پرسش خود را بپرسید

پارامتر های محصول دانش بنیان

تاریخ
٤ هفته پیش
بازدید
٥٢

پارامتر های محصول دانش بنیان 

رو میشه نام ببرید 

٣,٥٣٥
طلایی
٠
نقره‌ای
١
برنزی
١٦٢

٢ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

بررسی قوانین 10 ساله قانون شرکت‌های دانش بنیان نشان می‌دهد که در گذشته، محصولات و خدمات بر اساس سطح فناوری و میزان پیچیدگی به کار رفته در بخش‌های مختلف آنها، مورد بررسی قرار می‌گرفتند. بر این اساس صلاحیت شرکت های دانش بنیان بر اساس سه پارامتر احراز می‌شد:

1- ارائه یک نمونه آزمایشگاهی اولیه از محصول

2- این محصول باید به لحاظ سطح فناوری پیچیده می‌بود

3- شرکت به فرآیندهای کلیدی تولید محصول اشراف کامل داشته باشد

با داشتن این سه شرط شرکت دانش بنیان می‌شد، اما بر اساس ابلاغ قانون جدید ارزیابی شرکت های دانش بنیان و مصاحبه‌های معاون علمی و فناوری و معاون توسعه شرکت‌های دانش بنیان، رویکرد جدیدی برای تشخیص شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته شده است.

براساس آئین نامه جدید، شاخص‌هایی همچون میزان اثرگذاری در تأمین نیازهای فناورانه بازار نیز اهمیت پیدا کرده است، در نتیجه میزان فروش محصولات دانش بنیان به عنوان یکی از پارامترهای کلیدی در نظر گرفته می‌شود.

از طرفی امروزه میزان اثرگذاری را در سطح گسترده‌تری مورد بررسی قرار می‌دهند. به‌عنوان مثال در قانون قبلی ممکن بود یک محصول اثرگذار در صنایع کشاورزی به دلیل پایین بودن سطح فناوری رد می‌شد اما در قانون جدید، سطح فناوری کلی کم‌رنگ‌تر و میزان اثرگذاری پررنگ‌تر شده است، بنابراین ممکن است این محصول تایید شود.

از دیگر شاخص‌های ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان می‌توان به برنامه توسعه شرکت‌ها اشاره کرد که بر این اساس شرکت‌ها یاید برای هر سال کاری خود یک برنامه توسعه‌ای داشته باشند. این الزام بیشتر با این هدف طراحی شده تا محصولات شرکت‌ها با پیشرفت فناوری، رو به تکامل بوده و نسخه‌های به‌روز و کارآمدتری عرضه شود.


* باز نشر از سایت: 👇

https://aniilcompany.com/ویژگی-شرکت-های-دانش-بنیان/

٢٣,٧٤٧
طلایی
٢٧
نقره‌ای
٥٠٨
برنزی
١٦٨
تاریخ
١ روز پیش

دوست عزیزمان توضیحات مبسوطی داده اند پس سعی میکنم از منظر دیگه ای به سووال نگاه کنم:

خوشبختانه در حال حاضر شرکت‌های دانش‌بنیان از بسیاری از موارد مالیاتی معاف هستند. با این حال فرآیند اجرای معافیت مالیاتی شرکت های دانش‌بنیان با شرکت‌های دیگر تا حدودی تفاوت دارد. بر اساس ماده 22 فصل 6 آیین‌نامه قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، درآمدهای مشمول مالیات شرکت‌ها و موسسه‌های دانش بنیان از منبع قرارادها و فعالیت‌های تحقیق و توسعه، تجاری‌سازی تو همچنین تولید محصولات و خدمات دانش‌بنیان به مدت 15سال از مالیات موضوع ماده 105 قانون مالیت‌های مستقیم، معاف هستند.

ماده 105 قانون مالیات‌های مستقیم درباره پرداخت 25% از سود خالص شرکت‌ها تحت عنوان مالیات صحبت می‌کند. شرکت‌های دانش‌‌بنیان از پرداخت این سود نیز معافیت دارند. البته باید در نظر داشت محصولات و خدماتی از این معافیت بهره‌مند می‌شوند که جزو مصادیق شرکت‌های دانش‌بنیان باشند. این مصادیق به‌صورت سالانه ارزیابی می‌شوند. در صورتی که سود حاصله از مجموعه از مصادیقی غیر از فعالیت‌های دان‌بنیان باشند، از این قاعده مستثنی خواهند بود و معافیت مالیاتی شرکت های دانش‌بنیان شامل حال آن‌ها نمی‌شود.

