پرسش خود را بپرسید

"انیگما ماشین" چه زمانی اختراع شد ؟

تاریخ
٣ هفته پیش
بازدید
٥٤

"انیگما ماشین" 

چه زمانی اختراع شد ؟ و چه کاری انجام میداد ؟

١,٣١٣
طلایی
٠
نقره‌ای
٠
برنزی
١٩

٣ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

برای فهمیدن پاسخ صحیح و کامل این سوال برو و فیلم (بازی تقلید  یا imitation  game) رو ببین.

در مورد جنگ جهانی دوم و اختراع همین دستگاه توسط انگلیسی ها برای خواندن پیام های رمزی نازی هاست.

فیلم بسیار خوبی هم هست.

٥,٨٤٠
طلایی
١
نقره‌ای
٣٤
برنزی
٥٨
تاریخ
٣ هفته پیش
عکس پرسش

 ماشین‌های مشابه برای اولین بار در اوایل قرن بیستم ساخته شدند و اولین "Enigma" توسط مهندس آلمانی آرتور شربیوس در سال 1918 اختراع شد، که به دنبال فروش آن برای اهداف تجاری و نه نظامی بود.

تاریخ
٣ هفته پیش

ماشین انیگما (به انگلیسی: Enigma) دستگاهی برای رمزگذاری بود که از اوایل تا اواسط قرن بیستم، برای محافظت از ارتباطات تجاری، دیپلماتیک و نظامی توسعه یافت و مورد استفاده قرار می‌گرفت. این دستگاه به‌طور گسترده در جنگ جهانی دوم و در تمامی شاخه‌های ارتش آلمان نازی به کار گرفته شد.چون  انگلیس آن را رمز گشایی کرد حتی جنگ جهانی دوم به سود نیروهای متفقین داشت.

انیگما یک مکانیزم روتور الکترومکانیکی داشت که ۲۶ حرف الفبا را پیمایش می‌کرد. در استفاده معمولی، یک نفر متن را روی صفحه کلید دستگاه وارد می‌کرد و شخص دیگری، ثبت می‌کرد که کدام یک از ۲۶ چراغ بالای صفحه کلید در هر فشار کلید روشن می‌شود. مکانیزم روتور اتصالات الکتریکی بین کلیدها و چراغها را با هر کلید تغییر می‌داد. بازبینی امنیت دستگاه انیگما، برنامه‌ای روزانه و مبتنی بر لیست کلیدهای رمزی بود که از پیش توزیع شده بودند. این موضوع به سایر تنظیمات که برای هر پیام تغییر می‌کرد نیز تسری داشت. ایستگاه گیرنده، برای رمزگشایی موفقیت‌آمیز پیام؛ باید از تنظیمات دقیق بکار رفته در ایستگاه انتقال مطلع می‌گردید و از آنها استفاده می‌نمود.

در حالی که آلمان یک سری پیشرفت را برای Enigma به وجود آورد و این اقدامات مانع از تلاش برای رمزگشایی در درجات مختلفی شد، در نهایت آنها مانع از سوءاستفاده انگلیس و متحدان آن از پیامهای رمزگذاری شده انیگما به عنوان منبع اصلی اطلاعات در طول جنگ نشدند. بسیاری از مفسران می‌گویند، جریان اطلاعات ارتباطات از رمزگشایی Ultra از انیگما، لورنز و سایر رمزهای جنگ، جنگ را به‌طور چشمگیری کاهش داده و حتی ممکن است نتیجه آن را تغییر داده باشد.

تاریخ
٣ هفته پیش

پاسخ شما

اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.