پیشنهادهای نعیم ابراهیمیان (٥٢١)
شمردن
خلق کارایی
سیاست گذاری
هیات همکاری
ارایه دهنده ( فراهم آورنده ) خدمت
مشارکت در کسب وکار
جهت گیری
صفت مشبه است و بر صفتی دلالت دارد کهبه صورت همیشگی برای موصوف وجود دارد. بر این اساس بهترین معنی برای آن ( ( نعمت وسیع و فراوان پایان نیافتنی ) ) است ...
( مدیریت ) ( سازمان ) عارضه یابی
( خرده فروشی ) خرید قسطی الان بخر بعدا پرداخت کن
( خرده فروشی ) ( زنجیره تامین ) کسری کالا، کسری موجودی
( خرده فروشی ) قالب متوسط خرده فروشی Medium format retail
( خرده فروشی ) قالب فروشگاهی بزرگ Larg format retail
( خرده فروشی ) Shop in shop
( مارکتینگ ) همکاری زمانی اتفاق می افتاد که دو شرکت معمولا در دو صنعت متفاوت مشتریان خورد را با هم در میان می گذارند. مثلا یک شرکت در صنعت وی اودی به ...
( مدیریت پروژه ) زیرپروژه، پروژه های فرعی منظور این است که با اجرای این زیرپروژه ها پروژه اصلی یا کلان پروژه محقق می شود. در واقع با پروژه ای طرف هست ...
ساختار شکست کار
( مارکتینگ ) ( خرده فروشی ) ( خرده فروشی آنلاین ) معرفی مشتری در این تکینک فروش، مشتری بالقوه یا بالفعل در ازای دریافت جایزه یا تخفیف مازاد متقاعد ...
( خرده فروشی ) کالای راکد
( خرده فروشی ) حراجی فروشگاه یا کالاهایی که به دلیلی مانند اتمام فصل و مد ( پوشاک ) ، ویترینی بودن ( لوازم خانگی ) ، ایراد جزیی داشتن ( مانند اتومبیل ...
( مارکتینگ ) فروش افزایی، بیش فروشی در این تکنیک مشتریان را متقاعد می کنیم که کالای با قیمت بالاتر یا سود بالاتر بخرند یا از همان کالا تعداد بیشتری ب ...
( مارکتینگ ) فروش جنبی، فروش مکمل اگر درکنار خرید محصولی، محصول دیگری که نیاز دیگر مشتری در راستای همان کالا برآورده می کند را به او بفروشیم فروش مک ...
( مارکتینگ ) ارزیابی ارزش مشتری بر اساس سه شاخص اصلی آخرین خرید ( Recency ) ، تکرار و تناوب خرید ( Frequency ) و مبلغ خرید ( Monetary ) بعد از اندا ...
نرخ خالص ترویج دهندگان، شاخص خالص مروجان Net Promoter Score
( تحلیل داده ) جمع آوری داده اولین مرحله از پروژه های تحلیل داده
( مدیریت پروژه ) دستاورد سریع در مدیریت پروژه، دستیابی به بردهای سریع یک استراتژی بسیار مورد توجه است که پروژه ها را به جلو می برد و روحیه تیم را ت ...
( مدیریت پروژه ) دستاورد سریع در مدیریت پروژه، دستیابی به بردهای سریع یک استراتژی بسیار مورد توجه است که پروژه ها را به جلو می برد و روحیه تیم را ت ...
بج سینه
brooch
( خرده فروشی ) پیشانی قفسه، سرلاین، سرشلف
( خرده فروشی ) کرکره فروشگاه
( خرده فروشی ) برگه تبلیغاتی، فلایر، بروشور
( خرده فروشی ) بروشور تبلیغاتی، تراکت
( خرده فروشی ) آویز سقفی هنگلر و دنگلر
( خرده فروشی ) آویز آویز کوچکی که به شلف آویزان می شود تا نظر مصرف کننده را جلب کند.
( خرده فروشی ) ریسه
( خرده فروشی ) استند جداگانه و اختصاصی منظوری فضای اضافه در فروشگاه که در خارج از شلف به کالایی تخصیص داده می شود.
( خرده فروشی ) پیشانی قفسه، سرشلف، سرلاین
( خرده فروشی ) Display window
( خرده فروشی ) تعیین جایگاه کالا در شلف بعد از گزینش کالا ( Assortment ) نوبت به تعیین جایگاه کالا در شلف ( Allocation ) ، سپس تعیین تعداد وجوه کالا ...
تجزیه و تحلیل ( analysis ) در مورد درک و تفسیر داده ها برای توضیح پدیده های گذشته یا فعلی است. در مقابل، واکاوش ( analytics ) در مورد استفاده از داد ...
واکاوش ( analytics ) در مورد استفاده از داد ه ها برای پیش بینی آینده و تصمیم گیری آگاهانه است. در مقابل، تجزیه و تحلیل ( analysis ) در مورد درک و تف ...
( خرده فروشی ) فروشگاه بسیار بزرگ که معمولا با تخفیف مجموعه ی کاملی از کالاهای معمولا مصرفی را عرضه می کند. والمارت از معروفترین نمونه های آن است.
( خرده فروشی ) انبوه فروشان خرده فروشی یا فروشگاه خرده فروشی که به دنبال فروش سریع مقادیر زیاد کالا از طریق روش هایی مانند تخفیف، خدمات مشتری سلف - س ...
( خرده فروشی ) خرده فروشان مستقل منظور خرده فروشان غیرزنجیره است که به شرکت بزرگ دیگری مرتبط نیستند و همه وظایف خرده فروشی از تامین و فروش و . . . را ...
( خرده فروشی ) زیرقیمت خرده فروشی که کالاهای مازاد تولید تولید کنندگان یا کالاهای از مدافتاده خرده فروشان را در حجم بالا می خرد و عرضه می کند. از جمل ...
( خرده فروشی ) ( فروش ) سطح، بخش
( خرده فروشی ) خرده فروش تک قیمته خرده فروشی که کالاهایی با یک قیمت مشخص عرضه می کند. معروفترین آن Dollar Tree است. در ایران فروشگاه زنجیره ای خانه و ...
( فروش ) بخش کنایه از بخش بخش کردن یک منطقه جغرافیایی
( خرده فروشی ) کانال فراگیر، کانال یکپارچه، همه کاناله وقتی خرده فروش چندکاناله ( که کانال آجری و کانال اینترنتی دارد ) بتواند به گونه ای میان آنها ه ...
( خرده فروشی ) ( سودوزیان ) استهلاک
هلدینگ، شرکت مادر
( استارتاپ ) اخلالگر شرکت یا مدلی که کل صنعت و یا اکو سیستم را دگرگون می کند مثلا اسنپ که صنعت حمل و نقل سنتی و آژانس ها را زیرورو کرد
( خرده فروشی ) نمایش محصولات
کارت های نقدی کارت های نقدی ( Debit cards ) که به شما این امکان را می دهند که با استفاده از وجوهی که در بانک سپرده گذاری کرده اید، پول خرج کنید. کار ...
کارت های اعتباری کارت های اعتباری ( Credit cards ) به شما این امکان را می دهند که از صادرکننده کارت تا سقف مشخصی برای خرید اقلام یا برداشت پول نقد و ...
بانکداری اینترنتی، اینترنت بانک
( خرده فروشی ) مخفف equated monthly installment به معنای خرید قسطی
( خرده فروشی ) خریدن کنایه از خرید را به دوش گرفتن
( تحقیق ) چهارچوب
( خرده فروشی ) ( مارکتینگ ) دوره طرح منظور زمان شروع و پایان طرح های مارکتینگی است.
( خرده فروشی ) ( مارکتینگ ) طرح های غیرتخفیفی استراتژی هایی مانند تبلیغات، کارکنان فروش، موقعیت های مناسب، تبلیغات فروش، کوپن ها، سفارش های ویژه، هد ...
( خرده فروشی ) نظام تعویض کالا برای مثال تعویض یک لوازم خانگی کهنه با مدل جدیدتر در قبال تخفیف بابت مدل قدیمی. این می تواند شامل کالاهای خود عرضه کنن ...
( خرده فروشی ) ( مارکتینگ ) قیمت شکنی. فروش کالا در برخی مواقع به دلایل مختلف پایینتر از قیمت متعارف
( مارکتینگ ) ( رفتار مصرف کننده ) تعویض کننده برند. منظور مشتری که به دلیل قیمت یا چیزهایی شبیه به این برند خود را تعویض می کند و به آن وفاداری ندارد.
