پرسش خود را بپرسید

نگاه به نامحرم چقدر گناه محسوب میشود

تاریخ
٣ روز پیش
بازدید
١١

در  مورد  نگاه  به  نامحرم  اگه  منجر. به  گناه  نشه  توضیح  بدید. 

١,٠٨٣
طلایی
٠
نقره‌ای
١
برنزی
٢٢

١ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

سلام

البته، عنوان سئوال با خود سئوال کمی تفاوت داره. 

در کل نگاه به نامحرم گناه بزرگیه، حداقل از  این باب که توهین به خداست و بی احترامی به خواست خداست.

اما یکی از حدود نگاه به نامحرم، اینه که منجر به گناه بشه یا نه. میشه گفت در مجموع، دستورات راجع به نگاه به نامحرم  دو تا مسئله هستش: مسئله اول: محدوده هایی از بدن نامحرم؛ یعنی اینکه مثلا، یک زن نامحرم باید قسمتهایی از بدنش رو از نگاه یک مرد  نامحرم بپوشونه؛ حالا اگه اون زن  نپوشوند، اون مرد نباید اون قسمت رو  نگاه کنه چه به قصد گناه یا خیر؛ و چه منجر به گناه بشه یا نشه. یعنی یه جاهایی از بدن رو اصلا نباید نگاه کرد.

مسئله دوم: نگاه مجاز و غیر مجاز از حیث گناه: حالا تصور کنید که یک زن نامحرم، جایی رو که باید می پوشوند، پوشوند؛ آیا با باز مرد میتونه هر نگاهی داشته باشه؛ اینجاست که بحث نگاه مجاز و نگاه حرام پیش میاد. 

نگاه حرام: 1- اساس هر نگاهی که به قصد ریبه یعنی با  فکر فاسد،  به زن نامحرم بشه حرامه (حتی اگه اون زن خودش رو کاملا پوشونده باشه.)  2- نگاه طولانی و نگاهی که ممکنه به افتادن به گناه منجر بشه، هم حرامه؛

نگاه مجاز: محدوده ای از بدن زن رو که خداوند لازم به پوشیدن ندانست رو به یکی دو  شرط میشه نگاه کرد: نگاه به قصد ریبه نباشه؛ نگاه طولانی نباشه. در این صورت، اشکالی نداره که مرد نامحرم با قسمتهای مجاز  زن نامحرم مثل گردی صورت، نگاه کنه؛ بلکه بعضی جاها (اگر ترس از به گناه افتادن نباشه)، خوبه که هر از گاهی نگاهی بندازه؛ مثلا وقتی داری با زنی صحبت میکنه، هر از گاهی به صورتش نگاه کنه که شائبه بی احترامی پیش نیاد. 

٢,٥٥٢
طلایی
٢
نقره‌ای
٤١
برنزی
١٣
تاریخ
٢ روز پیش

پاسخ شما

اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.