در صورتی که یک شرکت با عنوان مصداق شرکت دانش‌بنیان شناخته شده باشد، محصولات آن‌ها سالانه مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و باید تأیید شوند. در غیر این صورت از معافیت مالیاتی شرکت های دانش‌بنیان بهره‌مند نخواهند شد. اگر شرکت شما در انتهای سال شمسی، محصول جدیدی ارائه کند که درآمد از آن کسب کرده باشد، باید آن را از طریق سامانه مخصوص ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان ثبت نمایید و درخواست ارزیابی محصول را دهید. در صورتی که محصول جزو مصادیق دانش‌بنیان باشد، جزو معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش بنیان قرار می‌گیرد.

نرخ معافیت‌های مالیاتی شرکت‌های دانش بنیان

نرخ معافیت مالیاتی شرکت های دانش بنیان به‌صورت 100% محاسبه می‌شود. یعنی شرکت‌های دانش‌بنیانی که از نظر سازمان‌ مالیاتی کشور تمام فعالیت‌های آن به‌صورت دانش‌بنیان است و تمام درآمد حاصله از آن از منبع فعالیت‌های دانش‌بنیان به دست آمده است، هیچگونه مالیاتی را پرداخت نمی‌کند. البته اگر حتی بخشی از این درآمد از منبعی غیر از محصولات یا خدمات دانش‌بنیان باشد، آن بخش از درآمد شامل معافیت مالیاتی نمی‌شود. در غیر این صورت تمامی شرکت‌های دانش‌بنیان، اعم از شرکت‌های مستقر و غیرمستقر در پارک علم و فناوری، از معافیت کامل مالیاتی بهره‌مند خواهند بود.

در سایت مرکز شرکت های دانش بنیان می‌توانید تمامی برنامه‌های حمایتی این شرکت‌ها را ببینید

نحوه تکمیل اظهارنامه شرکت‌های دانش بنیان

اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان از پرداخت مالیات معافیت دارند، دلیل نمی‌شود که اظهارنامه مالیاتی خود را به‌صورت سالانه ارائه ندهند. تمامی شرکت‌ها موظف هستند در پایان سال مالی خود، اظهارنامه مالیاتی دقیق خود را ارائه دهند. حال در ادامه نحوه تکمیل اظهارنامه مالیاتی شرکت‌های دانش بنیان را نشان می‌دهیم:

  • پیش‌ثبت نام شماره اقتصادی و دریافت کد رهگیری شرکت؛
  • تایید تمامی اطلاعات پیش‌ثبت نام و همچنین دریافت پاکت‌نامه حاوی اطلاعات کاربری شرکت؛
  • ثبت نام شماره اقتصادی شرکت؛
  • تایید اطلاعات ثبت‌نام شرکت؛
  • دریافت و تکمیل اظهارنامه الکترونیکی؛
  • ارسال اظهارنامه مالیاتی و دریافت کد رهگیری؛
  • دریافت و سپس پرداخت قبوض مالیاتی به‌صورت اینترنتی؛

سقف ریالی معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش بنیان

یکی دیگر از سؤالاتی که در زمینه معافیت مالیاتی شرکت های دانش بنیان مطرح می‌شود، سقف ریالی این معافیت‌ها است. خوشبختانه شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند بدون سقف از معافیت مالیاتی بهره‌مند شوند.

شرایط پذیرش در پارک علم و فناوری شرکت های دانش بنیان

تسهیلات خاصی در حال حاضر برای شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته‌اند. این تسهیلات نشان‌دهنده پشتیبانی دولت و کشور از تمامی ایده‌ها نو و جدید است. در حال حاضر کشور به ایده‌های نوین و جدید احتیاج دارد. به همین خاطر از این شرکت‌ها به‌صورت کامل پشتیبانی می‌کنند. در حال حاضر شرایط معافیت و همچنین دریافت تسهیلات و خدمات شرکت‌های دانش بنیان به دو بخش تقسیم می‌شود. برخی از شرکت‌ها داخل پارک علم و فناوری حضور دارند و برخی دیگر خارج از این مجموعه فعالیت می‌کنند. تسهیلات و خدماتی که شامل حال شرکت‌های داخل پارک علم و فناوری می‌شود، بیشتر از شرکت‌های بیرون پارک خواهد بود. به همین خاطر بسیاری ترجیح می‌دهند تا به هر شکل ممکن در پارک علم و فناوری مستقر شوند.

