پرسش خود را بپرسید

شهرت "کوه آتوس"

تاریخ
٣ ماه پیش
بازدید
١٤٢

 "کوه آتوس" 

در کجاست و به چه مشهور است ؟

١,١٤٣
طلایی
٠
نقره‌ای
٢
برنزی
٤٧

٣ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

کوه آتوس (به یونانی: Όρος Άθως) یکی از مُقدس‌ترین اماکن مسیحیت در کلیسای ارتدکس شرقی است. کوه آتوس در جزیره ای در شمال یونان واقع شده‌است.

این کوه در واقع مکانی برای کنیسه‌های ارتدوکس‌هاست که تحت نظارت دولت یونان قرار دارد. در سال ۱۹۸۸ به فهرست جهانی یونسکو افزوده شد. پایتخت این منطقه تنها شهر این منطقه‌است. اگرچه این منطقه توسط وزارت خارجه یونان اداره می‌شود ولی در عمل اداره منطقه به دست مجمع مقدس کوه آثوس (Ierá Sýnaxis) که اعضای دیرهای این منطقه هستند. سفر زنان به این کوه از بیش از هزار سال پیش ممنوع بوده‌ است تا راهبان به مسائل جنسی آلوده نشوند.

https://en.wikipedia.org/wiki/Mount_Athos
 

٢٤٢,٧٣٦
طلایی
١٤٣
نقره‌ای
٣,٢١٣
برنزی
١,٦٥٤
تاریخ
٣ ماه پیش
عکس پرسش

کوه آتوس در ر جزیره ای در شمال یونان است.

که به مقدس ترین مکان در جهان معروفه

در واقعیت از مقدس ترین اماکن مسیحیت

تاریخ
٣ ماه پیش

کوه آتوس، که به عنوان جمهوری رهبانی کوه آتوس نیز شناخته می‌شود، یک شبه جزیره در شمال یونان است که به دلیل صومعه‌های ارتدکس شرقی خود مشهور است. این کوه که به عنوان «باغ مقدس» یا «کوه مقدس» شناخته می‌شود، از سال 1060 میلادی به عنوان یک خودمختاری مذهبی اداره شده است. و ورود زنان به شدت ممنوع است.

آتوس صومعه‌های زیادی دارد که قدمت برخی از آنها به قرن دهم میلادی می‌رسد. صومعه‌ها از نظر معماری و مذهبی مهم هستند. آنها همچنین خانه مجموعه‌های ارزشمندی از هنر و دست‌نوشته‌های مذهبی هستند.

کوه آتوس مکانی محبوب برای زیارتیان ارتدکس شرقی است. هر ساله هزاران مرد از سراسر جهان برای بازدید از صومعه‌ها و دعا به کوه آتوس می‌آیند.

مکان مقدس و همچنین یک مقصد گردشگری مهم است. این کوه به دلیل زیبایی طبیعی، صومعه‌های تاریخی و اهمیت مذهبی‌اش مشهور است.

٦١,٤٣٨
طلایی
٩٤
نقره‌ای
٦٠٧
برنزی
٥٨٨
تاریخ
٣ ماه پیش

پاسخ شما