پرسش خود را بپرسید
مدل پنج سطح محصول
١١ ماه پیش
١٤٢
مدل پنج سطح محصول کاتلر
رو میشه توضیح بدید.
٤,٤٢٧
٠
١
١٩٩
١ پاسخ
مرتب سازی بر اساس:
مدل پنج سطح محصول کاتلر یک ابزار استراتژیک است که توسط فیلیپ کاتلر ارائه شده است و برای تحلیل و مدیریت محصولات در دوره زمانی طولانی مدت استفاده میشود. این مدل بر اساس پنج سطح مختلف توسعه محصول تقسیمبندی میشود که شامل موارد زیر است:
- سطح مزیت هستهای (Core Benefit Level): در این سطح، محصول به عنوان یک نیاز اساسی یا مزیت اساسی برای مشتریان تعریف میشود. به عبارت دیگر، محصول چه نیازهای اساسی را برای مشتریان برطرف میکند؟
- سطح مزیت جدید (Expected Product Level): در این سطح، محصول به عنوان یک مجموعه از ویژگیها و خصوصیات مورد انتظار مشتریان تعریف میشود. این شامل ویژگیها، عملکردها و خدماتی است که مشتریان انتظار دارند و از محصول میخواهند.
- سطح محصول واقعی (Augmented Product Level): در این سطح، محصول با ارائه خدمات و ویژگیهای اضافی به مشتریان توسعه مییابد. این میتواند شامل خدمات پس از فروش، گارانتی، ارتقاء، و غیره باشد که میتواند ارزش افزوده برای مشتریان فراهم کند.
- سطح محصول ویژه (Potential Product Level): در این سطح، محصول به عنوان یک مجموعه از ویژگیها و خصوصیاتی که مشتریان ممکن است در آینده نیاز داشته باشند تعریف میشود. این میتواند شامل ارتقاءها، نسخههای جدید، یا ویژگیهایی باشد که برای رقابت با محصولات رقیب ضروری است.
- سطح محصول انتقالی (Augmented Product Level): در این سطح، محصول به عنوان امکانات و خدمات اضافیای که مشتریان ممکن است انتظار داشته باشند، اما در حال حاضر ارائه نمیشود، تعریف میشود. این شامل امکانات و خدمات آینده است که ممکن است با فعالیتهای تحقیق و توسعه و یا بازاریابی ارائه شود.
این مدل به کارگیری استراتژیهای مختلف را برای بهبود محصولات و خدمات ارائه شده توسط یک شرکت فراهم میآورد و به تیمهای بازاریابی و توسعه محصول کمک میکند تا بهترین راهکارها را برای جذب مشتریان و ارتقاء محصولات ارائه دهند.
٧,١٠٥
٧
١٩٣
٧٠
٦ ماه پیش