برای این کار باید طرح اولیه خود را به پارک ارائه دهید. این طرح باید کامل و جامع باشد و تمامی بخش‌های مختلف را شامل شود. برای ارائه طرح، باید فرم‌های مختلف را تکمیل کنید. در نهایت بعد ثبت ایده، یک کد رهگیری دریافت خواهد کرد. طرح به‌صورت کامل توسط کارشناسان بررسی و ارزیابی می‌شود. در نهایت بعد ارزیابی کامل، داوران درباره آن تصمیم می‌گیرند. بعد تأیید شدن ابتدایی طرح توسط داوران، به ارائه دهنده طرح اجازه می‌دهند تا از طرح خود دفاع کند. در نهایت دفاع از طرح در جلسه شورای پذیرش انجام می‌شود. در صورت تأیید، برنامه فعایت تیم کاری انجام می‌شود. سپس از تمامی افراد امضای تعهدنامه می‌گیرند و حساب کاربری در سامانه پارک علم و فناوری انجام می‌شود. به این ترتیب شرکت وارد مجموعه پارک علم و فناوری خواهد شد.

مدارک لازم برای درخواست و ثبت شرکت دانش بنیان

  • ارائه رزومه رسمی شرکت؛
  • ارائه تصویر اساسنامه شرکت؛
  • ارائه آخرین اظهارنامه مالیاتی ارسال‌شده به سازمان امور مالیاتی کشور؛
  • ارائه تصویر آگهی روزنامه رسمی شرکت یا موسسه؛
  • ارائه تصویر اظهارنامه مالیاتی یا شرکتنامه شرکت دانش بنیان؛
  • ارائه فتوکپی شناسنامه و کارت ملی تمامی اعضاء هیات مدیره شرکت؛
  • ارائه فتوکپی مدارک تحصیلی تمامی اعضا و موسسین شرکت؛
  • ارائه آخرین لیست بیمه پرسنل شرکت و همچنین ارائه خلاصه وضعیت حقوق و دستمزد و مزایا شرکت؛

معافیت مالیاتی به شرکت‌های دانش بنیان چند ساله است؟

در حال حاضر معافیت‌های مالیاتی به شرکت‌های دانش بنیان 15 ساله هستند. البته همان طور که در بخش‌های قبلی اشاره کردیم، ارزیابی سود و درآمد حاصله از این شرکت‌ها، به‌صورت سالانه بررسی و ارزیابی می‌شود. در صورتی که محصول یا درآمدی از این شرکت‌ها جزو مصادیق شرکت‌های دانش‌بنیان نباشد، آن بخش از درآمد مشمول معافیت نخواهد بود. با این حال حداکثر معافیت مالیاتی شرکت های دانش بنیان 15 ساله خواهد بود. با شرکت در دوره حسابداری مالیاتی می‌توانید اقدام به محاسبه مالیات شرکت های دانش بنیان کنید. 

تمامی شرکت‌های دانش‌بنیان، از پرداخت مالیات معاف خواهند بود. البته همان‌طور که اشاره کردیم، معافیت مالیاتی شرکت های دانش بنیان هر ساله ارزیابی می‌شود. همچنین فقط مواردی شامل معافیت می‌شوند که توسط تیم ارزیابی به تأیید برسند. یعنی در صورتی که بخشی از درآمد یک شرکت دانش‌بنیان مربوط به فعالیت‌های غیردانش‌بنیان باشد، آن بخش شامل مالیات خواهد شد. همچنین در نهایت، حداکثر 15 سال این شرکت‌ها می‌توانند از معافیت مالیاتی شرکت های دانش بنیان بهره‌مند شوند.(منبع paxt)

