پیشنهادهای عطار، محمد علی (١,٧٥٦)
مبحث فنون #5: نوع مقاله : مقاله پژوهشی Investigating some ethical issues of artificial intelligence in art محمد علی عاشوری کیسمی
Univ. Essay #4: Identifying the challenges and capabilities of AI in Teaching مریم رجبیان ده زیره
Univ. Article #3 Artificial Intelligence and Its Applications in Urban Management هادی فیضی سید ابراهیم بارهنگ
أُطروحة جامعیة #2: صورة المدینة توسط: حامد صدقی عبدالله حسینی انصار سلیمی نژاد
مقالة جامعیة #1: الأبعاد الإنسانیة للتربیة وأهدافها فی مواجهة الظاهرة الاستلابیة للعنف الرمزی "رؤیة فلسفیة" المؤلف:دعاء حمدی محمود مصطفى الشریف الشریف
بدبختی از ان کسی است که خواستار بدبختی دیگران باشد: هَلْ أُنَبِّئُکُمْ عَلی مَنْ تَنَزَّلُ الشَّیاطینُ221 تَنَزَّلُ عَلی کُلِّ أَفَّاکٍ أَثیمٍ222 ...
وَ آتَیْناهُمْ بَیِّناتٍ مِنَ الْأَمْرِ فَمَا اخْتَلَفُوا إِلاَّ مِنْ بَعْدِ ما جاءَهُمُ الْعِلْمُ بَغْیاً بَیْنَهُمْ إِنَّ رَبَّکَ یَقْضی بَیْنَهُم ...
از اینجائی نسخه های اولیه "نهج البلاغة" خطی بودند ( وناخونا بودند یا سخت خوانده شوند ) وبدون نقطه گذاری وبدون تشکیلات حروف و بیشتر از سه هزار نسخه خط ...
وَ لَقَدْ أَخَذْناهُمْ بِالْعَذابِ فَمَا اسْتَکانُوا لِرَبِّهِمْ وَ ما یَتَضَرَّعُونَ76 استکانَ اسْتَکانُوا . . . سَکَن - مسکن - سکون - استکانة - س ...
از دیدگاه قرآن این عالم حالی" اصل" نیست. Not The Real One آخرت وزندگی پس از این زندگی واقعی هست. لذا هر نامی برای این مرحله از عالم ذهن اطلاق میکنی ...
=امبردست=انبردست=امبرده ( عامیانه ) . . . چلابتین = بلایز ( عامیانه ) pliers . . . در عنوان بالا فرهنگ معین ( اَ بَ دِ ) ( اِ. ) تپه ، تل تا چی ح ...
جزیره شیدور یا مارو در استان هرمزگان قرار گرفته و از توابع شیب کوه شهرستان بندر لنگه به شمار می رود. . . . marrow . . . marow maraw . . . MA Row ...
طار مِن الفرح : از خوشحالی بال زد.
#1 مشتقات فعل "لَامَ": ملوم: ذلِکَ مِمَّا أَوْحی إِلَیْکَ رَبُّکَ مِنَ الْحِکْمَةِ وَ لا تَجْعَلْ مَعَ اللَّهِ إِلهاً آخَرَ فَتُلْقی فی جَهَنَّمَ ...
تصادفاً=بالصِدفة ( عربی معاصر ) : بطور إتفاقی - شانسی. تصادف ( جاده - خودرو=سانحه ) ( فارسی معاصر ) : تصادم السیارات =حوادث الطُرق و السیاقة . . . ...
رَیم:درجة، مقام، فضل . . . لهذا علی ذاک ریم. الَّذینَ آمَنُوا وَ هاجَرُوا وَ جاهَدُوا فی سَبیلِ اللَّهِ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَ ...
باورهای عمومی ( اکثریت مردم ) وتکراری ومتداول ومشهور ومتعارف. . . ؛ دلیل علمی محسوب نمیشود. ودر دامنه ( نِطاق - چهارچوپ ) حدس وگمان وفرضیّه باقی میم ...
مُعاوِد ایرانیها که نظام بعث از عراق بیرون کرد . . . هزاران داستان درد و شکنجه و. . . ثبت نشده وگفته نشده!!!!
Exile the Wrong & set down the Right
قُرّةَ عینی مراسم در سیستان وپلوچستان گرگعای در "عید فطر" انجام میشود. با گرگعلی گرگلی گرگعه گرگ . . . هیچ ارتباطی ندارد.
طَرَقان مُستمر ومرتفع ( عالی الضوضاء ) . ( طَرَقَة ) =کثیر المشاکل =کثیر الازعاج = دردسر - مشکل ساز - هیوها - سروصدا . . . . . . . المشاکِل کثیر ...
سِمعَ الأُذن = سمعته بإذنی هاتین ( با گوشه هایم شنیدم ) رأیَ العین = رأیتَه بأمِّ عینای ( با خود چشمام دیدم ) . . .
سَمعٌ و طاعةٌ مصطلح اختصار الجملة = أمری سَمعٌ و طاعةٌ أمرک سَمعاً و طاعةً . . . أهلاً و سهلاً = أتیتم أهلاً ونزلتم سهلاً. ( جملة معروفة أکثر من 300 ...
السُمَیْریَّة: البارجة الحَربیَّة. ناوگان جنگی Navy armada
أُمُّ السَمع: الدماغی ( الأمّی بالتعبیر المُعاصر ) بی سواد - نادان - هیچی حالیش نیست!
