پرسش خود را بپرسید

حشرات وقرچ ناقض فرضیه فرگشت؟

تاریخ
٣ هفته پیش
بازدید
٢٧

یک نوع حشره وارد مغز موش ورفتارش تغییر میکند تا گربه بخورتش.

سپس وارد شکم گربه میشه تا تخم گذاری وتغذیه انجام میشه.

سپس مدفوع از شکم گربه خارج میشه و... سیکل تکمیل وتکرار میشه.

ای نقض قاطع بطلان فرضیه فرگشت (evolution) داروین هست.

مانند این حشره:

Euhaplorchis californiensis
Hymenoepimecis argyraphaga

Jewel Wasp

lancet liver fluke
Hairworms

Eryniopsis lampyridarum

Massospora cicadina
...

٩٧,٤٧٥
طلایی
٦٥
نقره‌ای
٢٤٩
برنزی
٢٩٣

١ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

فرهیخته گرامی

اصلا متوجه فرمایش شما نشدم، کاش کاملتر توضیح می فرمودید.این فرمایش شما یک چرخه غذایی را تعریف می کند و ارتباط آن با نظریه داروین(که یک نظریه است و نه قانون یا فکت) را نفهمیدم.بله در سطح جهانی افرادی هستند که با تمامی یا بخشی از نظریات داروین مخالفند.  عرایض من در رد یا تایید نظریه داروین نیست چراکه تخصصی ندارم و طبعا ادعایی .ابتدا نظریه سایت پاسخگویی به شبهات را مرور می کنیم.

سایت پاسخگویی به پرسشهای مذهبی می گوید:

ما معتقديم انساني كه به عنوان اشرف مخلوقات محسوب مي شود ،نسل آدم و حوا است . آدم و حوا اولين افراد اين نوع هستند .قبل از آنان فردي از اين نوع وجود نداشته و مخلوقاتي که بوده­اند ،از نوع هاي ديگر بوده اند اما شباهت هاي بسياري به ما انسان ها داشتند . البته بنا بر تحقيقات ظاهرا درزمان دايناسورها انساني زندگي نمي كرده است.
اما مي توان گفت قرن ها بعد از انقراض نسل دايناسورها و قبل از زمان آدم و حوا عليهماالسلام موجودات انسان نمايي در زمين زندگي مي كردند . شايد بعضي از آثار و فسيل­ها كه ، از موجوداتي شبيه انسان مانند نئاندرتال ها و ... هر از گاهي به دست مي آيد ،مربوط به همين ادوار قبل از اين دوره ما بوده است.
اين امري است كه از مجموعه شواهد درون ديني هم تا حدودي به دست مي‌آيد . بر اساس بعضي روايات، روشن مي شود كه قبل از نسل ما، نسل هايي وجود داشته كه نابود شده اند.
از امام سجاد(ع)سؤال شد: آيا قبل از اين انسان ، انسان هايي بوده ؟ فرمود: آري ، به خدا سوگند! خداوند هزارهزار آدم و هزار هزار عالَم آفريد كه شما در آخرين آن عوالم قرار داريد. (1)
از امام باقر(ع)روايت شده : خداوند پس از فناي اين خلق و جهان، جهان و خلقي ديگر پديد مي آورد، با زمين وآسماني ديگر، كه او را به يگانگي پرستش كنند. آيا مي پنداريد خدا جز شما بشري نيافريده است ؟ چنين نيست ، بلكه هزار هزار عالم و هزار هزار آدم آفريد كه شما آخر آن عالم ها و آدم هاييد. (2)
اما در خصوص نظريه تكامل داروين يا همان فرگشت و ارتباط ان با حضرت آدم عليه السلام بايد گفت :
اين نظريه به رغم همه دگرگوني هاي تئوريكي كه از زمان مطرح شدنش تا كنون پيدا كرده و به رغم مدعيان و طرفداران بسياري كه دارد ،همواره مخالفان و منكراني از طيف انديشمندان و زيست شناسان و فسيل شناسان نيز داشته است . نمي توان به طور قطع به درستي آن اذعان نمود .
هنوز حلقه هاي واسطه بين انسان و موجودات قبل از او به درستي پيدا نشده ، زيرا در فرض صحت فرضيه تكامل لااقل صدها نمونه واسطه بين انسان و شامپانزه نياز است تا صحت اين فرضيه را منطقي و قابل قبول كند .
در هر صورت حتي اگر بنا را بر صحت صد در صد اين فرضيه بگذاريم، باز از نگاه آموزه هاي اسلامي صحت اين فرضيه هيچ منافاتي با مباني كلي فكري و اعتقادي ما نخواهد داشت ؛ هرچند كليساي كاتوليك از گذشته تا حال به شدت با اين فرضيه به مقابله برخاست . پذيرش آن را عين مخالفت با انجيل و مباني خداشناسي دانست ، اما ما مسلمانان هيچ گاه چنين ديدگاهي نداشته و نداريم .
اين نظريه ممكن است از چند جهت با مباني فكري ما در چالش باشد ،مانند خدشه بر برهان نظم ، وجود خداوند و خالق و... اما يكي از مهم ترين چالش هاي اين فرضيه داستان خلقت انسان از حضرت آدم و حواست كه تقريبا در همه اديان ابراهيمي به عنوان اصلي مسلم پذيرفته شده است .
در حالي كه با اندكي تامل مي توان دريافت كه تكامل و پذيرش اجداد حيوانى براى انسان هيچ گونه مخالفتى با اينكه انسان‏هاى موجود همه داراى پدر و مادر واحدى به نام آدم و حوا باشند ندارد ، در واقع هيچ اشكالي ندارد كه همه انسان هاي موجود فرزندان دو انسان به نام آدم و حوا باشند و همه ما نسلي معين از انسان ها باشيم كه منشا آن مربوط به چند هزار سال قبل و والديني مشخص است .
البته در اين صورت اين سوال پديد مى‏آيد كه خود آدم و حوا چگونه خلق شده اند و آيا خلقت آن ها از گل بوده و از هيچ حيوان ديگري نبوده يا از حيواناتي انسان نما به وجود آمده اند؟
ظاهر آيات قرآن مويد نظريه اول است ،ولى در عين حال اين آيات نفى كلى نظريه ترانسفورميسم را در مورد انسان‏هاى قبل از اين نسل بشر (مانند انسان‏هاى نئاندرتال) نمى‏كند . ممكن است آيات قرآن در مورد آفرينش انسان از خاك چنين تفسير شود كه خاك پس از طي مراحل تكاملي بعد از ميليون ها سال به صورت خلقت كامل انسان درآمده است. همان گونه كه برخي نويسندگان آيات قرآن را با نظريه تكامل تطبيق داده اند.
در بررسي آيات متعدد قرآن در خصوص خلقت حضرت آدم عليه السلام مي توان گفت تئوري خلقت دفعي حضرت آدم از خاك بيش تر مورد تاييد و توافق آيات وروايات است ،هرچند كيفيت اين تبديل و تغيير ماهيتي براي ما روشن نيست.
در مجموع در خصوص ريشه همه انسان ها آنچه مي توان به يقين گفت آن است كه نسل كنوني بشر ناشي از خلقت اعجازگونه يك زن و مرد و توالد و تناسل آن دو است ، اما قبل از اين نسل موجودات ديگري همچون انسان روي زمين مي زيستند كه از كيفيت خلقت و زندگي آن ها اطلاع چنداني نداريم .چه بسا خلقت آن ها نتيجه تطور انواع و تكامل و فرگشت موجودات باشد . در نتيجه با اين فرض هم مي توان نظريه فرگشت را درست دانست و هم خلقت دفعي آدم و حوا(فيكيسم) را .