( مارکتینگ ) تحرکات بازاریابی شامل کمپین ها، تخفیفات و . . .
( خرده فروشی ) کارکنان خط مقدم، کارکنان فروشگاه که با مصرف کنندگان در تماس هستند.
( خرده فروشی ) ( مارکتینگ ) ارزش دریافت شده توسط مصرف کننده در مقابل پول هزینه شده
( خرده فروشی ) مخفف Service Performance به معنای عملکرد خدمات است.
( مارکتینگ ) ( رفتارمصرف کننده ) کم حرف و انزواطلب
( خرده فروشی ) کالای تفریحی
( خرده فروشی ) کالای نهایی یا کالای مصرفی ( consumer goods ) ، در اقتصاد به کالاهایی اطلاق می شود، که برای تأمین خواسته ها یا نیازمندی های مصرف کنندگ ...
( خرده فروشی ) کالای مصرفی یا کالای نهایی ( Final good ) ، در اقتصاد به کالاهایی اطلاق می شود، که برای تأمین خواسته ها یا نیازمندی های مصرف کنندگان، ...
( خرده فروشی ) محصولات برای اوقات فراغت شامل تجهیزات ورزشی، دوچرخه، اسباب بازی و سایر محصولات و تجهیزات مرتبط است.
دایم، همیشگی، مانند قبل
استفاده از یک کالا برای مثال exercise of durable goods یعنی استفاده از کالای بادوام.
( خرده فروشی ) کالای بادوام در مقابل کالای مصرفی FMCG
( خرده فروشی ) تولید کننده منظور کسی است که کالاهای تولیدی خود را می فروشد
( خرده فروشی ) مشتریان با تکرار خرید، مشتریان وفادار در مقابل مشتریان گذری non - frequent customers
( خرده فروشی ) مشتریان گذری در مقابل مشتریان با تکرار خرید، مشتریان وفادار frequent customers
داده های اولیه به داده های دست اولی اطلاق می شود که توسط خود محقق جمع آوری شده است در حالیکه داده ثانویه به معنای داده هایی است که قبلاً توسط شخص دیگ ...
داده های ثانویه اطلاعاتی هستند که از قبل وجود داشته اند. این داده ها توسط افراد یا سازمان های دیگر برای هدفی متفاوت جمع آوری می شوند. معمولاً به راحت ...
( خرده فروشی ) مرجوعی عودت کالا توسط مشتری به خرده فروش و عودت کالا توسط خرده فروشی به تامین کننده
مقیاس افزایی برق آسا
( شبیه سازی ) ( بهینه سازی ) داده ساختگی در مقابل داده تجربی ( واقعی ) ( empirical )
( شبیه سازی ) ( بهینه سازی ) داده تجربی ( واقعی ) در مقابل داده ساختگی ( synthetic )
مرکز پردازش در تجارت الکترونیک به محلی عمدتا در انبارهای خرده فروشان برخط اطلاق می شود که وظیفه ی تامین و بسته بندی و ارسال سفارشات مشتریان برخط در آ ...
مرکز پردازش در فروش آنلاین محلی است که در آن سفارش های مشتریان آماده و از آنجا ارسال می شود. در بیشتر مواقع این محل در انبار قرار دارد.
( خرده فروشی ) کالای هیجانی و هوسی مانند چیپس و پفک و تنقلات
( ریاضی ) ( آمار ) تجمعی
( مارکتینگ ) تئوری تنظیم پشیمانی که پشیمانی را از احساسات مرتبط متمایز می کند، شرایطی را که تحت آن حس پشیمانی احساس می شود، جنبه هایی از تصمیمی که ...
( مارکتینگ ) نظریه احساسات به عنوان اطلاعات نقش تجارب ذهنی از جمله حالات، عواطف، تجربیات فراشناختی و احساسات بدنی را در قضاوت مفهوم سازی می کند. فرض ...
( مارکتینگ ) نظریه انتظار - عدم تایید مشتری قیمت را با انتظاری که از محصول اعم از کالا و خدمت دارد مقایسه می کند و احساس ( ادراک ) رضایت فقط وقتی رخ ...
( مارکتینگ ) ( خرده فروشی ) فروش ویژه
( مارکتینگ ) ترویج یا پیشبرد شامل فعالیت هایی می شود که مزایای محصول ( کالا یا خدمت ) را به آگاهی می رساند و مشتریان هدف را تشویق به خرید آن می کند. ...
( خرده فروشی ) سبد محصولات
یک متغیر برون زا متغیری است که مقدار یا ارزش آن خارج از مدل تعیین می شود و به مدل تحمیل می شود برای مثال در مدل ساده ی عرضه و تقاضا، تغییر در سلیقه م ...
( ریاضیات ) ( احتمالات ) مجموعه جعبه ابهام جعبه ابهام یک ابزار نرم افزاری است که عدم قطعیت در آزمایش های آزمایشگاهی را به تصویر می کشد
( ریاضی ) شبه هذلولی
uncertainty عدم اطمینان به این معنی است که چیزی را نمی دانیم. stochasticity تصادفی بودن به معنای تغییر آن به روش هایی است که به طور کامل قابل پیش بین ...
فی البداهه
( خرده فروشی ) تقاضایی که به کشش فضا مرتبط است منظور این است که جایگاه کالا در شلف برای مثال EYE level یا مثلا KNEE level بودن در میزان تقاضای مصرف ک ...
( خرده فروشی ) تجدید موجودی
( خرده فروشی ) بازتامین
( خرده فروشی ) ( خرده فروشی آنلاین ) رزرو آنلاین و دریافت و پرداخت در فروشگاه برای خرید کالاهای خاص و پرفروش که دلیوری و ارسال ندارند.
( خرده فروشی ) ایستگاه دیجیتالی سفارش کالاهای اضافی که در فروشگاه نیست. در این شیوه مشتری سفارش را در این ایستگاه دیجیتال در فروشگاه می گذارد و در خا ...
Digital Assortment Extension ( خرده فروشی ) ایستگاه دیجیتالی سفارش کالاهای اضافی که در فروشگاه نیست. در این شیوه مشتری سفارش را در این ایستگاه دیجیتا ...
Buy Online Pick - up in Store: اشاره به یکی از روش های خرید در خرده فروشی اومنی چنل دارد که در آن مشتری آنلاین سفارش می دهد و کالا را در فروشگاه دریا ...
( خرده فروشی ) ( خرده فروشی آنلاین ) قفسه یا کمد قفل دار مخصوص دریافت محموله یا خرید های آنلاین یک صندوق پستی خودکار است که به کاربران امکان می دهد ...
( خرده فروشی ) چینش کالا ( در قفسه یا وب سایت )
( خرده فروشی ) چینش ( کالا در قفسه یا وب سایت )
دوپولی نوعی از انحصارطلبی است که در آن دو شرکت کنترل و انحصار بیشتر بازار اگر نه همه آن را در اختیار دارند.
( خرده فروشی ) حمایت در یا انصراف مشتری از ادامه بازدید از فروشگاه ( در نبود کالا یا خدمتی که مدنظر دارد )
( خرده فروشی آنلاین ) ( تجارت الکترونیک ) تحویل آخرین مایل ( لجستیک آخرین مایل ) که می توانیم در فارسی تحویل در کیلومتر آخر یا نزدیکترین فاصله به مشت ...
( ریاضیات ) ( تحقیق در عملیات ) ( مدل سازی ) مدل سازی انتخاب گسسته
( مارکتینگ ) ارزیابی جمیع ویژگی ها ( توسط مشتری برای خرید )
( خرده فروشی ) استرداد کامل وجه ( در زمان مرجوعی بی قید وشرط )
( خرده فروشی ) قفسه و ویترین
( خرده فروشی آنلاین ) پردازش سفارش
( خرده فروشی ) کانال های جداگانه، کانال های بی ارتباط، کانال های ایزوله این مفهوم در مقابل مفهوم Omnichannel قرار دارد که در آن کانال ها یکپارچه و هم ...
( خرده فروشی ) کانال های جداگانه، کانال های بی ارتباط، کانال های ایزوله این مفهوم در مقابل مفهوم Omnichannel قرار دارد که در آن کانال ها یکپارچه و هم ...
Hindsight: گذشته نگری - نگاه به یک اتفاق بعد از وقوع. در این سطح تحلیل توصیفی ( Descriptive Analytics ) است و به چیستی موضوع پرداخته می شود. ( تصویر ...
Hindsight: گذشته نگری - نگاه به یک اتفاق بعد از وقوع. در این سطح تحلیل توصیفی ( Descriptive Analytics ) است و به چیستی موضوع پرداخته می شود. ( تصویر ...
