پرسش خود را بپرسید

کلمه ی"هیت " در فرهنگ هیپ هاپ یعنی چی؟

تاریخ
١ هفته پیش
بازدید
٥٩

کلمه ی"هیت " در فرهنگ هیپ هاپ یعنی چی؟

٦٦٤
طلایی
١
نقره‌ای
١
برنزی
١٢

٤ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

من اشتباهاتم رو می‌پذیرم. رفتم تحقیق کردم و دیدم فرهنگ هست هیپ هاپ. بابت اشتباه از همه عذرخواهی می‌کنم. یاد گرفتم که پیش از پاسخ‌دادن باید برم تحقیق بیشتری کنم.
در این صفحه نوشته که فرهنگه:

https://en.wikipedia.org/wiki/Hip_hop_(culture)

اگرچه یک چیز به نظرم نامربوط نمیاد. اینکه هیت (چه hit، چه hate و شاید هم چیز دیگه) به موزیک برمی‌گرده و نه به فرهنگ. به نظرم چنین باشه.

برای hit هم  توی ویکی‌پدیا چنین اومده:

simply hit, is a recorded song or instrumental that becomes broadly popular or well-known.

و در ادامه چنین آورده:

Although hit song means any widely played or big-selling song, the specific term hit record usually refers to a single that has appeared in an official music chart through repeated radio airplay audience impressions, or significant streaming data and commercial sales.

داره میگه hit record معمولاً به  تک‌آهنگی گفته می‌شه که از طریق استقبال از پخش رادیویی و یا از استریم و یا فروش تجاری به چارت‌های رسمی موزیک راه پیدا می‌کنه.

٤٣٥
طلایی
٠
نقره‌ای
١١
برنزی
٦
تاریخ
١ هفته پیش

منظور من هردو حالت میشه
Hate هِیْت
Hit هیت

-
١ هفته پیش

هیت : تٍرًکی که فقط بین مخاطبای یک کامیونیتی شنیده میشود ولی به اندازه ی مگاهیت شنیده نمیشود  (مگاهیت : ترکی که همه جا شنیده میشه و تقریبا تو طی سالیانه داره شنیده میشه و بازدید میگیره) 


گفته می شود که هیپ هاپ  خرده فرهنگی است  که شامل چندین زیر شاخه است همچنین بخش موسیقیایی اون رپ می باشد.  بیآد داشته باشیم که خرده فرهنگ دانستن یا ندانستن هیپ هاپ مثل بسیاری دیگر از این دست اجبار نیست و هرگروه دلایل خاص خود را دارد.

تاریخ
١ هفته پیش

این دوستمون که افاضات درخوری عارض شدند که هیپ هاپ فرهنگ نیست اولاً این یک غلط مصطلحه چون هیپ هاپ یک سبک و سیاق و شعری برای خودش داره که برخاسته از فرهنگ اون منطقست و مشمول اونم میشه و رابطه دو طرفه بین این دو برقراره 

ثانیاً فرهنگ اصلی بازم غلط مصطلحه فرهنگ غالب داریم نه اصلی و اینکه هیپ هاپ چون تازه به بازار اومده و برخلاف فرهنگ غالب هست میشه زیر فرهنگ که در تضاد با فرهنگ غالبه نه خرده فرهنگ

ثالثاً هیت هم واژه انگیلیسی hate هست به معنی تنفر و نفرت داشتن و ابراز تنفر کردن نسبت به چیزی و وقتی میگیم به فلانی و چیزی هیت ندید یعنی فحش و اهانت و توهین نکنید اونی که شما فرمودین ترند trend هست که یک دوره و بازه خاصی (period)  شنونده داره و ممکنه ترند بمونه یا پس از مدتی دیگه شنیده نشه

٤٦٠
طلایی
٠
نقره‌ای
٨
برنزی
٣
تاریخ
١ هفته پیش

هیپ هاپ فرهنگ نیست. سبک موسیقیه.

اطلاعات بیشتر:

https://en.wikipedia.org/wiki/Hip_hop_music

اونی که شما بش میگی فرهنگ، اون هم فرهنگ نیست. خرده‌فرهنگ هست. خرده‌فرهنگ یعنی فرهنگ کوچک در داخل فرهنگ اصلی.

اطلاعات بیشتر از خرده‌فرهنگ:

https://en.wikipedia.org/wiki/Subculture

و نیز ببین پادفرهنگ رو:

https://en.wikipedia.org/wiki/Counterculture

باز اون لغتی که شما با هیپ‌هاپ اشتباه گرفتی، خرده‌فرهنگ "هیپی" است.

اطلاعات بیشتر در:

https://en.wikipedia.org/wiki/Hippie

حالا هیت چیه؟ هیت یعنی آهنگی که در زمان خودش معروف می‌شه. مثلاً آهنگ لب کارون آغاسی هیت شده بود در زمان خودش. یعنی پرطرفدار بود و همه اون زمان گوش می‌داده‌اندش و حسابی گل کرده بوده. حتی امروز هم معروفه.  ضمناً هیت مربوط به گذشته نیست. اشتباه نگیری. آهنگی است که در یک بازۀ زمانی معروف می‌شه.

اطلاعات بیشتر:

https://en.wikipedia.org/wiki/Hit_song

دقت کن که تمام لینک‌هایی که آوردم، صفحۀ فارسی ویکی‌پدیا دارند، اگرچه من انگلیسی شون رو گذاشتم.

٤٣٥
طلایی
٠
نقره‌ای
١١
برنزی
٦
تاریخ
١ هفته پیش

پاسخ شما

اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.