پرسش خود را بپرسید

"بلیچینگ دندان "

تاریخ
١ ماه پیش
بازدید
٤١

"بلیچینگ دندان " 

ذقیقا چیه ؟ایا ضرر داره برای دندون ؟

٥٨٠
طلایی
٠
نقره‌ای
٠
برنزی
٢٢

١ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

بلیچینگ دندان یک روش برای سفید کردن دندان‌ها با استفاده از یک ماده سفیدکننده است. این ماده می‌تواند به صورت ژل، نوار یا خمیر دندان باشد. ژل سفیدکننده حاوی پراکسید هیدروژن یا پراکسید کاربامید است که این مواد با شکستن مولکول‌های رنگدانه، دندان‌ها را سفید می‌کنند.

این فرآیند به دو صورت قابل انجام است:

  • در روش اول دندانپزشک با استفاده از مواد مخصوص سفیدکننده و گاه استفاده از لیزر یا سایر روش ها در چند جلسه دندان های شما را سفید می نماید.
  • در روش دوم دندانپزشک از فک شما یک قالب تهیه می کند و مواد مخصوص دیگری را به شما می دهد و از شما می خواهد تا این ماده را شب ها داخل قالب گذاشته و روی دندان هایتان قرار دهید. روش دوم ۲ تا ۳ هفته زمان می برد ولی مواد سفید کننده ای که در آن استفاده می شود ملایم تر و امکان آسیب جانبی کمتر است. البته نتیجه درمان هر دو یکسان است.
مزایا و معایب بلچینگ دندان

بلیچینگ دندان می تواند مزایای زیادی را برای شما داشته باشد، از جمله:

  • دندان های سفیدتر و روشن تر: بلیچینگ دندان می تواند دندان های شما را تا چند درجه روشن تر کند.
  • افزایش اعتماد به نفس: داشتن دندان های سفیدتر می تواند اعتماد به نفس شما را افزایش دهد و باعث شود احساس بهتری نسبت به ظاهر خود داشته باشید.
  • بهبود ظاهر کلی دندان ها: بلیچینگ دندان می تواند به بهبود ظاهر کلی دندان ها کمک کند و باعث شود دندان های شما سالم تر و زیباتر به نظر برسند.
  •  

اگر علاقه مند به بلیچینگ دندان هستید، باید با دندانپزشک خود صحبت کنید تا ببینید که آیا این روش برای شما مناسب است یا خیر. دندانپزشک شما می تواند به شما کمک کند تا تصمیم بگیرید که کدام روش بلیچینگ دندان برای شما بهترین است و خطرات و مزایای هر روش را برای شما توضیح دهد.

در اینجا برخی از عوارض جانبی بلیچینگ دندان آورده شده است:

  • حساسیت دندان ها: برخی از افراد ممکن است پس از بلیچینگ دندان، حساسیت دندان را تجربه کنند. این حساسیت معمولاً خفیف است و پس از چند روز برطرف می شود.
  • تورم لثه ها: برخی از افراد ممکن است پس از بلیچینگ دندان، تورم لثه را تجربه کنند. این تورم معمولاً خفیف است و پس از چند روز برطرف می شود.
  • تحریک دهان: برخی از افراد ممکن است پس از بلیچینگ دندان، تحریک دهان را تجربه کنند. این تحریک معمولاً خفیف است و پس از چند روز برطرف می شود.
تفاوت بلیچینگ با جرم گیری

در هنگام جرمگیری دندان رسوبات رنگی و املاح ته نشین شده بر روی دندان شما را برداشته می شود و در نتیجه رنگ داخلی دندان تغییر نخواهد کرد. ولی در بلیچینگ مولکول های پر اکسید هیدروژن به داخل ساختار مینایی و عاجی دندان نفوذ کرده و باعث اکسید شدن رنگ دانه ها شده که نهایتا به سفید شدن دندان می انجامد. به عبارت دیگر می توان گفت بلیچینگ به نسبت بهتر از جرم گیری می باشد و به همین سبب در بسیاری از مراکز تخصصی دندانپزشکی از این روش برای سفید کردن دندان ها استفاده می کنند. چرا که دندان ها را از هر نظر سفیدتر و زیباتر می کند و موجب بهبود زیبایی لبخند می گردد.

٢٧,٠٤٨
طلایی
٥
نقره‌ای
٥٦٦
برنزی
٢٨٨
تاریخ
٣ هفته پیش

پاسخ شما