Hindsight: گذشته نگری - نگاه به یک اتفاق بعد از وقوع. در این سطح تحلیل توصیفی ( Descriptive Analytics ) است و به چیستی موضوع پرداخته می شود. ( تصویر ...
Hindsight: گذشته نگری - نگاه به یک اتفاق بعد از وقوع. در این سطح تحلیل توصیفی ( Descriptive Analytics ) است و به چیستی موضوع پرداخته می شود. ( تصویر ...
Hindsight: گذشته نگری - نگاه به یک اتفاق بعد از وقوع. در این سطح تحلیل توصیفی ( Descriptive Analytics ) است و به چیستی موضوع پرداخته می شود. ( تصویر ...
Hindsight: گذشته نگری - نگاه به یک اتفاق بعد از وقوع. در این سطح تحلیل توصیفی ( Descriptive Analytics ) است و به چیستی موضوع پرداخته می شود. ( تصویر ...
Hindsight: گذشته نگری - نگاه به یک اتفاق بعد از وقوع. در این سطح تحلیل توصیفی ( Descriptive Analytics ) است و به چیستی موضوع پرداخته می شود. ( تصویر ...
( بهینه سازی ) ( تحقیق در عملیات ) استوار در بهینه سازی های متداول معمولاً تمام پارامترها معلوم و داراری مقدار مشخص فرض می شوند در حالیکه در مورد پدی ...
( بهینه سازی ) ( تحقیق در عملیات ) احتمالی در بهینه سازی های متداول معمولاً تمام پارامترها معلوم و داراری مقدار مشخص فرض می شوند در حالیکه در مورد پد ...
( بهینه سازی ) ( تحقیق در عملیات ) بهینه سازی های احتمالی در بهینه سازی های متداول معمولاً تمام پارامترها معلوم و داراری مقدار مشخص فرض می شوند در حا ...
( بهینه سازی ) ( تحقیق در عملیات ) بهینه سازی استوار در بهینه سازی های متداول معمولاً تمام پارامترها معلوم و داراری مقدار مشخص فرض می شوند در حالیکه ...
تغذیه کردن، تامین کردن
( مارکتینگ ) ( تحقیقات بازار ) نمونه های نامشبه که تقریبی از بازار را به دست می دهند
تدقیق
( خرده فروشی ) فروشگاه پنهان، منظور فروشگاهی است که فقط فروش اینترنتی دارد و مشتری حضوری را پذیرش نمی کند. در مدل دیگر به جای فروش از فروشگاه، فروش ا ...
( خرده فروشی ) فروشگاه پنهان، منظور فروشگاهی است که فقط فروش اینترنتی دارد و مشتری حضوری را پذیرش نمی کند. در مدل دیگر به جای فروش از فروشگاه، فروش ا ...
asset ( دارایی - چیز ناملموس ) که ارزش دارد ولی قابل تملک نیست. به عنوان مثال، سهام و اوراق قرضه یا مشتریان وفادار! property ( اموال - چیز ملموس ) که ...
property ( اموال - چیز ملموس ) که می توان مالک آن بود، مانند خانه یا ادعای یک منبع ( که شامل زمین می شود ) . asset ( دارایی - چیز ناملموس ) که ارزش ...
اداره مالکیت معنوی
آسیب پذیری ( vulnerability ) یک ضعف یا اختلال که موجب می شود یک دارایی ( Assets ) با ارزش دچار تهدید ( Threat ) بشود و احتمال این اتفاق و خود این اتف ...
آسیب پذیری ( vulnerability ) یک ضعف یا اختلال که موجب می شود یک دارایی ( Assets ) با ارزش دچار تهدید ( Threat ) بشود و احتمال این اتفاق و خود این اتف ...
آسیب پذیری ( vulnerability ) یک ضعف یا اختلال که موجب می شود یک دارایی ( Assets ) با ارزش دچار تهدید ( Threat ) بشود و احتمال این اتفاق و خود این اتف ...
آسیب پذیری ( vulnerability ) یک ضعف یا اختلال که موجب می شود یک دارایی ( Assets ) با ارزش دچار تهدید ( Threat ) بشود و احتمال این اتفاق و خود این اتف ...
overhead expense
Shoplifting
expenses - مخارج هزینه هایی که به صورت ماهیانه و دوره ای تکرار می شود. Cost - هزینه های یک بار پرداخت
Cost - هزینه های یک بار پرداخت expenses - مخارج هزینه هایی که به صورت ماهیانه و دوره ای تکرار می شود.
perceived
( خرده فروشی ) به حذف یک کالا از لیست کالاهای فعال یک خرده فروش گفته می شود.
Shortage
opportunity cost
high - quality
Doubt
intentional
outdoor advertising
out of home advertising
علاقه شدید به چیزهای قدیمی و مربوط به گذشته
( سازمان ) ذینفع، stakeholder منظور متولی و ذینفع یک فرایند در سازمان است
( سازمان ) stakeholder منظور متولی یک فرایند در سازمان است.
( بازاریابی ) ( خرده فروشی ) اطلاع رسانی برای اطلاع رسانی داخلی و خصوصا به همکاران یک خرده فروش معنا دارد و برای اطلاع رسانی به مشتریان بالقوه و بالف ...
( خرده فروشی ) افتتاحیه بازکردن فروشگاه جدید توسط یک خرده فروش
( خرده فروشی ) opening بازکردن فروشگاه جدید توسط یک خرده فروش
to meet
( منابع انسانی ) خاتمه همکاری
( منابع انسانی ) جامعه پذیری به فرایندی گفته می شود که در آن فرد تازه وارد به سازمان با سازمان و وظایف خود آشنا می شود و آماده فعالیت می شود.
( منابع انسانی ) Socialization به فرایندی گفته می شود که در آن فرد تازه وارد به سازمان با سازمان و وظایف خود آشنا می شود و آماده فعالیت می شود.
( منابع انسانی ) آموزش و توسعه به یکی از فرایندها و وظایف مهم منابع انسانی اشاره دارد که در اولی شخص را برای انجام کارهای جاری آموزش می دهند و در دوم ...
( خرده فروشی ) گرفتن اطلاعات از مشتری، گرفتن سرنخ منظور این است که فروشنده خصوصا در خرده فروشی در پایان خرید و در صندوق اطلاعات مشتری را برای ایجاد ا ...
( خرده فروشی ) صندوق فروشگاهی در خود مفهوم تسویه حساب و واریز وجه فروش را مستتر دارد. مترادف آن POS می تواند باشد.
( خرده فروشی ) ( مارکتینگ ) ( فروش ) امکانات نقطه فروش ( ( POSM ) Point Of Sales Materials ) به تمامی ابزارهای تبلیغاتی که به دیده شدنِ بیشتر کالا و ...
( خرده فروشی ) ( مارکتینگ ) ( فروش ) امکانات نقطه فروش ( Point Of Sales Materials ) به تمامی ابزارهای تبلیغاتی که به دیده شدنِ بیشتر کالا و در دسترس ...
( خرده فروشی ) غرفه به اجاره بخشی یا بخش هایی از یک فروشگاه به افراد و فروشندگان دیگر گفته می شود که شخص در مقابل آن یا اجاره ثابت می ٔدهد یا درصد و ...
( منابع انسانی ) کنترل عملکرد ( کارکرد ) کارکنان این می تواند شامل کنترل ساعات کاری و . . . بر اساس قوانین کار باشد تا کنترل شاخص های کلیدی عملکرد که ...
( منابع انسانی ) جذب و استخدام
( خرده فروشی ) Week Store
( خرده فروشی ) Elimination در انبار و فروشگاه کالاهای غیرقابل استفاده و ضایعاتی ( Wastage ) که ارزش ندارد یا از نظر سلامتی امکان مرجوعی ( Return ) ند ...
( خرده فروشی ) دزدبری
( خرده فروشی ) robbery
( خرده فروشی ) ( زنجیره ی تامین ) رسید انبار
( خرده فروشی ) keeping نگهداری کالا در انبار یا فروشگاه
( خرده فروشی ) ( توسعه ) Locationing پیدا کردن موقعیت مناسب برای فروشگاه
( خرده فروشی ) ( توسعه ) پیدا کردن موقعیت برای فروشگاه
( خرده فروشی ) نظم و ترتیب و آراستگی فروشگاه
( خرده فروشی ) کالاهایی که به هر دلیل ( منقضی یا خراب شدن یا مشکلات بهداشتی و سلامتی ) قابل فروش نیست Wastage
( خرده فروشی ) ( تجارت الکترونیک ) ( زنجیره ی تامین ) جورکردن سفارش در انبار و زنجیره ی تامین می تواند جور کردن و پردازش سفارش و نیاز فروشگاه ها باشد ...
