پرسش خود را بپرسید
با پاسخ به این پرسش و تایید آن مبلغ ١٦,٠٠٠ تومان پاداش دریافت کنید.

ترجمه‌ی روان متن تخصصی رشته حسابداری (فقط ترجمه‌ی انسانی)

تاریخ
٢ روز پیش
بازدید
٦٤٦

?Why do the Users Want Accounting Information

  • The owners/shareholders use them to see if they are getting a satisfactory return on their investment, and to assess the financial health of their company/business.

  • The directors/managers use them for making both internal and external comparisons in their attempts to evaluate the performance. They may compare the financial analysis of their company with the industry figures in order to ascertain the company’s strengths and weaknesses. Management is also concerned with ensuring that the money invested in the company/organisation is generating an adequate return and that the company/organisation is able to pay its debts and remain solvent.

  • The creditors (lenders) want to know if they are likely to get paid and look particularly at liquidity, which is the ability of the company/organisation to pay its debts as they become due.

  • The prospective investors use them to assess whether or not to invest their money in the company/organisation.

  • The government and regulatory agencies such as Registrar of companies, Custom departments IRDA, RBI, etc. require information for the payment of various taxes such as Value Added Tax (VAT), Income Tax (IT), Customs and Excise duties for protecting the interests of investors, creditors(lenders), and also to satisfy the legal obligations imposed by The Companies Act 2013 and SEBI from time-to-time.

٤ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

کاربران چرا به اطلاعات حسابداری نیاز دارند؟

 * مالکان/سهامداران: برای اینکه ببینند آیا بازده رضایت‌بخشی روی سرمایه‌گذاری خود کسب می‌کنند و سلامت مالی شرکت/کسب‌وکارشان را ارزیابی کنند.

 * مدیران/مدیران عامل: برای انجام مقایسه‌های داخلی و خارجی در تلاش برای ارزیابی عملکرد شرکت، از این اطلاعات استفاده می‌کنند. آن‌ها ممکن است تجزیه و تحلیل مالی شرکت خود را با ارقام صنعت مقایسه کنند تا نقاط قوت و ضعف شرکت را مشخص کنند. مدیریت همچنین نگران اطمینان از این است که پول سرمایه‌گذاری‌شده در شرکت/سازمان بازده کافی ایجاد کند و شرکت/سازمان قادر به پرداخت بدهی‌های خود و باقی ماندن باشد.

 * بستانکاران (وام دهندگان): می‌خواهند بدانند که آیا احتمالاً پولشان را پس خواهند گرفت و به‌طور خاص به نقدینگی، یعنی توانایی شرکت/سازمان برای پرداخت بدهی‌های سررسیده خود، توجه می‌کنند.

 * سرمایه‌گذاران بالقوه: از این اطلاعات برای ارزیابی اینکه آیا پول خود را در شرکت/سازمان سرمایه‌گذاری کنند یا خیر، استفاده می‌کنند.

 * دولت و سازمان‌های نظارتی: مانند اداره ثبت شرکت‌ها، بخش‌های گمرکی، IRDA، RBI و غیره برای پرداخت مالیات‌های مختلف مانند مالیات بر ارزش افزوده (VAT)، مالیات بر درآمد (IT)، عوارض گمرکی و داخلی به منظور حمایت از منافع سرمایه‌گذاران، طلبکاران (وام دهندگان) و همچنین برای برآورده کردن الزامات قانونی تحمیل‌شده توسط قانون شرکت‌ها 2013 و SEBI به اطلاعات نیاز دارند.

تاریخ
١٥ ساعت پیش

چرا اشخاص (حقیقی و حقوقی) از اطلاعات حسابداری استفاده می کنند؟

-       مالکان و سهامداران از اطلاعات حسابداری به منظور اطلاع از بازدهی مطلوب سرمایه گذاری های خود استفاده می کنند تا اطمینان یابند که آیا سرمایه گذاری های آنها مطلوب است یا خیر ؟ همچنین شرکت مورد نظر(سرمایه گذاری) از سلامت مالی(حفظ دارائی ها) برخوردار است یا نه؟

-       اعضا هیئت مدیره و مدیران از اطلاعات حسابداری به منظور سنجش و ارزیابی عملکرد و مقایسه آن با شاخص های درون سازمانی و برون سازمانی استفاده می کنند. مدیران شرکت ضمن تجزیه و تحلیل مالی ، عملکرد شرکت را مورد بررسی قرارداده و نتایج را با شاخص های صنعت مقایسه می نمایند تا نقاط قوت و ضعف شرکت را مشخص کنند. همچنین مدیران شرکت همواره دغدغه این را دارند که آیا منابع مالی صرف شده در سرمایه گذاری ها بازده مناسبی دارند و آیا اینگونه سرمایه گذاری ها از قابلیت نقدشوندگی مناسبی برخوردارند و شرکت می تواند از این قابلیت برای ایفای تعهدات خود استفاده نماید؟

-         طلبکاران (وام دهندگان) از اطلاعات حسابداری به منظور ارزیابی توان ایفای تعهدات(بازپرداخت بدهی ها) شرکت استفاده می نمایند تا اطمینان حاصل نمایند آیا وضعیت نقدینگی  شرکت برای باز پرداخت بدهی های خود در زمان سررسید  مطلوب است یا نه؟

-       سرمایه گذاران از اطلاعات حسابداری به منظور ارزیابی اینکه آیا منابع (پول) خود را در شرکت  سرمایه گذاری کنند یا خیر، استفاده می کنند.