شرکت‌ دانش‌بنیان چیست؟

 از جمله شرکت‌هایی که در حال حاضر به طور چشمگیری گسترش پیدا کرده‌اند، شرکت‌های دانش‌بنیان هستند. این شرکت‌ها اساساً بر پایه دانش و فناوری تأسیس شده‌اند و هدف آن‌ها توسعه اختراعات و نوآوری است. در واقع، یک شرکت‌ دانش ‌بنیان می‌تواند به‌طور خاص در زمینه فناوری‌های پیشرفته، به‌ویژه تولید نرم‌افزار، فعالیت کند. این موسسات با هدف تقویت علم، ثروت، توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و بهره‌وری بهینه از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی با تایید وزارت علوم و تحقیقات تأسیس می‌شوند. از جمله اهداف دیگر این شرکت‌ها می‌توان به تحقق اهداف علمی کشور اشاره کرد که شامل گسترش و استفاده از اختراعات و نوآوری‌ها، تجاری‌سازی نتایج تحقیقات و توسعه محصولات دانش‌بنیان با ارزش افزوده فراوان هستند. این شرکت‌ها در حوزه‌های دیگری مانند فناوری اطلاعات، بیوتکنولوژی، داروسازی و صنایع پیشرفته دیگر، در خط مقدم پیشرفت قرار دارند.

انواع شرکت‌های دانش‌بنیان

شرکت‌های دانش‌بنیان به‌طور کلی به دو دسته تقسیم می‌شوند، اما لازم است توجه داشت که در این تقسیم‌بندی ممکن است یکسری استثنائاتی وجود داشته باشد. این تقسیم‌بندی به صورت زیر است: شرکت‌هایی که مالکیت آن‌ها صرفاً به اعضای هیئت‌علمی تعلق دارد: اگر سهام دانشگاه در این شرکت‌ها‌  کمتر از ۵۰ درصد باشد، آنگاه شرکت دانش ‌بنیان به عنوان یک شرکت خصوصی شناخته می‌شود.شرکت‌هایی که مالکیت آن‌ها به دانشگاه‌ها نیز تعلق دارد: اگر سهام دانشگاه در این شرکت‌ها ۵۰ درصد یا بیشتر باشد، در این صورت شرکت دانش ‌بنیان به عنوان یک شرکت دولتی محسوب می‌شود.این تقسیم‌بندی‌ها معمولاً برای شرکت‌های دانش‌بنیان صورت می‌گیرد، اما ممکن است گاهی اوقات، موارد و تفاوت‌های دیگری نیز مشاهده شود.در طبقه‌بندی دیگر، انواع شرکت‌های دانش‌بنیان شامل موارد زیر می‌شوند:شرکت‌ دانش ‌بنیان تازه تأسیس نوع یک:این نوع شرکت‌ها، به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و هنوز به تولید و کسب درآمد نرسیده‌اند. به همین دلیل، اظهارنامه مالیاتی ندارند یا مالیات آن‌ها صفر است. آن‌ها باید حداقل تا مرحله تولید محصول یا نمونه‌ی آزمایشگاهی پیش بروند.شرکت‌ دانش ‌بنیان تازه تأسیس نوع دو:این شرکت‌ها نیز شبیه به شرکت‌های نوع یک هستند با این تفاوت که میزان ارزش‌افزوده و پیچیدگی فنی محصولاتشان کمتر است.شرکت‌ تولیدی دانش‌ بنیان نوع یک:در این شرکت‌ها، بیش از ۲۵ درصد درآمد، از فروش و تولید محصولات حاصل می‌شود. آنها محصولات خود را تا مرحله تولید باید برسانند و  ارزش‌افزوده و پیچیدگی فنی محصولات در این نوع شرکت‌ها سطح  بسیار بالایی دارد.شرکت‌های تولیدی دانش ‌بنیان نوع دو:در این شرکت‌ها حداقل ۱۰ درصد از درآمدشان از طریق فروش و تولید محصولات دانش‌بنیان تأمین می‌شود. در این شرکت‌ها محصولات باید به مرحله تولید رسیده باشند و میزان پیچیدگی فنی محصولات این شرکت‌ها در حد متوسط یا زیاد است.شرکت‌ دانش ‌بنیان نوع سه یا شرکت‌های مستعد:این شرکت‌ها دارای معیارهای آیین‌نامه ارزیابی مؤسسات و شرکت‌های دانش‌بنیان نیستند؛ اما می‌توانند در صورت حمایت یا فرصت مناسب، معیارهای یک شرکت دانش‌بنیان را به‌دست آورند. بعد از بررسی توسط مرکز شرکت‌های دانش‌بنیان، به عنوان شرکت‌ مستعد یا شرکت‌ دانش‌بنیان نوع سه تأیید می‌شوند.

