پرسش خود را بپرسید

از مضرات پودر TALC چی میدانی؟

تاریخ
٥ ماه پیش
بازدید
٦٨

پودر TALC   در   لوازم آرایشی وپودر پچه به وفور هست.

اثرات این ماده شیمی خطرناک بر معلولیت جنین ونوزاد تا چی حدی مخرب هست؟

٩٧,٤٧٥
طلایی
٦٥
نقره‌ای
٢٤٩
برنزی
٢٩٣

٢ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

پودر تالک ماده‌ای است که در بسیاری از مواد آرایشی مانند رژگونه و پودر بچه استفاده می‌شود. گاه به گاه، FDA سوالاتی را در مورد ایمنی آن و اینکه آیا پودر  تالک دارای آلاینده‌های مضر مانند آزبست است.ر اساس تحقیقات انجام شده هیچ گونه نتایجی مبنی بر مضر بودن این ماده به دست نیامده است. این نتایج در شرایطی است که شما از پودر تالک بدون آزبست استفاده کنید.

پودر تالکی که دارای آزبست است به طور کلی در صورت استنشاق می‌تواند باعث سرطان شود. انجمن سرطان آمریکا به دنبال این است تا براساس شواهد حاصل از تحقیقات آزمایشگاهی، حیوانی و انسانی، خطرات استفاده از این ماده معدنی را ارزیابی کند.

از سایر مضرات پودر حاوی آزبست می‌توان به سوزش گلو و سرفه‌های شدید، قرمزی چشم و سوزش آن،  مشکلات تنفسی، استفراغ و حالت تهوع نام برد.

لازم است بدانید پودر تالک باعث کاهش خشکی پوست و بسته شدن منافذ باز صورت می‌شود. پودر تالک ماده‌ای معدنی است که به عنوان یک پودر، رطوبت را به خوبی جذب می‌کند. این ماده برای خشک نگه داشتن پوست مفید است و به جلوگیری از بثورات کمک می‌کند. این ماده در محصولات آرایشی و بهداشتی مانند پودر بچه و پودرهای بدن و صورت بزرگسالان و همچنین در سایر محصولات مصرفی به طور گسترده‌ مورد استفاده قرار می‌گیرد.(منبع مالتینا)

به این فهرست سرطان تخمدان ریه و  آندمتری ،پرینه(ناحیه بین مقعد و  آلت) را افزود.

همانگونه که حتما می دانید  از پودر تالک در شامپوهای خشک(در شرایطی که به حمام دسترسی نیست نیز استفاده می شود.ایجاد توده‌های سفید:

 استفاده بیش از حد از پودر تالک ممکن است باعث ایجاد توده‌های سفید و پودری در موها شود که ظاهر غیرطبیعی و ناخوشایندی به آنها می‌دهد.

انسداد منافذ پوستی:

 پودر تالک می‌تواند منافذ پوستی را انسداد کند و باعث ایجاد مشکلات مانند آکنه و التهاب پوستی شود.

حساسیت پوستی:

برخی افراد ممکن است به تالک حساسیت داشته باشند و با استفاده از پودر تالک برای موها، حساسیت و تحریک پوستی را تجربه کنند.

خطر آلودگی:

پودر تالک ممکن است باکتری‌ها و آلودگی را به موها منتقل کند، به خصوص اگر از محصولات غیربهداشتی یا غیرقابل اعتماد استفاده شود.

١٢,١٠٢
طلایی
١٠
نقره‌ای
١٧٩
برنزی
٦٣
تاریخ
١ ماه پیش

برخی از این مضرات محتمل پودر تالک (Talcum Powder) عبارتند از:

1. "مشکلات تنفسی": استنشاق ذرات پودر تالک می‌تواند باعث تحریک مجاری تنفسی و مشکلاتی مانند خس‌خس سینه، تنفس کم‌عمق و سرفه شود.
2. "خشکی پوست": استفاده منظم از پودر تالک می‌تواند تولید روغن طبیعی پوست را کاهش دهد و باعث خشکی و پوسته‌پوسته شدن پوست شود.
3. "عفونت‌های پوستی": پودر تالک می‌تواند باعث مسدود شدن منافذ پوست و ایجاد عفونت‌های پوستی شود.
4. "خطر سرطان": برخی از پودرهای تالک ممکن است حاوی آزبست باشند که می‌تواند باعث سرطان ریه و بیماری‌های دیگر شود.

٥,٣٠١
طلایی
٦
نقره‌ای
٢٠٧
برنزی
١١٧
تاریخ
١ ماه پیش

پاسخ شما