( زنجیره ی تامین ) دریافت کالا در انبار Receive
( زنجیره ی تامین ) Unloading تخلیه بارهای کامیون و وسیله ی نقلیه
sudden purchase opportunity
( بازرگانی ) فرصت های ناگهانی خرید
( خرده فروشی ) کالای راکد
( خرده فروشی ) کالای راکد
( مارکتینگ ) ( خرده فروشی ) Promotion
( مارکتینگ ) ( روابط عمومی ) مدیریت روابط و ارتباطات با مردم ( مشتریان و نامشتریان و رسانه ها ) به منظور ساخت و حفظ تصویر مثبت برند، سازماندهی یا هدا ...
( مارکتینگ ) ( روابط عمومی ) مدیریت ارتباطات و روابط با مردم ( مشتریان و نامشتریان ) و به طور کلی ذینفعان برای دستیابی به اهدافی مانند: ساخت و حفظ تص ...
( مارکتینگ ) رسانه های مرتبط با کامپیوتر و اینترنت
( مارکتینگ ) رسانه های از راه دور مانند تلویزیون و رادیو
( مارکتینگ ) Marketing به فعالیت های اطلاق می شود که به فروشندگان کمک می کند که محصولات ( کالا و خدمات ) خود را به بازار هدف ( مشتری ( عرضه کننده ) ، ...
prevention
quality guarantee
( ایزو ) Process Documentation
( ایزو ) Process Documentation
( کایزن ) Continuous improvement
( خرده فروشی ) equip and development management واحدی که برای خرده فروش فروشگاه مناسب پیدا می کند و آن را تجهیز می کند
( خرده فروشی ) equip and development unit واحدی که برای خرده فروش فروشگاه مناسب پیدا می کند و آن را تجهیز می کند
( بازرگانی ) bargain
( منابع انسانی ) ( آموزش ) Training: در زمانهای خاصی رخ میدهد، کوتاه مدت است و بر اهداف خاصی تمرکز دارد. این نوع از آموزش در مورد وقایع عینی و مشخصا ...
( منابع انسانی ) ( آموزش ) Training: در زمانهای خاصی رخ میدهد، کوتاه مدت است و بر اهداف خاصی تمرکز دارد. این نوع از آموزش در مورد وقایع عینی و مشخصا ...
( منابع انسانی ) ( آموزش ) Training: در زمانهای خاصی رخ میدهد، کوتاه مدت است و بر اهداف خاصی تمرکز دارد. این نوع از آموزش در مورد وقایع عینی و مشخصا ...
( منابع انسانی ) ( آموزش ) Training: در زمانهای خاصی رخ میدهد، کوتاه مدت است و بر اهداف خاصی تمرکز دارد. این نوع از آموزش در مورد وقایع عینی و مشخصا ...
( فروش ) ( مارکتینگ ) Sales progress به اقدامات پشتیبانی از واحد فروش معمولا توسط واحد مارکتینگ گفته می شود که به آن برای تحقق اهداف فروش یا سهم از ب ...
( خرده فروشی ) مدیریت گزینش کالا این موضوع شامل تعیین تنوع ( variety ) یا عرض ( breadth of merchandise ) ( منظور گروه کالا ( categories ) ) ، دسته بن ...
( خرده فروشی ) کالا
( خرده فروشی ) shelf life از تقسیم تعداد یا مبلغ کالای موجود در فروشگاه یا انبار یا هر دو بر متوسط فروش روزانه ساخته می شود.
brevity consideration
منابع انسانی ( HR ) با تجزیه و تحلیل داده های مربوط به سرمایه های انسانی، رویه های استخدام بهینه و غیره سر و کار دارد. این شامل تجزیه و تحلیل ترکیب ا ...
( منابع انسانی ) اداری معادل مناسبتر administration است منابع انسانی با تجزیه و تحلیل داده های مربوط به سرمایه های انسانی، رویه های استخدام بهینه و ...
( منابع انسانی ) اداری منابع انسانی با تجزیه و تحلیل داده های مربوط به سرمایه های انسانی، رویه های استخدام بهینه و غیره سر و کار دارد. این شامل تجزی ...
progress
( تجارت الکترونیک ) ( فروش اینترنتی ) delivery منظور تحویل کالا به مصرف کننده نهایی است ( صنعت پخش ) distribution منظور تحویل کالا به مشتری ( مغازه ...
( صنعت پخش ) distribution منظور تحویل کالا به مشتری ( مغازه یا عرضه کننده ) است کسی که می خرد تا به مصرف کننده نهایی بفروشد. ( تجارت الکترونیک ) ( ...
( کسب وکار ) پلتفرم، کسب وکاری است که مبتنی بر ایجاد تعاملات ارزش آفرین بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان خارجی ( یا به تعبیر بهتر بین چند طرف یک کسب و ...
Traffic signs
( منابع انسانی ) ( خرده فروشی ) اگر یک بخشی چندان بزرگ نباشد یا بخش اصلی چند بخش و زیرمجموعه باشد از عبارت unit یا section استفاده می شود اما اگر بزر ...
( منابع انسانی ) ( خرده فروشی ) بخش، واحد، مجموعه اگر یک بخشی چندان بزرگ نباشد از عبارت unit یا section استفاده می شود اما اگر بزرگ باشد و خودش به چ ...
( منابع انسانی ) ( خرده فروشی ) بخش، واحد، مجموعه اگر یک بخشی چندان بزرگ نباشد از عبارت unit یا section استفاده می شود اما اگر بزرگ باشد و خودش به چ ...
( منابع انسانی ) ( خرده فروشی ) زیربخش، واحد زیرمجموعه، بخشی از یک قسمت یا واحد بزرگتر بزرگتر اگر یک بخشی چندان بزرگ نباشد از عبارت unit یا section ...
( خرده فروشی ) فروشگاه های چند بخشی فروشگاه های بزرگ خرده فروشی هایی هستند که تنوع گسترده ( یعنی گروه کالاهای زیاد ) و عمیقی ( تعداد اقلام کالایی زیا ...
( فرایند ) owner
آشکار و محقق شده
( صنعت پخش ) ( فروش ) از region ( منطقه ) برای اندازه جغرافیایی بزرگ وarea ( ناحیه ) برای اندازه کوچکتر استفاده می شود.
( صنعت پخش ) ( فروش ) از region ( منطقه ) برای اندازه جغرافیایی بزرگ وarea ( ناحیه ) برای اندازه کوچکتر استفاده می شود.
( صنعت پخش ) ( فروش ) از region ( منطقه ) برای اندازه جغرافیایی بزرگ وarea ( ناحیه ) برای اندازه کوچکتر استفاده می شود.
خرید ( purchase ) اغلب به دنبال دریافت اقلام با بهترین قیمت به جای بهترین ارزش کلی است. تامین ( procurement ) یک رویکرد بلندمدت و جامع تر برای به دس ...
( خرده فروشی ) تامین ( procurement ) یک رویکرد بلندمدت و جامع تر برای به دست آوردن کالاها و خدمات برای کسب و کار است. این شامل وظایفی مانند منبع یابی ...
خرید ( purchase ) اغلب به دنبال دریافت اقلام با بهترین قیمت به جای بهترین ارزش کلی است. تامین ( procurement ) یک رویکرد بلندمدت و جامع تر برای به دس ...
( خرده فروشی ) ( خرید ) ( بازرگانی ) شرایط پرداخت
( خرده فروشی ) ( مارکتینگ ) ( فروش ) تکرار خرید این شاخص نشاندهنده رضایت مشتری/مصرف کننده از خرید محصول است و بیشتر برای خرید کالاهای مصرفی کاربرد دا ...
( خرده فروشی ) ( زنجیره ی تامین ) ( انبار ) ماندگاری، روز کفاف، روز موجودی
( خرده فروشی ) تعداد مراجعات تعداد مشتریانی که به یک فروشگاه در زمان مشخص مراجعه می کنند
( خرده فروشی ) تعداد مراجعات، پاخور تعداد مشتریانی که به یک فروشگاه در زمان مشخص مراجعه می کنند
( خرده فروشی ) theft سرقت کالا یا پول توسط مشتری نما یا همکار متخلف این موضوع گاهی تا ۲ هزارم فروش خرده فروشان را در بر می گیرد. برخی برای تفکیک، سرق ...