حوزه‌ فعالیت‌ شرکت‌ دانش بنیان

تقسیم‌بندی حوزه‌ فعالیت شرکت‌ دانش بنیان بر اساس معیارهای مختلف امکان‌پذیر است. بر این اساس، شرکت‌های دانش بنیان بر اساس حوزه فعالیت خود به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند:شرکت‌های توسعه فناوری اطلاعات و نرم‌افزار:این شرکت‌ها در زمینه فناوری اطلاعات و توسعه نرم‌افزار فعالیت می‌کنند و در ایجاد راه‌حل‌های نرم‌افزاری، برنامه‌های کاربردی و پلتفرم‌های فناوری نقش بسزایی دارند. آن‌ها به‌طور گسترده در تحول دیجیتالی صنایع مختلف نقش به‌سزایی دارند.بیوتکنولوژی و داروسازی:شرکت‌های این حوزه بر توسعه راه‌حل‌های پزشکی، داروها و درمان‌های نوآورانه تمرکز دارند. فعالیت‌های تحقیقاتی فشرده این شرکت‌ها، باعث شده است تا آن‌ها را در مسیر پیشرفت‌ مراقبت‌های بهداشتی و علوم حیاتی قرار دهد.تحقیق و توسعه:بعضی از شرکت‌های دانش بنیان به طور ویژه‌ای به فعالیت‌های تحقیق و توسعه اختصاص داده شده‌اند. آن‌ها با سایر صنایع، دانشگاه‌ها و سازمان‌های دولتی همکاری می‌کنند تا موجب گسترش علم و دانش و قابلیت‌های فناورانه شوند.فناوری پاک:هدف شرکت‌های فعال در این حوزه، توسعه راه‌حل‌های سازگار با محیط زیست است که شامل انرژی‌های تجدیدپذیر، مدیریت زباله و فناوری‌های منطبق با محیط زیست هستند.مخابرات و شبکه:شرکت‌های این حوزه برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، از جمله تکامل شبکه‌های 5G و فراتر از آن، فعالیت می‌کنند و نقش حیاتی در ارتباطات جهانی دارند.

نرخ معافیت‌های مالیاتی شرکت‌های دانش بنیان

نرخ معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های دانش‌بنیان معمولاً متغیر است و ممکن است بسته به قوانین مالیاتی و سیاست‌های دولت در هر کشور، متفاوت باشد. در بسیاری از کشورها، شرکت‌های دانش‌بنیان از معافیت مالیاتی برخوردار هستند، اما این معافیت‌ها معمولاً به شرایط خاصی بستگی دارد. به عنوان مثال، شرکت‌ دانش‌ بنیان باید فعالیت‌ خود را در حوزه تحقیق و توسعه، تجاری‌سازی تحقیقات و تولید محصولات و خدمات دانش‌بنیان انجام دهد تا از این معافیت‌ بهره‌مند شود. نرخ معافیت‌های مالیاتی می‌تواند در کشورهای مختلف متفاوت باشد. در بعضی از کشورها، شرکت‌های دانش‌بنیان ممکن است کاملاً از وظایف مالیاتی معاف باشند، در حالی که احتمال دارد در برخی دیگر از کشورها مزایای مالیاتی ویژه‌ای برای آن‌ها فراهم شده باشد. زمانی نرخ معافیت مالیاتی برای شرکت‌های دانش‌بنیان به‌صورت ۱۰۰% تعیین می‌شود که کلیه فعالیت‌های این شرکت‌ها به‌صورت دانش‌بنیان باشد و تمامی  درآمد حاصله، از این فعالیت‌های دانش‌بنیان به دست آمده باشد، در این صورت شرکت دانش بنیان معاف از پرداخت هر گونه مالیات خواهد بود. این اقدام به شرکت‌های دانش‌بنیان امکان می‌دهد که بدون هزینه‌های مالیاتی، به فعالیت‌های تحقیق و توسعه، تجاری‌سازی تحقیقات و تولید محصولات و خدمات دانش‌بنیان خود ادامه دهند. این امر می‌تواند تشویق‌کننده‌ی بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان باشد تا به‌صورت فعال و پویا در زمینه‌های مختلف دانش‌بنیان فعالیت  و به توسعه‌ی علم و فناوری کشورها کمک کنند.(منبع  سایت مگاپی)

حتما سری به کتاب قانون مالیاتهای مستقیم با آخرین ویرایشها و اصلاحات بزنید   بند دال ماده 132 قانون مالیاتهای مستقیم 

