پرسش خود را بپرسید

در مورد جنس کره ماه

تاریخ
١ ماه پیش
بازدید
٣٤

جنس کره ماه از چیه که نور رو بازتاب می کنه؟! سنگ مگه انعکاس نور داره؟! 

٢ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

اکسیژن، سیلیسیم، منیزیم، آهن، کلسیم و آلومینیم مواد اصلی تشکیل دهنده پوسته این قمر است. اورانیوم، تیتانیوم، توریم، پتاسیم و هیدروژن نیز به مقدار کم در ساختار آن وجود دارد.طبق بررسی های صورت گرفته سطح کره ماه پوشیده از سنگ فرش هایی است که حالت بتنی و نرم داشته و می‌توانند رد اجسام را حفظ کنند که گواه این مطلب ،‌ماندن ردپای اولین انسانی است که به کره ماه رفته است.

همانند کره زمین ماه نیز دارای گوشته و هسته می‌باشد.

هسته ماه از جنس آهن خشک بوده و اطراف آن به علت فشار و دمای بالا با آهن مذاب گرفته شده است.

عمق هسته ماه در حدود 500 کیلومتر برآورد شده است.

البته بیشتر قسمت گوشته ماه از سنگ های ریز ساخته شده که مهمترین عامل فوران های آتش فشانی برای ساخت پوسته این کره می باشند.در واقع شدت این نور بستگی به اهله ماه دارد.(به این پدیده در نجوم به حالت‌های مختلف دیده شدن بخش روشن ماه از زمین گفته می‌شود.) در حالت بدر کامل معمولاً مهتاب در سطح زمین بیش از دو دهم لوکس روشنایی ایجاد نمی‌کند. بنابراین نور مهتاب در سطح زمین، حدود پانصدهزار بار کمتر از نور خورشید است.

نور ماه اساسا همان نور خورشید است که از سطح ماه بازتابیده میشود. قابل فهم است زیرا سطح ماه تنها ۱۱ درصد نور تابیده شده توسط خورشید را بازتاب می دهد. برخورد نور خورشید به ماه باعث میشود که نور بازتابیده شده قرمزتر از نور خورشید باشد، اما ما آن را با چشمهایمان نمی توانیم ببینیم، زیرا به وسیله ی دیگر رنگهای موجود در نور ماه محو میشود و باعث می شود درخشش ماه را بصورت تابش سفید نقره ای مشاهده کنیم.علت بازتابش نور خورشید توسط ماه بایستی ترکیب خاک سطح کره ماه باشد که نور دریافتی از خورشید را برنگ سفید نقروای باز می تاباند .

Since the moon is made of rock, it is an opaque object that reflects light due to the crystalline nature of the moon materials. The Sun's powerful light rays traveling through space hit the moon and are reflected back in our direction, illuminating it so that we can see the moon from the Earth.

از آنجایی که ماه  از  سنگ س(هایی خاص) ساخته شده  این توانایی را دارد. در واقع ماه مثل  شیی نیمه شفاف عمل می کند که بدلیل ماهیت کریستال مانند مواد تشکیل دهنده ماه است. نور قدرتمند خورشید  فضا را طی می کند تا به ماه برخورد کند و به سوی ماه بازتاب پیدا می کند و آنرا (در شب)روشن می کند.

سطح ماه از غباری تشکیل می شود که  دارای  بازالت خاکستری است و به آن رگولیت می گویند(رگولیت در زبان یونانی به معنای سنگ پتویی می باشد در واقع واژه رگولیت از ترکیب دو واژه یونانی با هم: کلمه رِگوس (ῥῆγος) به معنی پوشاندن و کلمه لیتوت (λίθος) به معنی صخره تشکیل شده‌است).بازتاب نور (Reflection of Light) زمانی اتفاق می افتد که پرتوهای نور به یک سطح براق مانند آینه برخورد کرده و از آن باز می گردد.  هنگامی که نوری در یک محیط خاص حرکت می کند و به سطح یک جسم برخورد می کند بخشی از آن در همان محیط به عقب برمی گردد که به آن بازتاب نور  می گویند. برای نمونه ما صفحه ای از یک کتاب را در صورتی می بینیم که نور از هر قسمت از آن منعکس شود.بافت ریزدانه ای دارد که ظاهری صاف و صیقلی به آن می دهد. این سنگ را می توان تا درخشندگی بالایی جلا داد که آن را برای استفاده در ساخت جواهرات ایده آل می کند.

١٣,٥٥٣
طلایی
١٠
نقره‌ای
١٨٣
برنزی
٧٤
تاریخ
١ ماه پیش

بله سنگ و خاک هم نور و مخصوصاً نور زیاد خورشید را بر می‌گرداند. همانطور که در شب نور تابیده شده از یک چراغ قوه روی سنگ آن را بازتاب داده و موجب دیده شدن آن می‌شود، کره خاکی ماه هم نور خیلی زیاد تابیده از خورشید روی خود را بازتاب می‌دهد  و ما آن را در شب روشن‌تر و در روز کمتر روشن می‌بینیم.

١,١٥٩
طلایی
١
نقره‌ای
٣٨
برنزی
٩
تاریخ
١ ماه پیش

پاسخ شما