پرسش خود را بپرسید

مفهوم object oriented

تاریخ
٢ ماه پیش
بازدید
٥٩

مفهوم 

object oriented 

در برنامه نویسی یعنی چی؟

١,٥٠٥
طلایی
٠
نقره‌ای
٠
برنزی
٩٠

٢ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

مفهوم "object-oriented" یا "گرایش به شیء-گرا" در برنامه‌نویسی به یک روش تفکر و طراحی برنامه اشاره دارد که در آن، برنامه‌نویسی بر اساس مفهوم اشیاء (Objects) صورت می‌گیرد. در این رویکرد، هر شیء دارای ویژگی‌های مشخصی است که توسط متغیرها (Variables) نمایان می‌شود، و عملیات مرتبط با آن شیء به وسیله توابع (Methods) معرفی شده است.

این رویکرد بر این ایده استوار است که برنامه‌ها از مجموعه‌ای از اشیاء تشکیل شده‌اند که در طول زمان با یکدیگر تعامل می‌کنند. هر شیء می‌تواند اطلاعات (ویژگی‌ها) و عملیات (روش‌ها) را داشته باشد. ارتباطات بین اشیاء می‌توانند به وسیلهٔ روش‌ها بیان شوند.

به عنوان مثال، در یک برنامه‌نویسی شیء-گرا، می‌توانید یک کلاس (Class) به نام "خودرو" داشته باشید که دارای ویژگی‌هایی مانند "سرعت"، "رنگ" و "برند" باشد. سپس می‌توانید روش‌هایی مانند "شتاب دادن" و "توقف کردن" را برای این کلاس تعریف کنید. از این کلاس می‌توانید اشیاءی ایجاد کنید که متغیرهای مختلفی برای "سرعت"، "رنگ" و "برند" داشته باشند، و با فراخوانی روش‌های مربوطه، این اشیاء می‌توانند عملکردهای مختلفی را انجام دهند.

٦,٠١٦
طلایی
٦
نقره‌ای
١٦٦
برنزی
٦٥
تاریخ
٢ ماه پیش
برنامه نویسی شیء گرا (Object Oriented Programming)

برنامه نویسی شیء گرا (OOP) یک مدل برنامه نویسی است که در آن برنامه ها به جای عمل و منطق، حول اشیاء و داده ها سازماندهی می شوند. OOP مبتنی بر مفهوم اشیاء که ترکیبی از متغیر ها، توابع و داده ها هستند می باشد. در این نوع برنامه نویسی ابتدا باید موجودیت یا شیء را تشخیص دهیم و سپس به ازای هر شیء کلاس هایی را تعریف می کنیم.

٣١,٧٠٦
طلایی
٧
نقره‌ای
٥٩٦
برنزی
٣٣٤
تاریخ
٢ ماه پیش

پاسخ شما