پرسش خود را بپرسید

رابط کاربری/ تجربه کاربری

تاریخ
٢ هفته پیش
بازدید
١٦

برای این دوتا مهارت :
UX (User Experience): تجربه کاربری
UI (User Interface): رابط کاربری

باید چه چیز هایی بلد باشیم ؟

١,٦٠٨
طلایی
٠
نقره‌ای
٠
برنزی
٩٢

١ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

تجربهٔ کاربری (به انگلیسی: User Experience) به اختصار UX شامل رفتارها، نگرش‌ها و احساسات یک کاربر دربارهٔ استفاده از یک محصول، سامانه یا سرویس خاص است. تجربهٔ کاربری جنبه‌های کاربردی، تجربه شده، اثرگذار به صورت عاطفی، معنادار و ارزش‌مند تعامل انسان و رایانه و مالکیت محصول را در بر می‌گیرد. علاوه بر این، برداشت یک فرد از جنبه‌های مختلف یک سامانه مانند سودمندی، کاربری آسان و کارایی نیز در گسترهٔ تجربهٔ کاربری قرار می‌گیرد. به عبارت دیگر، تجربهٔ کاربری همان خاطره‌ای است که با استفاده از یک محصول، سامانه یا سرویس در ذهن کاربر نقش می‌بندد.

از آن جایی که تجربهٔ کاربری دربارهٔ ادراک‌ فردی و تفکراتی در رابطه با سامانه است، می‌تواند ماهیتاً تا حدی به عنوان یک امر ذهنی، نظری و درونی (سوبژکتیو) در نظر گرفته شود. هم‌چنین تجربهٔ کاربری یک مفهوم پویا است که به طور مداوم در طول زمان با توجه به تغییرات در شرایط استفاده و نیز گسترش یافتن زمینه‌های کاربرد آن، تغییر می‌کند.

رابط کاربری یا USER INTERFACE چیست؟رابط کاربری که به اختصار به آن UI نیز گفته می‌شود در واقع جنبه ظاهری و بصری است که به عنوان واسط تعامل کاربر با سیستم شناخته می‌شود. فرض کنید وارد سایت یا یک اپلیکیشن موبایل می‌شوید، طراحی ظاهری، طراحی و محل قرارگیری منوها، دکمه‌ها و… همه و همه جزوی از رابط کاربری است

٢٦,١٤٥
طلایی
٤
نقره‌ای
٥٥٦
برنزی
٢٧٩
تاریخ
٢ هفته پیش

پاسخ شما