١ رأی
١ پاسخ
١٤٥ بازدید

In suspended system, carriages are  suspended beneath the wheel carriage, and  the wheels ride inside the single beam

١ سال پیش
٠ رأی
١ پاسخ
١١٥ بازدید
٢ رأی
١ پاسخ
١١٥ بازدید

This pragmatic procedure essentially  implies an infinite value for the dispersion parameter of the submodal-split function

١ سال پیش
٠ رأی
٢ پاسخ
١٦٤ بازدید

ترجمه جمله‌ی زیر:  but sharing the attraction trip ends. 

١ سال پیش
٠ رأی
١ پاسخ
٩٣ بازدید

ترجمه متن زیر: Then, this composite costs are used to obtain mode splits by origin i.

١ سال پیش
٠ رأی
٢ پاسخ
١٠١ بازدید

If this is the case, the combined  models (gravity and then mode choice) will produce pathological results.

١ سال پیش
٠ رأی
١ پاسخ
١٢٩ بازدید

The second property highlights the importance of λn as a weight attached in the choice to generalised  costs

١ سال پیش
٠ رأی
١ پاسخ
١٢٧ بازدید

which is nonsensical  as the introduction of a new option

١ سال پیش
١ رأی
١ پاسخ
١٤٣ بازدید

If each car makes 5 runs, 3 cars would be needed to estimate ATS; only 1 would be needed to estimate ARS

١ سال پیش
١ رأی
١ پاسخ
١٨٢ بازدید

معنی متن زیر: This  is probably asking too much of a single parameter, even if underpinned by a known theoretical basis.

١ سال پیش
٣ رأی
١ پاسخ
١٤٦ بازدید

:ترجمه جمله‌ی زیر One normal limitation of these models is that they can only be used for trip matrices of travellers with  a choice available to them.

١ سال پیش
٠ رأی
١ پاسخ
١١٨ بازدید

ترجمه متن زیر: Trip Interchange Heuristics Modal-split Models

١ سال پیش
١ رأی
٣ پاسخ
١٩٠ بازدید

معنی جمله ی زیر: blind and dangerous alley   

١ سال پیش
١ رأی
١ پاسخ
١٤٨ بازدید

معنی متن زیر:  As at that  level there was no indication to where those trips might go the characteristics of the journey and modes  were omitted from these models.

١ سال پیش
١ رأی
١ پاسخ
١٩٥ بازدید

ترجمه متن زیر: The combined effect of these influences is dispersion in the choices of mode made at each OriginDestination pair. 

١ سال پیش
١ رأی
١ پاسخ
١٣٠ بازدید

ترجمه جمله زیر: Generalised costs cannot hope to capture all the relevant elements that determine mode choice this is  particularly relevant in the case of the choice between car and public transport that focus on parameters  additional to those relevant for route choice

١ سال پیش
٣ رأی
٤ پاسخ
٢٣٢ بازدید

ترجمه روان جمله زیر: If all people think the same we would  have an ‘all or nothing’ route and mode choice model

١ سال پیش
٣ رأی
١ پاسخ
١٣٨ بازدید

ترجمه متن زیر: Mode choice models can be aggregate if they are based on zonal (and inter-zonal) information.

١ سال پیش
٢ رأی
١ پاسخ
١٣٦ بازدید

ترجمه جمله زیر: A richer concept is that of tours  with trips as their components

١ سال پیش
١ رأی
٣ پاسخ
١٣٩ بازدید

ترجمه جمله زیر: If one chooses the car for the first leg of a  tour this is likely to remain the choice for the other legs

١ سال پیش
٠ رأی
١ پاسخ
١٢٨ بازدید

ترجمه جمله زیر: Note that we have described these in terms of journeys or trips.

١ سال پیش
١ رأی
١ پاسخ
١٠٢ بازدید

ترجمه جمله components of monetary costs

١ سال پیش
١ رأی
٢ پاسخ
١٢٨ بازدید

time of the day, when the journey is undertaken; late trips are more difficult to accommodate by  public transport

١ سال پیش
٠ رأی
١ پاسخ
١١٧ بازدید

ترجمه جمله زیر: It is important then to develop and use models which are sensitive to those attributes of travel thatinfluence individual choices of mode.

١ سال پیش
١ رأی
١ پاسخ
١٣٤ بازدید

معنی جمله زیر: although they may require a reserve of some kind 

١ سال پیش
٠ رأی
٢ پاسخ
١٧٦ بازدید

معنی جمله زیر: a topic often disregarded by practitioners at their peril

١ سال پیش
٠ رأی
٤ پاسخ
١٨٢ بازدید
٠ رأی
١ پاسخ
١١٣ بازدید

the mean steer mass of a population of 123 vehicles should be in the range of 5.3t to 5.6t   به معنی چیست؟

١ سال پیش
١ رأی
تیک ١ پاسخ
١٩٢ بازدید

axle group mass معنی چیست؟

١ سال پیش