( مالی ) درآمد ناخالص ( revenue ) در مقابل درآمد خالص ( income ) درآمد خالص یعنی درآمد ناخالص بعد از کسر هزینه ها
( مالی ) درآمد ناخالص ( revenue ) در مقابل درآمد خالص ( income ) درآمد خالص یعنی درآمد ناخالص بعد از کسر هزینه ها
( خرده فروشی ) درآمد ناخالص
( خرده فروشی ) درآمد خالص
( خرده فروش ) - فروشنده ( vendor ) تامین کننده ای است که مستقیماً محصولات یا خدمات نهایی را به مصرف کنندگان یا مشاغل می فروشد در مقابل تأمین کننده ( ...
( خرده فروش ) فروشنده ( vendor ) تامین کننده ای است که مستقیماً محصولات یا خدمات نهایی را به مصرف کنندگان یا مشاغل می فروشد در مقابل تأمین کننده ( مو ...
( خرده فروش ) تأمین کننده ( مواد اولیه ) ( supplier ) یک شریک تجاری حیاتی است که کالاها، خدمات یا مواد خام تخصصی را به سازمانی دیگر، معمولاً برای نیا ...
( خرده فروشی ) ( مالی ) رسوب پول از تفاوت شرایط فروش و شرایط پرداخت حاصل می شود. وقتی کالایی را ۴۵ روزه می خریم و نقد می فروشیم به فرض این که در زنجی ...
support
( مارکتینگ ) Campaign تلاشی سازمان یافته و راهبردی با هدف رسیدن به اهداف خاص مانند افزایش آگاهی از یک محصول ( کالا یا خدمت ) جدید یا گرفتن بازخورد از ...
( مارکتینگ ) Campaign تلاشی سازمان یافته و راهبردی با هدف رسیدن به اهداف خاص مانند افزایش آگاهی از یک محصول ( کالا یا خدمت ) جدید یا گرفتن بازخورد از ...
( خرده فروشی ) خویش خدمت منظور فروشگاه های زنجیره ای است که کالاها را در شلف به گونه ای قرار می دهند که مشتری بدون کمک خریدار بتواند آن ها را بررسی و ...
( خرده فروشی ) مرجوعی بی قید و شرط Unconditionally return
( خرده فروشی ) فروشگاه آجری در برابر فروشگاه اینترنتی
( خرده فروشی ) warehouse
procurement
( خرده فروشی ) تامین و خرید
( خرده فروشی ) موجر، مالک ( مغازه )
( خرده فروشی ) مستاجر، وضعیت خرده فروش نسبت به مالک ( صاحب مغازه ) در حال استیجاری
Franchisor
( خرده فروشی ) Franchisee
( سیستم ها و فرایندها ) استقرار
to meet the goal
( مارکتینگ ) به فعالیت های اطلاق می شود که به فروشندگان کمک می کند که محصولات ( کالا و خدمات ) خود را به بازار هدف ( مشتری ( عرضه کننده ) ، مشتری نها ...
�حیف� یعنی اتلاف منابع و عدم استفاده بهینه، ضایع کردن و تباه کردن امکانات و �میل� یعنی استفاده یا سوء استفاده از مال، دارایی، قدرت، امکانات فردی و اج ...
حیف به معنی اسراف و ضایع کردن یک دارایی و میل به معنای استفاده شخصی و دزدیدن یک دارای است.
( مارکتینگ ) جایگاه یابی تصویر و جایگاه متفاوت و متمایزی که یک برند در مقایسه با رقبای خود در ذهن مشتریان/مصرف کنندگان دارد.
( خرده فروشی ) تابلوهای درون فروشگاه
سود ( profit ) تنها به تفاوت درآمد از هزینه ها اشاره دارد و در آن مقایسه ای در کار نیست اما سودآوری ( profitability ) اشاره به تحقق، تداوم و پایداری ...
( کسب وکار ) سود تنها به تفاوت درآمد از هزینه ها اشاره دارد و در آن مقایسه ای در کار نیست. اما سودآوری ( Profitability ) ، به تحقق، پایداری و توجی ...
( کسب وکار ) سودآوری، تحقق، پایداری و توجیه پذیری سودیک کسب وکار منظور این است که یک کسب وکار مشخص چه میزان معمولا به درصد سود می دهد، احتمال تحقق و ...
( ریسک ) مدیریت ریسک، کاهش تبعات اتفاق یک ریسک
( خرده فروشی ) ( داده کاوی ) دسترسی نامجاز به اطلاعات از روش های مانند هک یا خرید اطلاعات و . . .
( خرده فروشی ) کوپن و تخفیفات قلابی و جعلی
( خرده فروشی ) کارمندان فروشگاه که از فروشگاه دزدی می کنند. عمل آنها را در اصطلاح خودبری می گویند.
( خرده فروشی ) سارق
قابل دسترس برای مثال current interest rate environment به معنای نرخ بهره ی جاری و قابل دسترس است.
پایدار
خودکفا
محقق کردن
( منابع انسانی ) پرورش
( منابع انسانی ) جانشین پروری
( خرده فروشی ) نگهداشت مشتری و تکرار خرید او در اثر حسن انجام کار و فعالیت رضایتبخش در مقایسه با رقبا
( خرده فروشی ) منظور خرده فروشانی مانند آمازون است که از ابتدا برای فعالیت در فضای آنلاین ساخته شده اند و بعدها وارد رقابت با خرده فروشان آجری شده ان ...
رخدادهایی کوچک که به اتفاقات بزرگ و غیرقابل جبران تبدیل می شود.
( خرده فروش ) تعطیلی اجباری به دلیل مواردی مثل ورشکستگی، آتش سوزی، سرقت و . . .
( خرده فروشی ) ( انبارداری ) بسته بندی پلاستیکی که به جای کارتن برای برخی از کالاها مانند آب معدنی و نوشابه و رب و تن ماهی و . . . استفاده می شود.
( خرده فروشی ) ( انبارداری ) بسته بندی پلاستیکی که به جای کارتن برای برخی از کالاها مانند آب معدنی و نوشابه و رب و تن ماهی و . . . استفاده می شود.
( الگوریتم ژنتیک ) گردونه ی شانس. در این روش هر والد بر اساس برازشش با تابع هدف احتمالی بدست می آورد و طبعتا هر چه این احتمال بالا رود شانس انتخاب آ ...
( تصمیم گیری ) راهبرد بهره برداری ( Exploitation ) شامل انتخاب بهترین گزینه بر اساس دانش فعلی سیستم است ( که ممکن است ناقص یا گمراه کننده باشد ) ، در ...
( الگوریتم های ریاضی ) ( بهینه سازی ) مقداردهی اولیه، تولید جمعیت اولیه
طبق نظر فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی، �همزه در دو واژه �مسئله� و �مسئول�� با همین املاست.
طبق نظر فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی، �همزه در دو واژه �مسئله� و �مسئول�� با همین املاست.
( ریاضیات ) برازش
( خدمات ) ارایه کامل یک خدمت ( به کلمه وضع حمل یک بار دیگر توجه کنید ) ( خرده فروشی آنلاین ) تحویل کالا
( شبکه های اجتماعی ) ( مارکتینگ نسل چهار ) یک اصطلاح جامع برای اقداماتی است که نشاندهنده میزان تعامل مخاطبان با محتوای تولید شده است. تعامل در رسانه ...
( خرده فروشی ) سرقفلی، ارزش برند، حسن شهرت
( در کار تیمی ) ابتدا به تصویر نگاه کنید. Coordination: هماهنگی - هر عضو تیم بخشی از یک وظیفه را انجام می دهد و ادامه توسط عضو دیگری انجام می شود ...
( در کار تیمی ) ابتدا به تصویر نگاه کنید. Coordination: هماهنگی - هر عضو تیم بخشی از یک وظیفه را انجام می دهد و ادامه توسط عضو دیگری انجام می شود ...
( کار تیمی ) ابتدا به تصویر نگاه کنید. Coordination: هماهنگی - هر عضو تیم بخشی از یک وظیفه را انجام می دهد و ادامه توسط عضو دیگری انجام می شود تا نه ...
اطلاعات تکراری برای مثال یک مشتری را با چند کد تکرای در سیستم تعریف کردن. برای جلوگیری از آن از Primary Key استفاده می شود برای مثال کد اقتصادی مشتری ...
( خرده فروشی ) فاکتور فروش
( خرده فروشی ) تعداد کالای فروش رفته
( خرده فروشی ) تعداد کالای فروش رفته
ستون داده، حوزه داده، بخشی از یک رکورد در پایگاه داده ها که دارای قطعه ای از داده است.
