پرسش خود را بپرسید

آیا نظریه تکامل صحت دارد

تاریخ
٣ روز پیش
بازدید
٢٢

کسی  هست  توضیح  بده 

١,٠٨٣
طلایی
٠
نقره‌ای
١
برنزی
٢٢

٣ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

بازم که دروغ گفتی. من خشمگین نیستم.

اخلاق با خلق و خالق هم خانواده ست؛ ولی تو باور نکن. اینکه میگی غیر اخلاقیه چه باشه؟ نیافریدنیه؟

خب اگر که گزارش یکی دروغ باشه، نباید گفت دروغِ؟ نگفتم دروغگویی که، گفتم دروغ گفتی.

اون چیزی که بهش میگن اخلاق رو هم ارزِ واژه ی خو از بنواژه ی خواستن میدونم. پس غیر اخلاقی در نگاه من همون ناخواستنیُ ناخواسته پس از بخشش خواستن میگذریم. 

با من چکوچونه میزنی چرا؟ درونگونهُ بیرونگونه میکنی! خب بخوای نخوای فرگشت بینش پذیرفته شده در  انجمن های دانشگاهیِ و تو داری میکوبیش میگی تباه شده. خب دروغ داری میگی دیگه! هم دروغ میگی هم چخوان(مغلطه). 
از بینش های تازه میگی؟ خب نامش چیه؟ فرگشت غلتِ یا کمبود داره؟! کدومش؟ تو خودت هم نمیدونی که.

١٩٥
طلایی
٠
نقره‌ای
٣
برنزی
٣
تاریخ
٦ ساعت پیش

سلام دوباره.
شأن سایت آبادیس و این جمعهای دوستانه که با متانت به همفکری می پردازند، بالاتر از اینه که به حرفهای بچه گانه و درگیری و خودشیفتگی و دیگرستیزی، ادامه بدیم. نظرت چیه ادامه ندیم به این حرفهای بچه گانه. خوبه؟

-
٤ ساعت پیش

عمادی اشکارا دورغ میگه. گزاره ای که در انجمن های دانشگاهی بینش(نظریه) میشه دیگه هرگز نه گمانه(فرضیه) میشه نه بی ارزش. اگر  نمونه ی  ناسازگاری با بینش ها یافت بشه، بینشها خودشون فرگشته میشن یا بینش تازه ای با گستره ی ارزشمندی تازه ای بکار گرفته میشه بدون اینکه بینش گذشته رو بی ارزش کنه. برای نمونه گرانش در زمان نیوتون یک نیرو انگاشته می شد گرچه در زمان اینشتین خمش های جهان انگاشته شد. مگر هندسه های نااقلیدسی هندسه اقلیدیسی رو بی ارزش کردن؟ هر دو به جای خود درست(صحیح) اند هر چند که  راست(حق) نباشند.  

از انچه گفته شد در باره ی درستیُ راستی بگذریم. فرگشت زیستشناختی اشکارا در میان انجمن های دانشگاهی چالش برانگیز نبودُ پذیرفته شد؛ زین پس هم پذیرفته شده خواهد ماند.   این بینش دشمنانی داره ولی دشمنانش دانشگاهی نیستندُ  در میان انجمن های دانشگاهی هم جایی ندارند؛ میگیری که چی میگم؟!  

همین که ی چینی و یک هندی رو از روی چهره میتونی بشناسی خودش گواه ساده ای بر درستی این بینشِ.

فرگشت یک بینشِ یکتاپرستانه ست؛ جهان از یک فرگان برخواسته. همونجور که ۲ ، ۳ رو این ۱ه که میسازهُ هلیم و لیتیم رو این هیدروژنِ که  ساخته، این همه جاندار هم از یک گونه برخواسته. دشمنان فرگشت با به روز کردن بینش ها و شناخت ها دشمن اند.

ژنتیک بی پایه بودن فرگشت رو ثابت کرد؟ شگفتا!!  

١٩٥
طلایی
٠
نقره‌ای
٣
برنزی
٣
تاریخ
٨ ساعت پیش

سلام.
به این که عصبانی میشید، نظری ندارم چون درباره ویژگی شخصیتی ادمها نباید قضاوت کرد.
جمله اول شما غیر اخلاقی است.
جملات بعدی شما نشانه بیخبری و جوّ زدگی از ماجراست. ضمنا، نظریه قبلی زمانی قابل تکامله که شواهد علمی داشته باشه و بعدا، شواهد جدید اون رو تعدیل کنه؛ نظریه زیست شناختی تکامل، توسط خود داروین هرگز ثابت نشد؛ بعد از او دیگران خواستند این کار رو بکنند و هرگز یه دلیل علمی قطعی برش ارائه نکردند. اونی هم که جنابعالی توضیح میدید، . . .
ادامه در نظر بعدی:

-
٧ ساعت پیش

ادامه نظر قبلی:
در باب تکامل در درون انواع هستش د رحالی نظریه تکامل مدعی تکامل در میان انواع بود. در ادامه، با ظهور نظریات دیگه، بی پایه بودند علمی اون فرضیه ثابت شد. یعنی نظریه های جدید غلط بودن اونرو ثابت کردند یا ناقص بودنش رو که بخواد کامل بشه.
ضمنا، توصیه کردم که حتما مستند علمی مطرود رو ببینید؛ همین کار رو هم نتونستید انجام بدید؟!! خواهشا اونرو ببینید، مخصوصا اگه زبان بلدید حتما نسخه انگلیسیش رو ببینید.

-
٧ ساعت پیش

سلام.

اگه کنجکاوید به فهم اصل قضیه و حواشی این دیدگاه، چند نکته و یک توصیه. 

نکته اول: این یه بحث علمی بسیار چالش برانگیز بود و الان تقریبا در هاله ابهامه و ردّ هستش؛  نکته دوم: یک دیدگه در علم زیست شناختیه، اما بعدا نتایج و اثار و روند اون رو در علوم تجربی انسانی هم پیاده کردند که چندان برای انسانهای جهان نتایج جالبی نداشت؛  نکته سوم: بهترین بررسی،  بررسی خود زیست شناسان هستش. نکته چهارم: خود این که آیا این دیدگاه،  در حد یک «فرضیه» باقی موند یا تونست یک «نظریه» بشه، توش کلی بحثها هستش و الان دیگه معلوم شد که حتی به عنوان فرضیه هم دچار نقصانه. 

پاسخ کلی به سئوال شما: فرضیه (زیست شناختی) تکامل، همانزمان هم نتوانست به نظریه تبدیل شود و بعد هم، با پیشرفت علم زیست شناختی و بخصوص ظهور علم ژنتیک،  بی پایه بودن  علمی اون کاملا ثابت شد. 

توصیه: برای این که جوانب این نظریه رو متوجه بشید، حتما مستند expelled /اخراج شده رو که در ایران به عنوان «مطرود» هم پخش شده، ببینید. یه جوری کاملا  با چندو چون این قضیه و با اصل نظریه و اشکالات اون و سوء استفاده از اون آشنا میشید.

٢,٥٥٢
طلایی
٢
نقره‌ای
٤١
برنزی
١٣
تاریخ
٢ روز پیش

پاسخ شما