پرسش خود را بپرسید

یک‌عنوان خوب برای پروپوزال رشته ی ارشد آموزش زبان

تاریخ
٣ هفته پیش
بازدید
٥٦

می تونین بهم پیشنهاد بدین.

فقط لطفا عنچانش جوری باشه که تحقیق راجع بهش عملی باشه 🙏🏻

٢١,٩٣٢
طلایی
١١
نقره‌ای
١٤١
برنزی
٢٤١

٢ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

با سلام و احترام.

  در اولین گام،لیست تمام مجلات علمی - پژوهشی فارسی مرتبط با زبان انگلیسی  را از متخصصان این حوزه   درخواست نمایید تا به شما معرفی کنند.

در گام بعدی، شروع به خواندن  مقالاتی که در چند سال گذشته توسط این مجلات  چاپ شده اند بکنید. با خواندن آنها ذهن شما تا حدودی  با موضوعات گوناگون آشنا خواهد شد که بقیه پژوهشگران رشته شما  روی چه موضاعاتی مانور داده اند. از بین موضوعات مختلف ، آن موضوعاتی را که  علاقه دارید ،  در یک کاغذ بنوسید.

اگه بعد از خواندن موضوعات مختلف  شما  به چند موضوع علاقه داشتید، تک تک آنها  را بصورت جداگانه در یک لیستی  بنویسید. 

در گام بعدی  این لیست را به استاد راهنمای تان ارایه دهید و با آن در میان بگذارید.  بعد از بحث و گفتگو میان استاد راهنمای تان بعضی از موضاعات حذف می شوند و ممکن است  استاد راهنمای تان موضوعات جدیدی را با شما در میان بگذارد.  موضوعات ارایه شده توسط استاد راهنمای تان  را به شیوه ذکر شده دنبال کنید. سعی کنید بصورت هفتگی با استاد راهنمایان جلسه بگذارید تا   موضوعی که مدنظر و مشترک هر دوتان است سریع  به نتیجه برسد. در واقع یکی از اهداف تحصیلات تکمیلی این است  که هر فردی اصول پژوهش و تحقیق را فرا گیرد. این اصول پیدا کردن عنوان برای یک پژوهش است. این مراحلی که خدمتتان عرض کردم ممکن است یک ماه، دو ماه و یا بیشتر و یا کمتر زمان ببرد  ولی شما اصول علمی روش تحقیق را فرا می گیرد.

گام سوم. بعد از اینکه یک تسلط نسبی در جستجو کردن پیدا کردید. حالا از  اساتید و  دیگر افراد آگاه به حوزهی کاری خود بخواهید لیست تمامی مجلات isi مرتبط با حوزه زبان انگلیسی  از آموزش، مترجمی و... را به شما معرفی کنند. تا با کار دیگر پژوهشگران نیاز آشنا شوید. آنچه چیز که به شما ایده می دهد. خواندن مقاله است.

این روش اصولی و علمی پژوهش و تحقیق است . خواه میخاد آموزش زبان انگلیسی باشد . خواه هر رشته دیگری . منتها در جزییات  ممکن است با هم تفاوتهای داشته  باشند.

 بعد از طی کردن این مراحل شما قادر خواهید بود ده ها موضوع پژوهشی مرتبط با حوزه کاری خود را به دیگر دانشجویان رشته زبان انگلیسی ارایه دهید.

شما باید در اولین گام اصول روش تحقیق را یاد بگیرید.
٣,٥١٢
طلایی
٢
نقره‌ای
٦٨
برنزی
١٣
تاریخ
٣ هفته پیش

یه مشکلی که ما فارسی زبانا داریم direct translation هستش. توی یه کلاس فرضی میتونی از error analysis استفاده کنی و مثلا بگی که این مشکل رو پیدا کردم و بعدش براش یه راه‌ حل ارائه بدی. مثلاً من فکر میکنم قبل از اینکه بخوای توی کلاس  راجب یه موضوعی حرف بزنی اگه چیزی رو که میخوای بگی رو بنویسی و بعش با متنای مشابه مقایسش کنی، متنت به native نزدیکتر میشه.

Is preparation reduce the impact of direct translation issue in second language learners speaking skill?

٢,٦٣٧
طلایی
٤
نقره‌ای
٨٢
برنزی
٨
تاریخ
٣ هفته پیش

پاسخ شما