نرخ معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های دانش‌بنیان معمولاً متغیر است و ممکن است بسته به قوانین مالیاتی و سیاست‌های دولت در هر کشور، متفاوت باشد. در بسیاری از کشورها، شرکت‌های دانش‌بنیان از معافیت مالیاتی برخوردار هستند، اما این معافیت‌ها معمولاً به شرایط خاصی بستگی دارد. به عنوان مثال، شرکت‌ دانش‌ بنیان باید فعالیت‌ خود را در حوزه تحقیق و توسعه، تجاری‌سازی تحقیقات و تولید محصولات و خدمات دانش‌بنیان انجام دهد تا از این معافیت‌ بهره‌مند شود. نرخ معافیت‌های مالیاتی می‌تواند در کشورهای مختلف متفاوت باشد. در بعضی از کشورها، شرکت‌های دانش‌بنیان ممکن است کاملاً از وظایف مالیاتی معاف باشند، در حالی که احتمال دارد در برخی دیگر از کشورها مزایای مالیاتی ویژه‌ای برای آن‌ها فراهم شده باشد. زمانی نرخ معافیت مالیاتی برای شرکت‌های دانش‌بنیان به‌صورت ۱۰۰% تعیین می‌شود که کلیه فعالیت‌های این شرکت‌ها به‌صورت دانش‌بنیان باشد و تمامی  درآمد حاصله، از این فعالیت‌های دانش‌بنیان به دست آمده باشد، در این صورت شرکت دانش بنیان معاف از پرداخت هر گونه مالیات خواهد بود. این اقدام به شرکت‌های دانش‌بنیان امکان می‌دهد که بدون هزینه‌های مالیاتی، به فعالیت‌های تحقیق و توسعه، تجاری‌سازی تحقیقات و تولید محصولات و خدمات دانش‌بنیان خود ادامه دهند. این امر می‌تواند تشویق‌کننده‌ی بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان باشد تا به‌صورت فعال و پویا در زمینه‌های مختلف دانش‌بنیان فعالیت  و به توسعه‌ی علم و فناوری کشورها کمک کنند.

معافیت مالیاتی شرکت‌های غیرمستقر در پارک علم و فناورینرخ معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های دانش‌بنیان معمولاً متغیر است و ممکن است بسته به قوانین مالیاتی و سیاست‌های دولت در هر کشور، متفاوت باشد. در بسیاری از کشورها، شرکت‌های دانش‌بنیان از معافیت مالیاتی برخوردار هستند، اما این معافیت‌ها معمولاً به شرایط خاصی بستگی دارد. به عنوان مثال، شرکت‌ دانش‌ بنیان باید فعالیت‌ خود را در حوزه تحقیق و توسعه، تجاری‌سازی تحقیقات و تولید محصولات و خدمات دانش‌بنیان انجام دهد تا از این معافیت‌ بهره‌مند شود. نرخ معافیت‌های مالیاتی می‌تواند در کشورهای مختلف متفاوت باشد. در بعضی از کشورها، شرکت‌های دانش‌بنیان ممکن است کاملاً از وظایف مالیاتی معاف باشند، در حالی که احتمال دارد در برخی دیگر از کشورها مزایای مالیاتی ویژه‌ای برای آن‌ها فراهم شده باشد.

 زمانی نرخ معافیت مالیاتی برای شرکت‌های دانش‌بنیان به‌صورت ۱۰۰% تعیین می‌شود که کلیه فعالیت‌های این شرکت‌ها به‌صورت دانش‌بنیان باشد و تمامی  درآمد حاصله، از این فعالیت‌های دانش‌بنیان به دست آمده باشد، در این صورت شرکت دانش بنیان معاف از پرداخت هر گونه مالیات خواهد بود. این اقدام به شرکت‌های دانش‌بنیان امکان می‌دهد که بدون هزینه‌های مالیاتی، به فعالیت‌های تحقیق و توسعه، تجاری‌سازی تحقیقات و تولید محصولات و خدمات دانش‌بنیان خود ادامه دهند. این امر می‌تواند تشویق‌کننده‌ی بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان باشد تا به‌صورت فعال و پویا در زمینه‌های مختلف دانش‌بنیان فعالیت  و به توسعه‌ی علم و فناوری کشورها کمک کنند.

سری به کتاب قانون مالیات های مستقیم  با آخرین اصلاحات بند دال ماده 132 بزنید.

تاریخ
١ روز پیش

پاسخ شما

اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.