پیشنهادهای Bryan Fury (٢,٧٦٧)
( بازی های ویدیویی/Gaming ) ورزش الکترونیکی/ورزش دیجیتال. مترادف: esport Cybersport به رقابت های حرفه ای در بازی های ویدیویی اشاره دارد که به عنوان ...
( بازی های ویدیویی/Gaming ) نمای ناگهانی. Cut - in به صحنه های کوتاه و ناگهانی در بازی ها اشاره دارد که به طور موقت گیم پلی را متوقف می کنند تا یک ...
( بازی های ویدیویی/Gaming ) دوره کاری فشرده. Crunch به دوره ای در فرآیند توسعه بازی های ویدیویی اشاره دارد که در آن توسعه دهندگان مجبور هستند ساعات ...
( بازی های ویدیویی/Gaming ) بازی نقش آفرینی رایانه ای/ مخفف Computer Role - Playing Game CRPG به ژانری از بازی های ویدیویی اشاره دارد که در آن بازیک ...
( بازی های ویدیویی/Gaming ) کنترل گروه/کنترل جمعیت. Crowd control یا به اختصار CC، به توانایی ها یا تکنیک هایی در بازی های ویدیویی اشاره دارد که بر ...
( بازی های ویدیویی/Gaming ) ذخیره متقابل/ذخیره مشترک. Cross - save قابلیتی در بازی های ویدیویی است که به بازیکنان اجازه می دهد فایل های ذخیره شده خ ...
( بازی های ویدیویی/Gaming ) پیشرفت متقابل/پیشرفت مشترک. Cross - progression قابلیتی در بازی های ویدیویی است که به بازیکنان اجازه می دهد پیشرفت ها، ...
( بازی های ویدیویی/Gaming ) چندپلتفرمی. مترادف: multiplatform Cross - platform به قابلیتی در بازی های ویدیویی اشاره دارد که به بازیکنان اجازه می ده ...
( بازی های ویدیویی/Gaming ) خرید مشترک/خرید متقابل. Cross - buy به قابلیتی در بازی های ویدیویی اشاره دارد که به بازیکنان اجازه می دهد با یک بار خری ...
( بازی های ویدیویی/Gaming ) ضربه بحرانی. مترادف: Crit. Critical hit به ضربه ای در بازی های ویدیویی گفته می شود که به طور تصادفی یا بر اساس یک سیست ...
( بازی های ویدیویی/Gaming ) اعتبارخور/خوراک اعتبار. Credit - feeding به فرایندی در بازی های آرکید اشاره دارد که در آن بازیکن برای ادامه بازی یا تلا ...
( بازی های ویدیویی/Gaming ) چرخاندن 90 درجه. Cranking 90s یک اصطلاح در بازی های آنلاین، به ویژه در بازی Fortnite است که به تکنیکی خاص در بازی اشاره ...
( بازی های ویدیویی/Gaming ) ساخت/هنر ساخت. Crafting در بازی های ویدیویی به فرآیند ترکیب مواد و منابع مختلف برای ساخت آیتم ها یا تجهیزات جدید اشاره ...
( بازی های ویدیویی/Gaming ) Cracked در بازی های ویدیویی دو معنی اصلی دارد: 1. نرم افزار یا بازی کرک شده: این معنی به نسخه ای از بازی یا نرم افزار اش ...
( بازی های ویدیویی/Gaming ) مترادف: zero - player game CPU در مقابل CPU. CPU versus CPU حالتی در بازی های ویدیویی است که در آن هر دو طرف مسابقه یا ...
( بازی های ویدیویی/Gaming ) CPU در بازی های ویدیویی به دو معنا استفاده می شود: 1. سخت افزار ( واحد پردازش مرکزی ) : CPU مخفف Central Processing Uni ...
( بازی های ویدیویی/Gaming ) لحظه معلق. Coyote Time یک مکانیک پنهان در بازی های پلتفرمر ( Platformer ) است که به بازیکن اجازه می دهد حتی پس از افتاد ...
( بازی های ویدیویی/Gaming ) سیستم پناه گرفتن. Cover System یک مکانیک گیم پلی در بازی های ویدیویی است که به بازیکنان اجازه می دهد پشت اشیای مختلف ( ...
( بازی های ویدیویی/Gaming ) بازی مشارکتی روی یک دستگاه/همکاری دو نفره ر وی یک صفحه. Couch Co - op نوعی بازی مشارکتی است که در آن دو یا چند بازیکن م ...
( بازی های ویدیویی/Gaming ) Corruptor در بازی های ویدیویی می تواند دو معنی متفاوت داشته باشد: 1. دشمن یا شخصیت خراب کننده: به یک دشمن یا موجودی اشا ...
( بازی های ویدیویی/Gaming ) بازی مشارکتی. Co - op کوتاه شده ی عبارت Cooperative Gameplay است و به حالتی در بازی های ویدیویی اشاره دارد که در آن دو ...
( بازی های ویدیویی/Gaming ) کیت تبدیل. Conversion Kit به مجموعه ای از ابزارها یا قطعات اشاره دارد که برای تغییر یا ارتقاء سخت افزار یا نرم افزار یک ...
( بازی های ویدیویی/Gaming ) مترادف: dialog tree درخت مکالمه. Conversation Tree به ساختاری در بازی های ویدیویی اشاره دارد که در آن انتخاب های مختلفی ...
( بازی های ویدیویی/Gaming ) Controller به وسیله ای گفته می شود که برای تعامل با کنسول های بازی یا دستگاه های کامپیوتری طراحی شده است. کنترلرها معمول ...
( بازی های ویدیویی/Gaming ) مترادف: analog stick دسته کنترل. Control Stick به یک ورودی آنالوگ در پد کنترل کنسول ها اشاره دارد که برای هدایت و حرکت ...
