پرسش خود را بپرسید

اگر پژوهشگري بخواهد تمام ابعاد یک فرهنگ را مطالعه كند

تاریخ
١ هفته پیش
بازدید
٢٨

 اگر پژوهشگري بخواهد تمام ابعاد یک فرهنگ را مطالعه كند و عمق پنهان و منحصر به فرد آن ر ا نشان دهد ازكدام روش كيفی استفاده می كند؟

١,٣٠٦
طلایی
٠
نقره‌ای
١
برنزی
٦٤

٢ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

در چنین شرائطی پژوهشگر با مطالعه‌ی موردی سر و کار دارد که در تحقیق خود از qualitative approach یا روش‌های کیفی استفاده می‌کند و با جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده‌های غیر عددی (non-quantitative) به درک قابل آعتماد و انتشار از مفاهیم، ​​نظرات یا تجربیات می‌رسد.

تحقیقات کیفی از مصاحبه های عمیق فردی، گروه های متمرکز یا پرسشنامه برای جمع آوری، تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در مورد آنچه افراد انجام می‌دهند و می‌گویند استفاده می‌کند.  گزارش چنین تحقیقی در مورد معانی، مفاهیم، ​​تعاریف، ویژگی ها، استعاره ها، نمادها و توصیف چیزها است. تحقیق به این شکل،اغلب اکتشافی و باز است. پنج روش معروفِ کیفی عبارتنداز 

- biography

- ethnography

- phenomenology

- grounded theory, and 

- case study.

بیوگرافی، قوم نگاری، پدیدارشناسی، معرفت شناسی، و مطالعه موردی.

٣٠,٦٦٤
طلایی
٣٩
نقره‌ای
٧١٩
برنزی
٢١٣
تاریخ
١ هفته پیش

با سلام

منحصراً یک  روش  نیست، معمولاً  روش‌هایی مثل  تجزیه و تحلیل پدیدارشناختی (Phenomenological Analysis)، روش‌ پایه (Grounded Theory)، یا موردکاوی (Case Study)  استفاده می‌شود.  همچنین، مصاحبه‌های عمیق  و  مشاهده مشارکتی  نیز از دیگر روش‌های کیفی هستند که می‌توانند در این نوع پژوهش‌ها به کار گرفته شوند.

٣,٨٠١
طلایی
٣
نقره‌ای
٦٩
برنزی
١٥
تاریخ
١ هفته پیش

پاسخ شما