پرسش خود را بپرسید

مقدار استاندارد دریافت "قند بدن "

تاریخ
١ ماه پیش
بازدید
٣٨

مقدار استاندارد دریافت

"قند "

 در بدن چقدر باید باشه در  طول روز ؟

١,٢١٩
طلایی
٠
نقره‌ای
٠
برنزی
٢٥

١ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

سلام

قند مورد نیاز بدن از دو راه تامین می شود یکی به شکل طبیعی  موجود در مواد غذایی و دیگری در  قالب افزودن به مواد غذایی توسط تولید کنندگان و...

میزان مصرف استاندارد قند به شکل افزوده به مواد غذایی  برای زنان روزانه ۲۴ گرم و برای مردان روزانه ۳۶ گرم می باشد.

اما قندی که در خون  وجود دارد و از آن بعنوان قند  خون یاد می شود گلوگز نام دارد.  قند خون انسان که در برگ آزمایش  به آن fasting blood sugar  می گویند  یعنی قند خون ناشتا ، در حالت استاندارد بین ۷۰ تا ۹۰  میلی گرم در هر ۱۰۰میلی لیتر می باشد. و ۱۲۶ به بالای آن دیابت محسوب می شود.

کلمه fasting در  پزشکی  عبارت است  ۲ الی ۴ ساعت بعد از هر وعده غذایی را گویند . یعنی  بعد از هر وعده مصرف مواد غذایی قند خون انسان از حالت  طبیعی  خود خارج می شود  و تا ۱۳۰ میلی گرم در هر۱۰۰ میلی لیتر نیز می رسد(پیک آن یک ساعت بعد از مصرف غذا می باشد). تقریبا دو الی ۴ ساعت طول می کشد  تا قند خون به حالت fasting  که همان ۷۰ تا ۹۰ میلی گرم در ۱۰۰ میلی لیتر می باشد ، باز گردد.

کبد انسان قادر است حداکثر ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلی گرم گلوکز هر وعده غذایی  را به شکل گلیکوژن در خود  ذخیره کند.

در برخی منابع آمده است که فقط مغز و دیگر اجزای سیستم عصبی انسان روزانه به ۱۵۰ میلی گرم گلوکز نیاز دارد تا بتواند عملکرد های طبیعی خود را به درستی انجام دهد. 

اطلاعات عمومی:  در واقع گلوکز که همان  قند خون انسان می باشد به شکل نشاسته در گیاهان و به شکل گلیگوژن در کبد و ماهیچه ها  حیوانات ذخیره می شود  ودر صورت نیاز شکسته  و به گلوکز تبدیل می شود. اینکه می گویند مواد غذایی دارای قند می باشد را می توان به نشاسته موجود در  غلات و گلیکوژن موجود در  غذاهای گوشتی نسبت داد.

٣,٥١٢
طلایی
٢
نقره‌ای
٦٨
برنزی
١٣
تاریخ
١ ماه پیش

پاسخ شما