پرسش خود را بپرسید

نظریه ی " Jobs to Be Done (JTBD) " رو تعریف کنید

تاریخ
٢ هفته پیش
بازدید
١٣٠

نظریه ی 

" Jobs to Be Done (JTBD) "

رو تعریف کنید 

٢,٠٣٦
طلایی
٠
نقره‌ای
٠
برنزی
١٠٣

١ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

نظریه‌ی "Jobs to Be Done (JTBD)" توسط تئودور لویت، پروفسور دانشگاه هاروارد، مطرح شد. این نظریه بر این باور است که مردم محصولات و خدمات را برای "انجام کار" مشخصی خریداری می‌کنند. به عبارت دیگر، مشتریان به دنبال رفع نیازها و مشکلات خاص خود هستند و محصول یا خدمات، "وظیفه" ای را که نیاز دارند انجام می‌دهد.

برای مثال، وقتی یک شخص یک دریل خریداری می‌کند، او به دنبال "دریل" نیست، بلکه به دنبال سوراخی در دیوار است. محصول یا خدمات باید به این نیاز اصلی پاسخ دهد.

با استفاده از این نظریه، کسب‌وکارها می‌توانند بهتر درک کنند که چرا مشتریان محصولات یا خدمات آن‌ها را انتخاب می‌کنند و به این ترتیب، می‌توانند محصولات و خدمات بهتری ارائه دهند که مستقیماً به نیازهای مشتریان پاسخ دهد.

این نظریه به ویژه در بازاریابی و توسعه محصول بسیار مفید است، زیرا به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا به جای تمرکز بر ویژگی‌های محصول، به نیازهای واقعی مشتریان تمرکز کنند و راه‌حل‌های مناسبی برای آن‌ها ارائه دهند.

٣٧,١٢٠
طلایی
٣٧
نقره‌ای
٥٤٣
برنزی
١١٨
تاریخ
١ هفته پیش

پاسخ شما

اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.