پرسش خود را بپرسید

ترجمه ی "Case-Based Reasoning"

تاریخ
٥ ماه پیش
بازدید
١٢٠

سلام 

ترجمه ی روان برای 

 "Case-Based Reasoning"

چیه و کاربردش توش هوش مصنوعی چیه ؟

١,٥٠٥
طلایی
٠
نقره‌ای
٠
برنزی
٩٠

١ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

ترجمه‌ی روان برای "Case-Based Reasoning" به فارسی می‌تواند "استدلال مبتنی بر مورد" یا "استدلال بر اساس نمونه" باشد. این روش استدلالی در هوش مصنوعی، برای حل مشکلات جدید، از طریق مقایسه آن‌ها با مشکلاتی که قبلاً حل شده‌اند، استفاده می‌شود.

در این روش، ابتدا اطلاعات مربوط به مشکل جدید جمع‌آوری می‌شود. سپس، این اطلاعات با اطلاعات مربوط به مشکلاتی که قبلاً حل شده‌اند، مقایسه می‌شود. اگر مشکل جدید با یکی از مشکلات قبلی مشابه باشد، راه‌حل آن مشکل قبلی، می‌تواند به عنوان راه‌حل مشکل جدید نیز استفاده شود.

استدلال مبتنی بر مورد، یک روش قدرتمند برای حل مشکلات است که در طیف وسیعی از زمینه‌ها، از جمله پزشکی، قانون، و تجارت، کاربرد دارد.

در اینجا چند مثال از کاربرد استدلال مبتنی بر مورد در هوش مصنوعی آورده شده است:

    یک سیستم تشخیص بیماری، می‌تواند از استدلال مبتنی بر مورد برای تشخیص بیماری‌های جدید، بر اساس علائم و نشانه‌های بیمار، استفاده کند.یک سیستم حقوقی، می‌تواند از استدلال مبتنی بر مورد برای صدور حکم در پرونده‌های حقوقی، بر اساس قوانین و مقررات قبلی، استفاده کند.یک سیستم توصیه‌گر، می‌تواند از استدلال مبتنی بر مورد برای توصیه محصولات یا خدمات به مشتریان، بر اساس خریدهای قبلی آن‌ها، استفاده کند.

استدلال مبتنی بر مورد، یک روش یادگیری ماشینی است که بر اساس یادگیری از تجربه کار می‌کند. این روش، می‌تواند برای حل مشکلات جدید، حتی اگر این مشکلات پیچیده یا غیرمعمول باشند، استفاده شود.

٧٢,٠٨٩
طلایی
١١١
نقره‌ای
٧٢٨
برنزی
٩٦١
تاریخ
٥ ماه پیش

پاسخ شما