( بازی های ویدیویی/Gaming ) نقطه کنترل. Control Point به مکان یا نقطه ای در یک بازی ویدیویی اشاره دارد که تیم ها یا بازیکنان باید آن را تصرف یا از ...
( بازی های ویدیویی/Gaming ) دستگاه کنترل. Control Pad به دستگاهی گفته می شود که برای کنترل کنسول ها یا دستگاه های بازی ویدیویی استفاده می شود. این ...
( بازی های ویدیویی/Gaming ) ادامه. Continue به گزینه ای در بازی های ویدیویی اشاره دارد که به بازیکن اجازه می دهد تا بازی را پس از مرگ شخصیت یا پایا ...
( بازی های ویدیویی/Gaming ) رتبه بندی محتوا. Content Rating به سیستمی اشاره دارد که به وسیله آن محتواهای بازی های ویدیویی ( یا سایر رسانه ها ) از ن ...
( بازی های ویدیویی/Gaming ) شبیه سازی ساخت و مدیریت. Construction and Management Simulation ( CMS ) به بازی هایی اطلاق می شود که در آن ها بازیکنان ...
( بازی های ویدیویی/Gaming ) جنگ کنسول ها. Console Wars به رقابت های شدید میان تولیدکنندگان کنسول های بازی اشاره دارد که در آن شرکت ها برای جذب بازی ...
( بازی های ویدیویی/Gaming ) نسل های کنسول. Console Generations به دوره های زمانی اشاره دارد که در آن ها کنسول های جدید با ویژگی ها و فناوری های به ...
( بازی های ویدیویی/Gaming ) کنسول/دستگاه بازی ویدیویی. Console به دستگاه های سخت افزاری گفته می شود که برای اجرای بازی های ویدیویی طراحی شده اند. ا ...
( بازی های ویدیویی/Gaming ) حلقه اجبار. Compulsion Loop به نوعی مکانیزم در بازی های ویدیویی اشاره دارد که باعث می شود بازیکن به طور مداوم و بدون تو ...
( بازی های ویدیویی/Gaming ) کامل گرا. Completionist به کسی گفته می شود که در بازی های ویدیویی تلاش می کند تا تمامی اهداف و مأموریت ها را به طور کام ...
( بازی های ویدیویی/Gaming ) بازی رقابتی. Competitive Gaming به نوعی از بازی های ویدیویی اشاره دارد که در آن بازیکنان یا تیم ها با یکدیگر به رقابت م ...
( بازی های ویدیویی/Gaming ) تشخیص برخورد/وظیفه محاسباتی تشخیص تقاطع دو یا چند شی بازی. Collision Detection به فرآیندی در بازی های ویدیویی اشاره دار ...
( بازی های ویدیویی/Gaming ) بازی سکه ای. Coin - Op به بازی های ویدیویی اشاره دارد که برای بازی کردن نیاز به سکه یا تراکنش نقدی دارند. این نوع بازی ...
( بازی های ویدیویی/Gaming ) سیستم مدیریت محتوا. در زمینه بازی های ویدیویی ( Gaming ) ، CMS مخفف Content Management System است و به سیستمی اشاره دار ...
( بازی های ویدیویی/Gaming ) مترادف: Clutching the game / coming in clutch. حرکت نجات بخش/لحظه ی حیاتی/توانایی عملکرد فوق العاده در موقعیت های پرمخا ...
( بازی های ویدیویی/Gaming ) ذخیره سازی ابری. Cloud Save به قابلیتی در بازی های ویدیویی اشاره دارد که اطلاعات و پیشرفت بازیکن را به جای ذخیره در دست ...
( بازی های ویدیویی/Gaming ) بازی ابری. Cloud Gaming به روشی برای اجرای بازی های ویدیویی اشاره دارد که در آن بازی ها مستقیماً از سرورهای ابری اجرا م ...
( بازی های ویدیویی/Gaming ) بتای بسته. Closed Beta به مرحله ای از آزمایش یک بازی ویدیویی گفته می شود که فقط تعداد محدودی از بازیکنان منتخب به آن دس ...
( بازی های ویدیویی/Gaming ) شبیه ساز/نسخه کپی. Clone به بازی ای گفته می شود که طراحی، گیم پلی یا مکانیک های آن به طور قابل توجهی از یک بازی دیگر ال ...
( بازی های ویدیویی/Gaming ) مترادف: clocked تمام کردن/به پایان رساندن. Clocked به معنای تمام کردن یک بازی ویدیویی است، به این معنا که بازیکن تمام م ...
( بازی های ویدیویی ) نفوذ گرافیکی/برش گرافیکی. Clipping یک اشکال ( گلیچ ) گرافیکی در بازی های ویدیویی است که در آن یک شیء، شخصیت یا سطح به طور غیرط ...
( بازی های ویدیویی ) بازی کلیکی. Clicker Game نوعی بازی ویدیویی است که در آن هدف اصلی بازیکن، انجام مکرر یک عمل ساده مانند "کلیک کردن" بر روی صفحه ...
( بازی های ویدیویی ) هویت کلاس. Class Identity به ویژگی ها، مهارت ها و نقش هایی اشاره دارد که یک شخصیت یا کلاس خاص در یک بازی ویدیویی دارد. در بازی ...
( بازی های ویدیویی ) کشتن با چاقو. Knife Kill به موقعیتی در بازی های ویدیویی، به ویژه بازی های تیراندازی، اشاره دارد که در آن بازیکن دشمن خود را با ...
( بازی های ویدیویی ) شکست خوردن/ضربه خوردن. Clapped در گیمینگ به معنای "شکست خوردن به طور کامل" یا "بازیکنی که به شدت شکست خورده است" استفاده می شو ...