پرسش خود را بپرسید

جنس الیاژ سیم های ارتودونسی

تاریخ
٥ ماه پیش
بازدید
١١٩

جنس الیاژ

 سیم های ارتودونسی

 از چیه ؟

٣,٤٣٠
طلایی
٠
نقره‌ای
٠
برنزی
١٨٨

٢ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

سیم ارتودنسی از چه چیزهایی ساخته می شود؟ (انواع آرچ وایر)

آرچ وایر ارتودنسی معمولا از مواد آلیاژی ساخته می شود. آلیاژها فلزاتی هستند که از ترکیب چندین فلز دیگر ساخته می شود تا همزمان خصوصیت تمام فلزات ترکیب شده را داشته باشند. این ماده به سیم اجازه می دهد تا انعطاف پذیری و دوام کافی داشته باشد زیرا در طول درمان شما نیروی متفاوتی به دندان هایتان وارد می شود. 4 نوع اصلی سیم ارتودنسی این ها هستند:

سیم های ساخته شده از آلیاژ فولاد ضد زنگ

مرسوم ترین و قدیمی ترین سیم هایی که برای مرتب کردن دندان ها بکار گرفته می شوند آن هایی هستند که از آلیاژ فولاد ضد زنگ ساخته می شوند. آن ها با وجود محبوبیت انواع جدیدتر نه تنها بادوام و مقاوم در برابر خوردگی است، بلکه بسیار پایدار است.

آرچ وایرهای ساخته شده از آلیاژ نیکل تیتانیوم

این نوع سیم از فناوری موسوم به آلیاژ حافظه دار استفاده می کند که به آن اجازه می دهد بدون توجه به اینکه چند بار به شکل های مختلف خم شده است، به شکل اولیه خود بازگردد. آلیاژ نیکل تیتانویم ماده ای است که برای دو یا سه سیم اول (زمانی که دندان ها بیشتر کج هستند) استفاده می شود. در واقع دو یا سه سیم اولی که متخصص در این کیس ها استفاده می کند از این جنس هستند.

سیم ارتودنسی ساخته شده از آلیاژ بتا تیتانیوم

این نوع سیم به راحتی خم می شود و شکل می گیرد. از این سیم هنگامی استفاده می شود که ارتودنتیست قصد دارد تا موقعیت نهایی دندان ها را تنظیم کند. سیم ارتودنسی ساخته شده از آلیاژ بتا تیتانیوم اغلب به عنوان سیم نهایی استفاده می شود.

سیم های ساخته شده از آلیاژ کبالت کروم

آلیاژ کبالت و کروم این ویژگی را ارائه می دهد که می توان شکل و سطح استحکام آن را در صورت نیاز تنظیم کرد. این کار با قرار گرفتن سیم در معرض حرارت انجام می شود. متخصص با اینکار می تواند سیم را تقویت کرده و شکل آن را تغییر دهد. این سیم ارتودنسی امروزه کمتر مورد استفاده قرار می گیرند.

٣٣,٥٢٣
طلایی
٨
نقره‌ای
٦٠٥
برنزی
٣٤٩
تاریخ
٥ ماه پیش

فولاد ضد زنگ و نیکل تیتانیوم موادی است که در ساختار این سیم مورد استفاده قرار می‌گیرد.😁😁😁

٢,٩٣٥
طلایی
٠
نقره‌ای
٤٠
برنزی
٣٣
تاریخ
٥ ماه پیش

پاسخ شما