پرسش خود را بپرسید

ویژگی های یک ارتباط موثر

تاریخ
٤ ماه پیش
بازدید
٧٢

 چه زمانی یک ارتباط موثر است؟

٠ %

زمانی که کانال ارتباطی بدون نویز باشد

١٠٠ %

پیام با احتمال بیشتری به مخاطب انتقال یافته و عکس العمل او را در پیش داشته باشد

١ پاسخ
٠ %

بنان بدون هیچ تغییری به مخاطب ارسال گردد

٠ %

فرآیند ارسال و دریافت پیام انجام گرفته باشد

٩٩٩
طلایی
٠
نقره‌ای
٠
برنزی
٤١

١ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:
پاسخ کاربر: گزینه‌ی دوم
گزینه 2) پیام با احتمال بیشتری به مخاطب انتقال یافته و عکس العمل او را در پیش داشته باشد- دلایل:
  • هدف اصلی از برقراری ارتباط، انتقال پیام به مخاطب و دریافت پاسخ از او است. اگر پیام به طور واضح و کامل به مخاطب منتقل نشود، یا اگر مخاطب به پیام پاسخ ندهد، ارتباط موثر برقرار نشده است.
  • عوامل مختلفی بر اثربخشی ارتباط تاثیر می‌گذارند، از جمله:
    • وضوح و دقت پیام
    • استفاده از کانال مناسب برای انتقال پیام
    • توجه به نیازها و علایق مخاطب
    • مهارت های ارتباطی فرستنده و گیرنده پیام
  • اگر پیام به طور واضح و کامل به مخاطب منتقل شود، و اگر مخاطب به پیام پاسخ دهد، می توان گفت که ارتباط موثر برقرار شده است.
- گزینه های دیگر:گزینه 1) زمانی که کانال ارتباطی بدون نویز باشد

نویز به هر چیزی که باعث تداخل در انتقال پیام می شود، مانند صدای بلند یا قطع شدن خط تلفن، گفته می شود. اگر کانال ارتباطی بدون نویز باشد، احتمال انتقال پیام به طور واضح و کامل بیشتر است. اما این به تنهایی برای اثربخشی ارتباط کافی نیست.

گزینه 3) بنان بدون هیچ تغییری به مخاطب ارسال گردد

همیشه احتمال تغییر در پیام در حین انتقال وجود دارد. این تغییرات می تواند ناشی از نویز، سوء تفاهم، یا عوامل دیگر باشد. اگر پیام بدون هیچ تغییری به مخاطب ارسال شود، احتمال اثربخشی ارتباط بیشتر است. اما این همیشه امکان پذیر نیست.

گزینه 4) فرآیند ارسال و دریافت پیام انجام گرفته باشد

انجام فرآیند ارسال و دریافت پیام شرط لازم برای اثربخشی ارتباط است. اما این به تنهایی کافی نیست. پیام باید به طور واضح و کامل به مخاطب منتقل شود، و مخاطب باید به پیام پاسخ دهد.

٧٢,٣٦٩
طلایی
١١٣
نقره‌ای
٧٣٨
برنزی
٩٧٠
تاریخ
٤ ماه پیش

پاسخ شما