ستون اطلاعاتی، حوزه اطلاعاتی، بخشی از یک رکورد در پایگاه داده ها که دارای قطعه ای از اطلاعات است.
( خرده فروشی ) ( فروش ) ( پخش و توزیع ) مدیر ناحیه که زیرنظر او مدیر منطقه ( Regional Manager ) کار می کند. گاهی به این دو عبارت کلمه فروش نیز اضافه ...
( خرده فروشی ) ( فروش ) ( پخش و توزیع ) مدیر منطقه که بالاترین مقام فروش است و زیرنظر او مدیر ناحیه ( Area Manager ) کار می کند. گاهی به این دو عبارت ...
( خرده فروشی ) ( فروش ) ( پخش و توزیع ) مدیر منطقه که بالاترین مقام فروش است و زیرنظر او مدیر ناحیه ( Area Manager ) کار می کند. گاهی به این دو عبارت ...
( خرده فروشی ) ( فروش ) ( پخش و توزیع ) مدیر ناحیه ( Area Manager ) که زیر نظر مدیر منطقه ( Regional Manager ) کار می کند. گاهی به این دو عبارت کلمه ...
( خرده فروشی ) سبد کالای تایید شده
( منابع انسانی ) ارزیابی عملکرد شامل موضوعات اداری شامل ساعت کاری و مرخصی و . . . و ارزیابی موضوعات کمی مانند شاخص های کلیدی عملکرد ( KPI ) و تارگت ت ...
( منابع انسانی ) جامعه پذیری منظور فرایندی است که سازمان ها طی می کنند که افراد جدید با سازمان آشنا و آماده شروع به کار شود. از آشنایی با چشم انداز، ...
( نرم افزار ) استقرار، پیاده سازی
( خرده فروشی ) ( پخش ) داده های کلیدی در سیستم های فروش شرکت های پخش و خرده فروشان نیاز است اطلاعات به صورت استاندارد ذخیره شود تا قابل استفاده باشد ...
( خرده فروشی ) صندوق، پایانه ی فروش
( retail ) Launch
Display merchandise
( خرده فروشی ) Fast - Moving Consumer Goods کالاهای مصرفی یا کالاهای تندگردش یا کالای تندمصرف ( FMCG ) که گاهی آن را باconsumer packaged goods ( CPG ...
( خرده فروشی ) مخفف ( Light Home ) به گروه لوازم خانگی سبک اشاره دارد و در کنار منسوجات ( Textile ) تقریبا ۴ - ۵ درصد فروش و ۷ - ۸ درصد سود خرده فروش ...
( خرده فروشی ) گروه Dry Food یا به اصطلاح خوراکی ( به استثنای کالاهای یخچالی و فریزری و نوشیدنی ) تقریبا نصف فروش و یک چهارم سود را شامل می شود. OPSS ...
( خرده فروشی ) ( DPH ) مخفف Detergent, Perfume and Health است و اشاره به گروه کالاهای بهداشتی، عطر و سلامتی می کند که بهتر است در فارسی با تسامح آن ر ...
( کسب وکار ) واگذاری، فروش قانونی دارایی های تجاری یا بخشی از یک شرکت
( خرده فروشی ) به معنای روغن حیوانی است در مقابل OIL که به معنای روغن گیاهی یا نباتی است.
( خرده فروشی ) به معنای روغن گیاهی یا نباتی است در مقابل FAT که به معنای روغن حیوانی است.
( خرده فروشی ) فرانچایز گیرنده
( خرده فروشی ) فرانچایزدهنده کسی که نمایندگی برند خود را به افراد واجد شرایط می دهد.
( خرده فروشی ) فروشگاه آجری
( مالی ) ( طرح توجیهی ) استهلاک وام زمانی که وام می گیرید، ملزم به پرداخت سود آن خواهید بود. وقتی هر ماه سود پرداخت می کنید، به آن اقساط ماهانه معاد ...
( خرده فروشی ) قیمت گذاری و تعیین قیمت فروش عادی و فروش ویژه کالا
( خرده فروشی ) چیدمان کالا در قفسه فروشگاه و وب سایت برای تاثیرگذاری در خرید مشتری حضوری و آنلاین برای افزایش فروش تعدادی، حجمی یا ریال سود یا درصد ح ...
( خرده فروشی ) مدیریت موجودی فروشگاه و انبار با بهینه سازی ماندگاری
الگوپردازی
( خرده فروشی ) معدوم کردن ( کالای منقضی شده یا مورددار )
راهکارها
( خرده فروشی ) محصولات اصلی، محصولات اساسی، کالاهایی که در دوره طولانی زمانی پیوسته مورد تقاضا هستند.
( خرده فروشی ) محصولات اصلی، محصولات اساسی، کالاهایی که در دوره طولانی زمانی پیوسته مورد تقاضا هستند.
( خرده فروشی ) هم خواری، سهمی که خرده فروشان با افتتاح فروشگاههای جدید از فروشگاههای قدیمی خود بدست می آورند
( خرده فروشی ) مرکز پردازش، جایی در انبار خرده فروشی های آنلاین که سفارش مشتری در آن جورچینی و پردازش می شود.
( خرده فروشی ) تنوع
( خرده فروشی ) فروش لحظه ای، فروش کالاهای خاص که تعداد محدودی دارند و هرکه زودتر برسد آن را می خرد.
( خرده فروشی ) خرید های یک دفعه ای و بدون برنامه، خرید هیجانی و در محل فروش مانند آبنبات، مجله، کارت هدیه و . . . .
( خرده فروشی ) باز فروشی که ۴ حالت دارد: حالت اول فروش کالاهای از مد افتاده یا مشکلدار است. حالت دوم امانت فروشی ( Consignment Shop ) را داریم که همی ...
( خرده فروشی ) امانت فروشی از انواع بازفروشیدر خرده فروشی است که کالا را از کسانی که تمایلی به استفاده از آن ندارند می گیرند و بعد از فروش پول آن را ...
( خرده فروشی ) فروش خیره لوازم دست دوم و استفاده شده از انواع بازفروشی در خرده فروشی است. در این حالت کالا از شخص رایگان گرفته می شود و در اختیار دیگ ...
( خرده فروشی ) فروشگاه تخصصی، از انواع خرده فروشی که گروه کالاهای محدود را با تنوع بسیار بالا به کمک نمایندگان فروش ماهر عرضه می کنند. از معروفترین آ ...
( خرده فروشی ) برچسب اختصاصی، راهبری در فروشگاه های زنجیره ای بزرگ است که در آن کالایی خاص با برندی که فقط در همان فروشگاه وجود دارد، عرضه می شود. ر ...
( خرده فروشی ) کالاهای اختصاصی، فروشگاه های زنجیره ای بسیار بزرگ با همکاری برندهای سراسری و مشهور کالاهایی عرضه می کنند که فقط در فروشگاه های آنها وج ...
( خرده فروشی ) . هایپر مارکت ها در دسته سوپرسنترها با اندازه ی کوچکتر قرار می گیرند و ۴۰ تا ۶۰ هزار قلم کالا دارند. سوپرسنترها، مدلی از خرده فروشی اس ...
( خرده فروشی ) سوپرمارکت سنتی، خرده فروشی بزرگ خودخدمتی هستند که در فضای ۳ - ۴ هزار متر مربع بنا می شوند و بالغ بر ۳۰ هزار قلم کالا دارند. این مدل فر ...
( خرده فروشی ) فروشگاه های راحتی ( خواربارفروشی کوچک ) که تنوع و دسته بندی محدود دارند و در حدود ۲ تا ۳ هزار قلم کالا دارند و در اندازه ی ۳۰۰ تا ۵۰۰ ...
( خرده فروشی ) عمل خرید با انگیزه ی اخلاقی از کارخانه هایی که به کارگرانشان دستمزد کافی برای زندگی که بالاتر از دستمزد حداقل قانونی است و مزایایی مان ...
( خرده فروشی ) جنبشی که در آن افراد با دغدغه ی محیط زیستی کالا یا خوراکی را تهیه می کنند که در همان محل تولید شده اند و برای جابجایی آن آلودگی ایجاد ...
تئوری بازی های پویا یکی از شاخه های پیچیده و سودمند نظریه بازی ها، بازی های پویا یا دیفرانسیلی است که تصمیم گیری تعاملی در طول زمان را مورد بررسی قر ...
