پرسش خود را بپرسید

چه محدودیت‌های قانونی و فنی استفاده از سرویس‌های گوگل مارکتینگ در ایران داریم ؟

تاریخ
٢ هفته پیش
بازدید
٢٥

  چه محدودیت‌های قانونی و فنی استفاده از سرویس‌های گوگل مارکتینگ در ایران  داریم ؟

١,٨٠٣
طلایی
٠
نقره‌ای
٢
برنزی
٩٨

٢ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

استفاده از سرویس‌های گوگل مارکتینگ در ایران با محدودیت‌های قانونی و فنی متعددی مواجه است. در اینجا به برخی از این محدودیت‌ها اشاره می‌کنم:

محدودیت‌های قانونی:

  1. تحریم‌های بین‌المللی: به دلیل تحریم‌های اعمال شده توسط ایالات متحده و سایر کشورها، بسیاری از سرویس‌های گوگل برای کاربران ایرانی محدود یا مسدود شده‌اند.
  2. مقررات داخلی: برخی از مقررات داخلی ایران نیز ممکن است دسترسی به سرویس‌های خارجی را محدود کند یا استفاده از آن‌ها را تحت شرایط خاصی قرار دهد.

محدودیت‌های فنی:

  1. مسدود شدن IPهای ایرانی: گوگل برخی از سرویس‌های خود را برای IPهای ایرانی مسدود کرده است. به عنوان مثال، دسترسی به Google Analytics و Google Ads با IPهای ایرانی ممکن نیست و کاربران باید از VPN یا پروکسی استفاده کنند.
  2. عدم پشتیبانی از پرداخت‌های بین‌المللی: به دلیل محدودیت‌های بانکی و مالی، کاربران ایرانی نمی‌توانند به راحتی از خدمات پولی گوگل مانند Google Ads استفاده کنند.
  3. مشکلات در دسترسی به ابزارهای توسعه‌دهنده: برخی از ابزارهای توسعه‌دهنده گوگل مانند Google Developers و Android Developers نیز برای کاربران ایرانی محدود شده‌اند.

راه‌حل‌های ممکن:

  1. استفاده از VPN: بسیاری از کاربران ایرانی برای دسترسی به سرویس‌های گوگل از VPN یا پروکسی استفاده می‌کنند تا IP خود را تغییر دهند.
  2. استفاده از خدمات جایگزین: برخی از کسب‌وکارها از خدمات جایگزین داخلی یا خارجی استفاده می‌کنند که محدودیت‌های کمتری دارند.
٣٢,٦٥٦
طلایی
٢٩
نقره‌ای
٤١٥
برنزی
١٠٧
تاریخ
٢ هفته پیش

طی چند وقت اخیر، ما ۲ اختلال اساسی رو در استفاده از این ابزار تجربه کردیم. که هر کدام از این دو مورد شامل موارد زیر می شود:

  • مورد اول: محدودیت اینترنت
  • مورد دوم: فیلتر دامنه گوگل ادز

در ادامه هر کدام از این موارد را به صورت کامل بررسی می کنیم.

مورد اول: محدودیت اینترنت

همان طور که در جریان هستید در طی روزهای اخیر محدودیت سنگین در اینترنت سراسری بوده که نه تنها گوگل ادز، بلکه کل فضای آنلاین رو تحت تاثیر قرار داده و همچنان هم با قدرت پابرجاست و این محدودیت خود به تنهایی باعث ایجاد اختلال شدید در روند تبلیغات آنلاین شده است ولی در کنار این محدودیت، مورد دیگری نیز رخ داده است که اخبار کذب زیادی در مورد آن منتشر شده است. در مورد دوم به صورت کامل به شرح و تفصیل این محدودیت پرداخته ایم.

مورد دوم: فیلتر دامنه گوگل ادز

و مورد دوم که مختص گوگل ادز بود، مربوط به فیلتر دامنه googleadservice.com است. این دامنه مختص ابزار گوگل ادز برای شمارش کلیک‌ها و کسر هزینه از شارژ اکانت شماست. پس، بعد از هر کلیک، اول این دامنه لود شده و بعد کاربر به لندینگ شما هدایت می‌شود. بنابراین با فیلتر این دامنه خبری از لندینگ شما هم نخواهد بود و البته هزینه‌ای هم از شما کسر نمی‌شود، مگر اینکه کاربر با فیلترشکن روی اد ( تبلیغات شما) کلیک کرده باشد که در این حالت بعد از لود دامنه googleadservice.com کاربر به لندینگ شما هدایت می شود. (البته اگر محدودیت اول رو هم با موفقیت رد کرده باشد) پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع از تمام اخبار مربوط به گوگل سایت آژانس HDM را دنبال کنید.

نتیجه گیری

بنابراین، برخلاف مقالات و اخبار منتشر شده، این مشکل به هیچ وجه از طرف گوگل نبوده و تا این لحظه هم هیچ آپدیتی از سمت گوگل در مورد تغییر این دامنه دیده نشده است. همچنین، از صبح ۱۸ اکتبر  معادل سه شنبه ۲۶ مهر ماه این مشکل رفع شده و می‌توان این نتیجه‌گیری را کرد که خبر تغییر دامنه از سمت گوگل، آن هم  ۲ بار طی یک هفته، کاملا غلط و غیر معقول است و تمام محدودیت‌ها و تغییرات ایجاد شده طی چند وقت اخیر از داخل کشور بوده که امید داریم هر چه زودتر سایر اختلالات هم رفع و امکان استفاده از فضای آنلاین برای تمام کسب و کارهای کوچک و بزرگی که به یک نحوی در این برهه از زمان متضرر شده‌اند، فراهم گردد.  

* باز نشر از سایت: 👇

https://hdmarketing.org/محدودیت-گوگل-ادز-در-ایران-و-بررسی-تمام-م/

٣٢,٩٥٢
طلایی
٤٢
نقره‌ای
٧٨٢
برنزی
٢٢٦
تاریخ
٢ هفته پیش

پاسخ شما