پرسش خود را بپرسید

کمک به کودکان مبتلا به ADHD

تاریخ
٥ روز پیش
بازدید
٥١

چگونه می‌توان از روش‌های رفتاری و آموزش‌های خاص برای کمک به کودکان مبتلا به ADHD در محیط مدرسه استفاده کرد؟

١,٣٢٠
طلایی
٠
نقره‌ای
٠
برنزی
٥٢

٢ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

برای کمک به کودکان مبتلا به ADHD در محیط مدرسه، می‌توان از روش‌های رفتاری و آموزش‌های خاص استفاده کرد. این روش‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. ایجاد ساختار و برنامه‌های روزانه: کودکان مبتلا به ADHD در محیط‌های ساختاریافته بهتر عمل می‌کنند. ایجاد برنامه‌های روزانه ثابت به آن‌ها کمک می‌کند تا بدانند چه چیزی را باید انتظار داشته باشند و اضطراب آن‌ها کاهش یابد.
  2. تقسیم وظایف به مراحل کوچکتر: وظایف بزرگ می‌تواند کودکان مبتلا به ADHD را تحت فشار قرار دهد. تقسیم وظایف به مراحل کوچکتر و قابل مدیریت باعث می‌شود که وظایف کمتر دلهره‌آور باشند و کودکان بتوانند روی تکمیل یک مرحله در یک زمان تمرکز کنند.
  3. استفاده از تقویت مثبت: کودکان مبتلا به ADHD از بازخورد فوری و پاداش برای تلاش‌های خود بهره‌مند می‌شوند. با استفاده از یک سیستم تقویت مثبت، دستاوردهای آن‌ها را تصدیق کنید و برای ایجاد انگیزه و تشویق رفتار مثبت، ستایش، جوایز کوچک یا فعالیت‌های خاصی ارائه دهید.
  4. استفاده از نشانه‌های بصری: نشانه‌های دیداری ابزار قدرتمندی برای کودکان مبتلا به ADHD هستند. از برنامه‌ها، چک‌لیست‌ها و یادآوری‌های بصری با رنگ‌بندی استفاده کنید تا به آن‌ها کمک کنید سازمان‌دهی شده و در مسیر درست بمانند.
  5. ایجاد محیط بدون حواس‌پرتی: برای کمک به تمرکز کودک، عوامل حواس‌پرتی در محیط را به حداقل برسانید. فضایی آرام و بدون شلوغی را برای مطالعه و کارهای دیگر تعیین کنید و در صورت لزوم از هدفون‌های حذف نویز استفاده کنید.
  6. تشویق به فعالیت بدنی: فعالیت بدنی منظم می‌تواند به هدایت انرژی اضافی و بهبود تمرکز کمک کند. کودک خود را در ورزش، بازی در فضای باز، یا فعالیت‌هایی مانند یوگا که باعث آرامش و آگاهی بدن می‌شود، درگیر کنید.
٢٩,٩٩٥
طلایی
٢٤
نقره‌ای
٣٢٤
برنزی
١٠٠
تاریخ
٥ روز پیش

سعی کنید خیلی بهش کار بدید(کار دستی) چون کار دادن به اونها  سرگرم میکنه من خودم داشتم و توی خونه کار میکردم مثلا دستمال میکشیدم شما در محیط مدرسه مثلا میتونید بهش،کاردستی یا هرکار دیگه ای  بدید به این بچه ها سعی کنید خیلی گیر ندید چون بیشتر دلش میخواد اون کار رو به طور مداوم انجام بده خیلی حالت دوستانه رفتار کنید

١٨٥
طلایی
٠
نقره‌ای
١٩
برنزی
٩
تاریخ
٥ روز پیش

پاسخ شما