پرسش خود را بپرسید

"RGB" در انتخاب رنگ CSS

تاریخ
١ ماه پیش
بازدید
٤٨

"RGB"

 در انتخاب رنگ CSS به چه معناست ؟

١,٢٩٧
طلایی
٠
نقره‌ای
٠
برنزی
٨٠

١ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:
سلام و عرض احترام

در RGB،CSS مخفف Red, Green, Blue (قرمز، سبز، آبی) است و برای تعریف رنگ ها با استفاده از مدل رنگی RGB استفاده می شود. مدل رنگی RGB یک روش استاندارد برای نمایش رنگ ها بر روی صفحه نمایش های کامپیوتر و سایر دستگاه های الکترونیکی است.

در CSS، می توانید از تابع rgb() برای تعریف رنگ ها با استفاده از مقادیر عددی بین 0 تا 255 برای هر یک از کانال های قرمز، سبز و آبی استفاده کنید. به عنوان مثال، rgb(255, 0, 0) رنگ قرمز را نشان می دهد زیرا مقدار قرمز به حداکثر (255) تنظیم شده است و مقادیر دیگر 0 هستند. برای نمایش رنگ مشکی، همه پارامترهای رنگ را روی 0 تنظیم کنید، مانند rgb(0, 0, 0). برای نمایش رنگ سفید، همه پارامترهای رنگ را روی 255 تنظیم کنید، مانند rgb(255, 255, 255).

علاوه بر مقادیر عددی، می توانید از مقادیر درصدی بین 0% تا 100% نیز برای هر کانال استفاده کنید. به عنوان مثال، rgb(50%, 50%, 50%) رنگ خاکستری را نشان می دهد زیرا هر کانال به نصف حداکثر مقدار خود (127.5) تنظیم شده است.

همچنین می توانید یک کانال آلفا را برای مشخص کردن شفافیت رنگ اضافه کنید. کانال آلفا مقادیر بین 0 تا 1 را می پذیرد، جایی که 0 کاملاً شفاف و 1 کاملاً مات است. به عنوان مثال، rgb(255, 0, 0, 0.5) یک رنگ قرمز نیمه شفاف را نشان می دهد.

  • اگر از مقادیر درصدی استفاده می کنید، مطمئن شوید که از علامت درصد (%) بعد از هر مقدار استفاده می کنید.
  • اگر از کانال آلفا استفاده می کنید، باید آن را با یک اسلش (/) از مقادیر RGB جدا کنید.
  • می توانید از ابزارهای انتخاب رنگ آنلاین برای یافتن مقادیر RGB برای رنگ های مورد نظر خود استفاده کنید.
٣,٦٩٥
طلایی
٣
نقره‌ای
٧٩
برنزی
١١
تاریخ
١ ماه پیش

پاسخ شما