لِحیة=ریش ( فارسی نو ) . رِیشة=پَر ( فارسی ) ریشة=جذر=اصل . . . . . . لَحی:پوست از درخت باز کردن لحی اﷲ الکذابین والفَحّاشین = ریشه کن شوند: درو ...
مُصِر:إصرار - صَرَّ مَصیر - یصیر - صار مُسِر - سرور - سَرَّ - مسرور - مَسَرَّة مُثِیر - ثار - ثورة مُثِر - ثرثرة مُسِیر - مَسیر - مُسَیِّر - سار . . ...
چلابتین رفیعة ( عامیانه )
این مصطلح هم از ابداعات افراد عامی هست! pence pence for any thing pencel bencer spanner pliers spirit level screw rake chain wrench . . . toolbox = ...
در خوردن فلفل تحمّل باید کرد نه صبر. ودر خوردن "فلافل"؛" تأنّی" کن نه عجله. . . فَلّ ( عامیانه ) : هرب:گریختن رخی:شل کردن
بَلی إِنْ تَصْبِرُوا وَ تَتَّقُوا وَ یَأْتُوکُمْ مِنْ فَوْرِهِمْ هذا یُمْدِدْکُمْ رَبُّکُمْ بِخَمْسَةِ آلافٍ مِنَ الْمَلائِکَةِ مُسَوِّمینَ125 حَتَّ ...
#2 مکّة= مَکتبة؛ تحوی أهم کتاب فی العالم =الکعبة المُکَرَّمة. مکتب: مصطلح جدید بعد انتشار الاسلام مع علومه وکتبه ( مخطوطات ) ولم یکن ذا مفهوم خاص عن ...
#1 وظیفت اساسی ( عملکرد نخستین ) زبان ( فیزیک - حقیقی ) :مزّه کردن ( چشیدن ) وجابجائی لقمه در دهان برای هضم بهتر ( خورد کردن واختلاط خوب با بزاق ) وج ...
وَ اتَّقُوا اللَّهَ وَ اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ بِما تَعْمَلُونَ بَصیرٌ233 الله العلیم البصیر؛ قصد ومقصد ونیّت وهدف وعلّت وسبب وچرا وچطور و. . . را با ...
رانیک: نام پسرانه =را نیک = رای نیک =برای نیکی :مُحسِن =إحسان، أهل الخیر . . . را=رای=برای =for نیکی=goodness, rightness nobility wellness . . . w ...
رأی نیک : در متون کهن وفارسی نو نگارش نشده. رانیک: نام پسرانه =را نیک = رای نیک =برای نیکی :مُحسِن =إحسان . . . را=رای=برای =for نیک=goodness, righ ...
#2 رأی گان: رأی همگانی . . . این در متون کهن ونو نگارش نشده! رایگان : مصطلح معاصر. . . . این یه دلیل دیگر از هزار دلیل که ذکر کردم : رأی ( فعل عرب ...
لا أُظلَم ولا أَظلِم: مِن معانی هذه الآیة: أَلاَّ تَزِرُ وازِرَةٌ وِزْرَ أُخْری38 سورة النجم . . . لا أَظلِم ولا أُظلَم یمنع أن أُظلَم أو أن أَظلِم ...
الحیاة: من فعل "حیّ":یحیی - حَوی - إحتوادء - حیّة - تحیّة - محتوی - حیوة - حیواة - حیویّة . . . ؛ حیّ: الروح التی تحوی وتحیط وتمتلک وتسخّر المادّة او ...
المَدینة من فعل "دان" یدین دیناً = الارض التی خضعت وذلّت بید الناس للسکن والعیش. . . . شهر را به دست غریبها ساخته نمیشود؛ وبه دست دشمنان ویران میشو ...
الشُهرَة: ما ظهرَ وبدا لأکثر الناسِ. . . . شَهیر شَهر شَهَرَ شَهِرَ الشهر شاهر شُهِّرَت شَهِرَت شراهة شُرِه شَرِه شُرَهات شحرت شحر شحرة شحرط شهرط ...
النظر =التوجّه = الاهتمام =الاعتناء=التمرکز الذهنی . . . عندما یتکلم المعلم یجب النظر الیه أدر ذهنک الیه وافهم واعتنی بما یقول ولاتلتفت بقلبک الی شئ ...
#2: غصه شدن زندگی قبل از قصه بودنش.
تَجَمَّلی وتَعفَّفی:کُلی الشحم واللبن. ( تعبیر قدیم ) ( تعبیر معاصر ) : تَجَمَّلی لزوجک وتَعفَّفی عن الآخرین.
وَ مِنْ آیاتِهِ خَلْقُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ اخْتِلافُ أَلْسِنَتِکُمْ وَ أَلْوانِکُمْ إِنَّ فی ذلِکَ لَآیاتٍ لِلْعالِمینَ22 اختلاف:تنوع لسان:ک ...
جَنَّ: إختفی وتوای فی شئ ما. الجَنین: القبر یواری الجثّة. الجِنَة: الذی ختفی فی مکان ما. الجنون: اختفاء وتواری العقل السلیم. وَ إِذْ أَنْتُمْ أَ ...
صد در صد درسته ( عامیانه ) . کارش درسته؛ حرفی ندارد ( عامیانه ) . رأی الله ورأی الثواب هو عین الصواب.
لِیَجْزِیَ الَّذینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ أُولئِکَ لَهُمْ مَغْفِرَةٌ وَ رِزْقٌ کَریمٌ4 رأی الثواب: اعتبار وعد الله للصالحین والصابرین.
صواب جاهلیّت شد ثواب!
با راست گفتن ؛ دروغ نکنید. لا تخلق بالصدق کذباً.