-       دولت و سازمان‌های نظارتی به مانند شرکتها و موسسات بیمه (IRDA)  و سازمان تامین اجتماعی (بازنشستگی)(RBI) و ...  از اطلاعات حسابداری به منظور صیانت از منافع مالیات دهندگان به مانند مالیات بر ارزش افزوده  (VAT)، مالیات بر درآمد (IT) استفاده می نمایند. سرمایه گذاران، طلبکاران (اعتبار دهندگان) از اطلاعات حسابداری به منظور تامین منافع  و رعایت حقوق و تکالیف قانونی مقرر در قانون تجارت سال  2013و قوانین و مقررات وضع شده توسط سازمان بورس اوراق بهادار(SEBI) استفاده می نمایند.

١,٢٤٩
طلایی
٠
نقره‌ای
١٩٧
برنزی
١٩
تاریخ
١ روز پیش
چرا کاربران به اطلاعات حسابداری نیاز دارند؟

 

مالکان/سهامداران از اطلاعات استفاده می‌کنند تا ببینند آیا بازده سرمایه‌گذاری‌شان رضایت‌بخش است یا خیر ، و سلامت مالی شرکت/کسب‌وکارشان را برآورد  کنند.

مدیران/مدیرعاملان از آن‌ها (داده ها) به منظور   همسنجی های داخلی و خارجیِ در راستای ارزیابی عملکرد بهره می گیرند.آن ها (مدیران/مدیر عاملان)  چه بسا  تحلیل مالی شرکت خود را با ارقام صنعتی مقایسه کنند تا نقاط قوت و ضعف شرکت را محرز کنند. مدیریت همچنین به اطمینان از این که وجه سرمایه‌گذاری شده در شرکت/تشکیلات بازده قابل قبولی دارد و شرکت/تشکیلات قادر به پرداخت دیون خود و حفظ استطاعت پرداخت است، توجه دارد.

بستانکاران (وام‌دهندگان) خواهان دانستن این هستند که آیا احتمال می رود که  پول خود را دریافت کنند یا خیر، و بیشتر از موارد دیگر به نقدینگی توجه می‌کنند، یعنی توانمندی شرکت/تشکیلات در پرداخت دیون به محض  سررسید.

سرمایه‌گذاران آینده نگر  از آن‌ها برای برآورد   این که آیا بایستی پول خود را در شرکت/تشکیلات سرمایه‌گذاری کنند یا خیر، بهره می گیرند.

دولت و نهادهای نظارتی همچون اداره ثبت شرکت‌ها، ادارات گمرک، سازمان تنظیم و توسعه بیمه هند  (IRDA)، بانک (ذخایر)مرکزی هند (RBI)، و غیره نیازمند اطلاعاتند تا مالیات‌های مختلف نظیر مالیات بر ارزش افزوده (VAT)، مالیات بر درآمد (IT)، حقوق گمرکی و مالیات‌های غیرمستقیم را دریافت کنند؛ ضمناً در جهت حفظ  منافع سرمایه‌گذاران، بستانکاران (وام‌دهندگان) و همچنین برای رفع تعهدات قانونی مقرر شده توسط مصوبه شرکت‌ها ۲۰۱۳ هند و سازمان بورس و اوراق بهادار هند (SEBI) در هر برحه ای از آن  استفاده کنند.

٤١١,٨٣٠
طلایی
٤٨
نقره‌ای
٤,٠٢٥
برنزی
٨,٤٣٧
تاریخ
٢ روز پیش

چرا کاربران اطلاعات حسابداری می خواهند؟

مالکان/سهامداران از آنها استفاده می کنند تا ببینند آیا بازدهی رضایت بخشی از سرمایه گذاری خود دریافت می کنند یا خیر، و سلامت مالی شرکت/کسب و کار خود را ارزیابی کنند.

مدیران/مدیران از آنها برای مقایسه داخلی و خارجی در تلاش برای ارزیابی عملکرد استفاده می کنند. آنها ممکن است تجزیه و تحلیل مالی شرکت خود را با ارقام صنعت مقایسه کنند تا نقاط قوت و ضعف شرکت را مشخص کنند. مدیریت همچنین نگران این است که اطمینان حاصل کند که پول سرمایه‌گذاری شده در شرکت/سازمان بازدهی مناسبی را ایجاد می‌کند و شرکت/سازمان قادر به پرداخت بدهی‌های خود و حلال باقی ماندن است.

طلبکاران (وام دهندگان) می خواهند بدانند که آیا احتمال دارد حقوق دریافت کنند یا خیر و به ویژه به نقدینگی نگاه می کنند که توانایی شرکت/سازمان برای پرداخت بدهی های خود در زمان سررسید آنهاست.

سرمایه گذاران بالقوه از آنها برای ارزیابی اینکه آیا پول خود را در شرکت/سازمان سرمایه گذاری کنند یا خیر، استفاده می کنند.

دولت و سازمان‌های نظارتی مانند ثبت شرکت‌ها، بخش‌های گمرکی IRDA، RBI و غیره برای حفاظت از منافع، اطلاعاتی را برای پرداخت مالیات‌های مختلف مانند مالیات بر ارزش افزوده (VAT)، مالیات بر درآمد (IT)، گمرک و عوارض غیرمستقیم نیاز دارند. سرمایه گذاران، طلبکاران (قرض دهندگان)، و همچنین برای برآوردن تعهدات قانونی تحمیل شده توسط قانون شرکت ها 2013 و SEBI هر از گاهی.

٠
طلایی
٠
نقره‌ای
٠
برنزی
٠
تاریخ
٢ روز پیش

پاسخ شما