پرسش خود را بپرسید

فامیل ارباب سلجوقی

تاریخ
٤ هفته پیش
بازدید
٢١٦

درود خدمت همه هم میهنان   گرامی

من یک پرسشی از شما بزرگواران داشتم

من از ترکان ایران زمین هستم و فامیلیه من ارباب سلجوقی هست 

پدر پدر بزرگ من از اربابان نیشابور بودند و همه ی اطرافیان ما و شجره نامه ی ما میگویند که ما به سلجوقیان بزرگ باز می گردیم اما من می خواستم از این بابت مطمئن شوم  که آیا این سخن درست است و ما واقعا به امپراتوری سلجوقیان باز می گردیم 

ممنون میشم که مرا راهنمایی   کنید 

سپاس  🙏🌹

١ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

دوست من پیشنهاد من اکتفا فقط به نام فامیلی سلجوقیان برای شما و دلخوش بودن به آن خیلی لذت‌بخش‌تر از علم به واقعیت علمی زیر خواهد بود:

با اشراف به اینکه آخرین پادشاه سلجوقی یعنی طغرل سوم در سال ۱۱۵۷ میلادی از قدرت افتاد و با فرض اینکه همه افراد نسل قبل از شما چه خانواده پدری چه خانواده مادری از سلجوقیان باشند و زن ناخالص!!!! دیگری به خانواده‌های شما نیپوسته باشد و  فرض اینکه هر نسل حدود ۲۵ تا ۳۰ سال فاصله داشته باشد، پس از گذشت حدود  ۳۰ تا ۳۵ نسل، حدود 750-1050 سال از آخرین پادشاهی طغرل سوم تا الان می‌گذرد. در این بازه زمانی طولانی، سهم ژنتیکی هر فرد از طغرل سوم به طور چشمگیری کاهش می‌یابد. با در نظر گرفتن اینکه هر نسل ۵۰٪ ژن‌های خود را از هر والد به ارث می‌برد، می‌توان محاسبه کرد که در نسل سی‌ام، سهم ژنتیکی هر فرد از طغرل سوم به حدود 0.000000000000000023% می‌رسد. در نسل سی و پنجم این مقدار به 0.0000000000000000006% کاهش می‌یابد.بنابراین، پس از گذشت 30 تا 35 نسل، سهم ژنتیکی هر فرد از آخرین پادشاه سلجوقی به حدود یک در تریلیون یا کمتر می‌رسد. این مقدار بسیار ناچیز است و عملاً قابل صرف‌نظر کردن می‌باشد. این توضیح برای همه کسانی که دوست دارند به گذشتگان خود حکم اتصال نسب تجسم کنند خصوصاً ما!!  آریایی‌های دارای خون پاک!!!! متاسفانه بسیار ناراحت کننده هست.تازه این محاسبه سرانشتی فقط برای ۳۰ یا ۳۵ نسل پیش و بین ۷۰۰ تا ۱۱۰۰ سال بود،   اگر چنانکه این فاصله را به ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ یا بیشتر افزایش دهیم چه رقم مأیوس کننده‌ای بدست خواهد داد. ما انسانها همه از یک نژادیم و تفاخر یا  تواضع  یا تنافر  از گذشته خود باور بی‌معنی است. امیدوارم از نوشته من کسی برداشت غلط یا بغض آلود نداشته باشد.

١,١٣٥
طلایی
١
نقره‌ای
٣٧
برنزی
٩
تاریخ
٤ هفته پیش

پاسخ شما