نابرابری های پیامبر ( گونه ) در تئوری الگوریتم های آنلاین و توقف بهینه، نابرابری پیامبر ( گونه ) محدودیتی است بر مقدار مورد انتظار یک فرآیند تصمیم ...
( خرده فروشی ) بررسی آنلاین/فروشگاه و خرید از فروشگاه/آنلاین شکل مختصر نمایشwebrooming و showrooming با هم در مقالات.
( خرده فروشی ) ( مارکتینگ ) خرده فروشی ابتکارات فروش پروژه هایی برای رسیدن به یک هدف خاص مرتبط با فروش هستند. این کمپین ها می توانند به اعضای تیم فر ...
( خرده فروشی ) ( کسب وکار ) ضرر در سود در کسب وکار وقتی میزان سود بالفعل از سود بالقوه کمتر باشد به مابه التفاوت آن ضرر در سود گفته می شود.
( خرده فروشی ) ارزش اسقاط به درآمدی که از محل فروش اسقاطی کالاهای فروش نرفته تا پایان دوره فروش حاصل می شود گفته می شود. به مابه التفاوت قیمت خرید ا ...
( خرده فروشی ) مانده موجودی به موجودی مازاد بر تقاضای پیش بینی شده که در پایان دوره در انبار باقیمانده است.
( خرده فروشی ) ( انبار ) هزینه ی ضایعات مابه التفاوت قیمت خرید از قیمت فروش کالای ضایعاتی
( خرده فروشی ) ( در فروش اینترنتی ) جورچین ( کارکنانی که مسوول جور نمودن سفارشات مشتریان در فروش اینترنتی هستند )
( ریاضی ) ( مدل سازی ) نمادگذاری
( خرده فروشی ) سطح موجودی انبار
( خرده فروشی ) تقاضای قطعی ( نوعی از پیش بینی تقاضا که در آن تقضا ثابت و قطعی پیش بینی می شود در مقابل تقاضای احتمالی ( stochastic demand ) )
( خرده فروشی ) تقاضای احتمالی ( در مقابل تقاضای قطعی ( deterministic demand ) )
( خرده فروشی ) جورچینی ( سفارش اینترنتی توسط کارمند فروشگاه ( جورچین )
( خرده فروشی ) انتقال ( میان ) کانال ( در سفر مشتری ) برای مثال سفارش در کانالی ( اینترنتی یا آجری ) یا تحویل در کانال دیگر ( آجری یا اینترنتی ) و م ...
( خرده فروشی ) گزینه های تکمیلی ( در سفارش اینترنتی ) برای مثال سفارش اینترنتی و تحویل در فروشگاه.
( خرده فروشی ) انواع حالات تحویل ( در سفارش اینترنتی ) ۱ - تحویل درب منزل ( in the form of home ) ۲ - تحویل از فروشگاه ( shipments from store )
( خرده فروشی ) ( سفارش گذاری اینترنتی و ) تحویل محموله از فروشگاه
( خرده فروشی ) تحویل درب منزل
( خرده فروشی ) همان ( کالا در کانال دیگر منظور کالای مشابه نیست! )
( خرده فروشی ) ناموجود
( خرده فروشی ) جایگزینی ( کالای ناموجود با خود آن یا کالای مشابه آن ) در کانال دیگر، جایگزینی میان کانالی برای مثال وقتی کالای مورد نظر مشتری در کان ...
( خرده فروشی ) جایگزینی ( کالای ناموجود با کالای مشابه ) در یک کانال برای مثال وقتی مشتری کالایی که در خرید آجری/ اینترنتی وجود ندارد آن را با مشابه ...
( خرده فروشی ) میان کانالی به معنای انتقال از کانالی به کانال دیگر است و وقتی این انتقال موجب تغییری در مولفه های خرید نشود کانال فراگیر ( اومنی چنل ...
( خرده فروشی ) در سراسر کانالها در اومنی چنل ( کانال فراگیر و یکپارچه شده ) وقتی مشتری می تواند از میان هر دو کانال آجری یا اینترنتی بدون تفاوت در ت ...
( خرده فروشی ) کانال فراگیر، کانال یکپارچه، همه کاناله وقتی خرده فروش چندکاناله ( که کانال آجری و کانال اینترنتی دارد ) بتواند به گونه ای میان آنها ...
( خرده فروشی ) جایگزینی میان کانالی ( کالا ) ( در خرده فروشی کانال فراگیر ( اومنی چنل ) ) وقتی کالایی در کانال آجری یا آنلاین موجود نباشد و در کان ...
( خرده فروشی ) ( انبار ) مازاد موجودی وقتی در پیش بینی تقاضا دچار اشتباه شویم یا اتفاق پیش بینی نشده ای موجب شود که موجودی ذخیره شده در زمان پیش بین ...
رویکرد exploration - exploitation : بهره برداری - کشف هر زمان که با امتحان کردن چیزها در مورد جهان بیاموزید، موازنه کشف یا بهره برداری یک معضل اساسی ...
کشف رویکرد exploration - exploitation : بهره برداری - کشف هر زمان که با امتحان کردن چیزها در مورد جهان بیاموزید، موازنه اکتشاف یا بهره برداری یک معض ...
بهره برداری رویکرد exploration - exploitation : بهره برداری - کشف هر زمان که با امتحان کردن چیزها در مورد جهان بیاموزید، موازنه اکتشاف یا بهره بردار ...
( بازاریابی ) لحظه حقیقت ( MOT ) در زبان بازاریابی برای هر فرصتی است که یک مشتری ( یا مشتری بالقوه ) برای ایجاد تصوری در مورد یک شرکت، نام تجاری، م ...
( مارکتینگ ) برتری ( برندی به نسبت برند دیگر ) بدون برتری برند، مردم برند شما را در لحظه حقیقت ( زمان خرید ) انتخاب نخواهند کرد
( خرده فروشی ) راهروی میان شلف ها
( خرده فروشی ) چیدمان کالا در شلف
( خرده فروشی ) اثرات متقابل تقاضا در فضای شلف اثرات تقاضای متقابل، تأثیر تغییر در فضای اختصاص داده شده به یک کالا، بر تقاضای سایر اقلام را توصیف می ...
( خرده فروشی ) محصولات کندگردش در مقابل محصولات تند گردش ( fast - moving items )
( خرده فروشی ) محصولات تندگردش در مقابل محصولات کند گردش ( slow - moving items )
( خرده فروشی ) خواروبار، خوراکی، غذایی
( خرده فروشی ) بی تفاوت و بی کشش
( خرده فروشی ) کشش فضای شلف تاثیر محل قرارگیری کال در طبقات و میزان وجه دهی به آن در شلف فروشگاه آجری که موجب افزایش فروش می شود.
( خرده فروشی ) تعداد وجه کالا ( که در شلف قرار می گیرد و مابقی آن در پشت آن چیده می شود. )
اندازه، مقدار، میزان
( خرده فروشی ) ناموجودی به دلیل فروش ( نه لیست نشدن )
( خرده فروشی ) تقاضای جایگزین شده وقتی کالایی در فروشگاه آجری یا آنلاین نیست مصرف کننده آن را با کالای مشابه دیگری جایگزین می کند. این تقاضا را تقاض ...
( خرده فروشی ) اضافه کردن به لیست کالای انتخاب شده برای فروشگاه ( آجری و آنلاین یا فراگیر )
نشان و جایگزین
( خرده فروشی ) فروشگاه اینترنتی در مقابل فروشگاه آجری ( bricks and mortar store )
( خرده فروشی ) ( بازرگانی ) منبع یابی، یافتن تامین کننده
( مارکتینگ ) رویگردانی ( از کسب وکاری به سوی رقیب )
( خرده فروشی ) کالاهایی با تمایل بالا از سوی مصرف کننده که با کالاهای دیگری حتی مشابه ولی به جز خود آن قابل جایگزینی نیست.
( خرده فروشی ) تقاضای با شدت بالا به کالایی که با کالای دیگری حتی مشابه ولی به جز خود آن قابل جایگزینی نیست.
( خرده فروشی ) ناموجودی
( خرده فروشی ) ( انبار ) ( تولید ) هزینه واحد قیمتی است که یک شرکت برای تولید، ذخیره و فروش یک واحد از یک محصول خاص متحمل شده است. هزینه های واحد ش ...
( خرده فروشی ) هزینه های نگهداری ( چه در انبار چه در فروشگاه )
( خرده فروشی ) ( انبار ) هزینه ضایعات هزینه ای که نابود کردن کالای راکدی که یا تاریخ آنها منقضی شده است یا خراب شده اند در فروشگاه یا انبار برای خرد ...
