رسیدن به "work life balance"
چه راه هایی برای رسیدن به
"work life balance"
پیشنهاد میکنید ؟
٢ پاسخ
برای رسیدن به تعادل کار و زندگی، میتوانید این راهکارها را در نظر بگیرید:
۱.مسئولیتها را با هم ادغام کنید: سعی کنید کارهای شخصی و شغلیتان را به گونهای سازماندهی کنید که همزمان پیش بروند.
۲.برنامه ریزی مدون داشته باشید : زمانهای مشخصی را برای کار و زندگی خود تعیین کنید و به آن پایبند باشید.
۳.اهدافی در ذهن داشته باشید : تصمیم بگیرید که چه موقع باید کار کنید و این کار کردن چه هدفی را دنبال میکند.
۴.کار و زندگی را از هم مجزا نکنید : در دنیای امروز، کار و زندگی به هم تنیدهاند. سعی کنید این دو را به گونهای مدیریت کنید که به هم کمک کنند.
۵.سلامتی خود را در اولویت قرار دهید: ورزش کنید، به اندازه کافی بخوابید و رژیم غذایی سالم داشته باشید .
۶.زمانهای مخصوص برای خانواده و استراحت تعیین کنید: مطمئن شوید که زمان کافی برای استراحت و گذراندن با عزیزانتان دارید.
۷.مهارتهای مدیریت زمان را توسعه دهید : یاد بگیرید چگونه زمان خود را به شکل مؤثرتری مدیریت کنید .
اینها تنها چند راهکار برای دستیابی به تعادل بین کار و زندگی هستند. مهم است که رویکردی شخصیسازی شده داشته باشید و ببینید کدام یک از این راهکارها برای شما بهتر کار میکند.
از نظر من بیشترش به خودمون بستگی داره که طبق مسائلی که داریم براش برنامه بچینیم.