، می تواند به این معنی باشد که یک شرکت با تامین کنندهای که از مواد سازگار با محیط زیست استفاده میکند قرارداد امضا کند؛ حتی اگر هزینه بیشتری داشته باشد.
* باز نشر از سایت: 👇
https://didar.me/corporate-social-responsibility-csr/