پرسش خود را بپرسید

نظریه ی " Jobs to Be Done (JTBD) " رو تعریف کنید

تاریخ
٢ ماه پیش
بازدید
١٤٠

نظریه ی 

" Jobs to Be Done (JTBD) "

رو تعریف کنید 

٢,٢٥٦
طلایی
٠
نقره‌ای
٠
برنزی
١١٧

١ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

نظریه‌ی "Jobs to Be Done (JTBD)" توسط تئودور لویت، پروفسور دانشگاه هاروارد، مطرح شد. این نظریه بر این باور است که مردم محصولات و خدمات را برای "انجام کار" مشخصی خریداری می‌کنند. به عبارت دیگر، مشتریان به دنبال رفع نیازها و مشکلات خاص خود هستند و محصول یا خدمات، "وظیفه" ای را که نیاز دارند انجام می‌دهد.

برای مثال، وقتی یک شخص یک دریل خریداری می‌کند، او به دنبال "دریل" نیست، بلکه به دنبال سوراخی در دیوار است. محصول یا خدمات باید به این نیاز اصلی پاسخ دهد.

با استفاده از این نظریه، کسب‌وکارها می‌توانند بهتر درک کنند که چرا مشتریان محصولات یا خدمات آن‌ها را انتخاب می‌کنند و به این ترتیب، می‌توانند محصولات و خدمات بهتری ارائه دهند که مستقیماً به نیازهای مشتریان پاسخ دهد.

این نظریه به ویژه در بازاریابی و توسعه محصول بسیار مفید است، زیرا به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا به جای تمرکز بر ویژگی‌های محصول، به نیازهای واقعی مشتریان تمرکز کنند و راه‌حل‌های مناسبی برای آن‌ها ارائه دهند.

٣٧,٩٣٣
طلایی
٣٨
نقره‌ای
٥٦٩
برنزی
١١٩
تاریخ
٢ ماه پیش

پاسخ شما