در خصوص  اصل انواع و پیدایش بشر نظریات گوناگونی هست و نظریه داروین جزو پایدارترینهای آنهاست.شواهد علمی زیادی آن را تایید کرده از جمله اینکه گونه های  مختلف  تشابهات فراوانی در dnaدارند که البته ممکن است روزی نقض شود  همانقدر که ممکن است روزی تثبیت شود.اینکه گونه های مختلف تغیرات زنتیکی و فرگشت داشته اند اصلی پذیرفته شده است. پیش گوییهای داروین مبنی بر اینکه فسیل نخستین انسانها را باید در افریقا جست اثبات شده.

Did we come from monkeys?

Humans and monkeys are both primates. But humans are not descended from monkeys or any other primate living today. We do share a common ape ancestor with chimpanzees. It lived between 8 and 6 million years ago

.همانطور که ملاحظه می فرمایید گفته نشده که انسانها و میمونها از یک ریشه اند. البته هردو جزو نخستیان هستند ولی انسانها از نسل میمونها یا هیچیک از دیگر نخستیان زنده امروزی نیستند.ما و شامپانزه ها  پیشینیان مشابهی داشته ایم که بین6تا8میلیون سال قبل زندگی می کرده.

After more than a decade of effort the Discovery Institute proudly announced in 2007 that it had got some 700 doctoral-level scientists and engineers to sign "A Scientific Dissent from Darwinism." Though the number may strike some observers as rather large, it represented less than 0.023 percent of the world's ...

در2007انجمن اکتشافات پس از 10سال اعلام کرد امضای700دانشمند را دارد که معتقدند داروین اشتباه کرده اگرچه عد بزرگ است این عدد در واقع 0.023درصد دانشمندان دنیاست!

١٢,١٠٢
طلایی
١٠
نقره‌ای
١٧٩
برنزی
٦٣
تاریخ
٣ هفته پیش

پاسخ شما