( خرده فروشی ) کالای راکد کالای مازاد بر تقاضای مشتری که مانده است.
فنی و جزیی در مقایسه با استراتژی که کلان بودن را متبادر می کند.
( خرده فروشی ) جوربودن و کامل بودن جنس و موجودی در فروشگاه
اثرات تعدیل کننده پارمترهایی که بر روی یکدیگر اثر می گذارند و اثرات یکدیگر را تحت الشعاع یا تحت تاثیر قرار می دهند.
( بازاریابی ) ( خرده فروشی ) روانشناسی مصرف کننده به فرآیندهایی اشاره دارد که توسط مشتریان نهایی ( مصرف کننده ) و مشتریان ( مغازه داران ) برای انتخ ...
( خرده فروشی ) به تعویق انداختن ( خرید بعدی به دلیل تجربه خرید بد قبلی )
( خرده فروشی ) پشیمانی بعد از خرید در فروشگا های زنجیره ای بزرگ معمولا فروش های ویژه موجب می شود که مشتریان به جای خرید آنچه نیاز دارند به آنچه خرید ...
( خرده فروشی ) سبک وسنگین کردن تصمیمات برای انتخاب میان دو گزینه ( کالا ) ی مشابه
( خرده فروشی ) مشقت شناختی به این معنا که وقتی تعداد انتخابها برای مشتریان در فروشگاه زیاد می شود تصمیم گیری برای آنها را دشوارتر می کند.
( خرده فروشی ) کالای موجود در گروه کالا سلسه مراتب به این شرح است: assortment - مجموعه کالای گزینش شده که به چند category - گروه کالا تقسیم می شود و ...
( خرده فروشی ) خرید آنلاین و دریافت کالا از فروشگاه
( خرده فروشی ) اینترنتی خرید کنید و حضوری دریافت کنید.
( خرده فروشی ) ( تولید ) ( زنجیره ی تامین ) زمان لازم برای تحویل سفارش
( خرده فروشی ) ( تولید ) تعداد کالای ارسالی یا تولیدی در هر نوبت
( خرده فروشی ) انبار ضایعات
( خرده فروشی ) نابودن کردن موجودی کالای فاسد یا منقضی شده یا مساله دار برای اطمینان از عدم بازگشت آن به فروش
( خرده فروشی ) منطقه و محدوده ( در شلف یا فروشگاه )
( خرده فروشی ) تحویل ( به مشتری ) ، منتقل ( به شلف )
( خرده فروشی ) انبارک
( خرده فروشی ) تامین مجدد موجودی فروش رفته
( خرده فروشی ) تعداد در کارتنی که تولید کننده کالا را بسته بندی می کنند و خرده فروش به همان اندازه بدون باز کردن کارتن به فروشگاه ارسال می کند
به شرح ذیل است:
توأمان
نوبت چیزی شدن
توازن
از ( واقعیت ) دور بودن، انتزاعی بودن، غیرعملیاتی بودن
( خرده فروشی ) مدیریت گروه بندی کالا
( خرده فروشی ) مدیریت ( چیدمان و وجه دهی کالا در ) قفسه
( خرده فروشی ) میزان فضای اعطا شده به وجه ( فیس ) کالا نواحی تخصیص داده شده به وجه کالا ( در شلف )
( خرده فروشی ) وجه دهی ( به کالا در شلف )
( خرده فروشی ) صندوق فروش ( که توسط خود مشتری سفارش در آن ثبت می شود )
( خرده فروشی ) صندوق فروش ( که توسط خود مشتری سفارش در آن ثبت می شود )
( خرده فروشی ) صندوق داران
( خرده فروشی ) کارکنان فروشگاهی که مسئول پرکردن و چیدمان قفسه ها هستند
( خرده فروشی ) انبارک داخل فروشگاه در مقابل warehouse که به انبارهای بزرگ خرده فروش اشاره دارد.
( خرده فروشی ) انبار بزرگ خرده فروش در مقابل superstores که به انبارهای کوچکتر خود فروشگاه اشاره دارد و در اصطلاح از واژه انبارک برای آن استفاده می ش ...
( خرده فروشی ) اقلام فروشگاهی به طور خلاصه SKU
( خرده فروشی ) الگوهای انباشتگی ( و روی هم قرارگرفتن کالا در شلف فروشگاهی ) ( اینکه افقی یا عمودی چیدمان شوند و چگونه روی هم قرار گیرند )
( خرده فروشی ) مکان های قرارگیری ( کالا ) در قفسه
( خرده فروشی ) جهت نمایش کالا ( این که کالا را در شلف چگونه چیده شود افق یا عمودی و از کدام وجه )
( خرده فروشی ) جایگزینی ( یک کالا با کالای دیگر )
( مارکتینگ ) ( خرده فروشی ) مطلوبیت مصرف کننده
( ریاضی ) گیرافتادن ( در حل مساله )
( کسب وکار ) ( خرده فروشی ) بازده، سود، منفعت
قراردادن
( ریاضیات و آمار ) آزمون های عدد رقمی
( خرده فروشی ) کسری کالا، ناموجودی
بخشی
( خرده فروشی ) افتتاح فروشگاه جدید
( خرده فروشی ) محل فروشگاه
( خرده فروشی ) پدیده ایجاد حاشیه سود مضاعف به این معنا که تولید کننده یا تامین کننده مجبور هستند برای عرضه در خرده فروشی قیمت ها را بالا ببرند یا سود ...
( مارکتینگ ) برند پویا
( خرده فروشی ) تبلیغات نمایشی ( مانند بنر و پوستر و تراکت و . . . )
( خرده فروشی ) چیدمان
( خرده فروشی ) گروه کالا
کمبود
( خرده فروشی ) قلم کالا
( خرده فروشی ) اقلام کالایی فاسدشدنی
( خرده فروشی ) حاشیه سود
( خرده فروشی ) خریدهای تکرارشونده مانند خریدن اشتراک مثلا فلان باشگاه که از خریدهای چندباره ای است و خرید های یکباره ای ( مانند خرید کفش ورزشی مدل خا ...
( خرده فروشی ) اقلام کالایی باقیمانده ( از فروش ویژه )
( خرده فروشی ) ضایعات
( خرده فروشی ) بازیافت
( خرده فروشی ) کمبود موجودی
( خرده فروشی ) مازاد موجودی، مازاد نیاز
( خرده فروشی ) فروشگاه ها یا غرفه های موقت مانند جمعه یا چندشنبه بازارها
( خرده فروشی ) مجموعه کالاهای اضافه شده در فروشگاه برای یک دوره فروش محدود
( خرده فروشی ) تخفیفات موقت
( خرده فروشی ) اقلام کالایی مربوطه به مد روز
( خرده فروشی ) اقلام کالایی
( خرده فروشی ) پیشنهادات ( ویژه ) قیمت ( برای ) کوتاه مدت - کالاهای فروش ویژه
( خرده فروشی ) محصولات باندل شده - محصولات پک شده
( خرده فروشی ) اقلام هیجان برانگیز ( که در محل خرید انگیزه خرید آن ایجاد می شود مانند تنقلات )
( خرده فروشی ) اقلام اصلی commodity اقلام اساسی ( یک رده پر اهمیت تر )
( خرده فروشی ) اقلام اساسی staples اقلام اصلی ( یک رده کم اهمیت تر )
هدایت کننده
پس پشت
( خرده فروشی ) دسترس پذیری
( خرده فروشی ) رویت پذیری محصول
( خرده فروشی ) وجه کالا در شلف، نمای کالا در شلف
( خرده فروشی ) هیجانی
( خرده فروشی ) کشش فضای قفسه
( تحقیق در عملیات و ریاضیات ) مدل روزنامه فروش
( خرده فروشی ) حذف شده از لیست کالا
سودجوی افراطی
( خرده فروشی ) ناموجود
( خرده فروش ) کالاهای گزینش نشده
( خرده فروشی ) مجموعه کالاهای گزینش شده
منطقه ی موجه
قواعد کسب وکار
( خرده فروشی ) قیمت مصوب
مدیر گروه کالایی
کالای تندمصرف
مرکز پردازش
تبعاً
بررسی حضوری و خرید آنلاین
بررسی آنلاین و خرید از فروشگاه
خوش مشاهده
در ریاضی - خلاصی
تمجید
بخش های بازار
زمان
مدل روزنامه فروش
سهمیه بندی موجودی انبار
فروشگاه آجری
حمل مستقیم به مصرف کننده
توأمان
چند جمله ای قابل حل در زمان
فشار تعدد گزینه ها