مراحل اخذ پلمپ دفاتر قانونی و ارسال به اداره مالیات
سلام دوستان
به تازگی شرکتی ثبت کردیم و میخوایم "پلمپ دفاتر قانونی " رو انجام بدیم
مراحل اخذ پلمپ دفاتر قانونی و ارسال به اداره مالیات
رو میشه توضیح بدید .
٢ پاسخ
برای اخذ پلمپ دفاتر قانونی و ارسال آنها به اداره مالیات، مراحل زیر را باید دنبال کنید:
1. **ثبت درخواست پلمپ دفاتر**: ابتدا باید در سامانه اداره ثبت شرکتها درخواست خود را ثبت کنید. این کار باید قبل از شروع سال مالی جدید و از تاریخ ۱ فروردین هر سال انجام شود.
2. **تهیه مدارک مورد نیاز**: مدارک لازم برای پلمپ دفاتر بسته به نوع شخصیت حقیقی یا حقوقی متفاوت است. مدارکی مانند شناسنامه و کارت ملی برای اشخاص حقیقی و اساسنامه و مدارک مربوط به آخرین تغییرات شرکت برای اشخاص حقوقی نیاز است.
3. **مراجعه به سامانه اینترنتی**: با استفاده از رایانه یا تلفن همراه به سامانه اینترنتی اداره ثبت شرکتها به نشانی irsherkat.ssaa.ir مراجعه کنید و اطلاعات متقاضی پلمپ دفتر را در فرم مربوطه وارد نمایید.
4. **ارسال مدارک و دریافت پلمپ**: پس از تکمیل اطلاعات و ارسال مدارک، دفاتر شما توسط اداره ثبت شرکتها پلمپ خواهند شد. در گذشته این کار به صورت حضوری انجام میشد، اما اکنون به صورت غیرحضوری و برخط نیز میتوانید این کار را انجام دهید.
درود بر شما جناب دریادل
مراحل اخذ پلمپ دفاتر قانونی به شرح زیر است:1. ثبت نام در سامانه اداره ثبت شرکت ها:- به آدرس https://irsherkat.ssaa.ir/ بروید.
- در قسمت "ورود به سامانه" با استفاده از کد ملی و رمز عبور خود وارد شوید.
- اگر برای اولین بار وارد سامانه میشوید، باید ابتدا در سامانه ثبت نام کنید.
- در منوی سمت چپ، روی گزینه "پلمپ دفاتر" کلیک کنید.
- سپس، روی گزینه "درخواست پلمپ" کلیک کنید.
- در صفحه باز شده، اطلاعات مربوط به شرکت خود را به طور کامل و دقیق وارد کنید.
- مدارک مورد نیاز را به صورت اسکن شده آپلود کنید.
- پس از تکمیل فرم و آپلود مدارک، روی دکمه "ثبت درخواست" کلیک کنید.
- پس از ثبت درخواست، مبلغ مربوط به پلمپ دفاتر را به صورت آنلاین پرداخت کنید.
- پس از پرداخت، رسید پرداخت به شما ارائه خواهد شد.
- پس از تأیید درخواست شما توسط اداره ثبت شرکت ها، میتوانید پلمپ دفاتر خود را به صورت حضوری از اداره ثبت شرکت ها دریافت کنید.
- برای دریافت پلمپ، باید اصل مدارک مورد نیاز و رسید پرداخت را به همراه داشته باشید.
- پس از دریافت پلمپ دفاتر، باید یک نسخه از آن را به اداره مالیات مربوطه ارسال کنید.
- برای ارسال پلمپ به اداره مالیات، میتوانید از طریق پست یا به صورت حضوری اقدام کنید.
- قبل از اقدام به اخذ پلمپ دفاتر قانونی، باید با یک مشاور مالیاتی مشورت کنید تا از قوانین و مقررات مربوط به این موضوع آگاه شوید.
- دفاتر قانونی باید مطابق با فرمت و ضوابط تعیین شده توسط اداره ثبت شرکت ها تهیه شوند.
- در صورت عدم پلمپ دفاتر قانونی، شرکت شما مشمول جریمه خواهد شد.
- کپی برابر اصل مدارک ثبت شرکت
- کپی برابر اصل کارت ملی و شناسنامه مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره
- صورتجلسه هیئت مدیره مبنی بر انتخاب مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره
- گواهی عدم سوء پیشینه مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره
- فرم تکمیل شده درخواست پلمپ دفاتر قانونی
- رسيد پرداخت هزینه پلمپ
خیلی ممنونم از لطفتون